Toon posts:

Wandcontact doos

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem:

ik heb dus nu twee wandcontactdozen,daartussen een utp cat5 kabel.

Ik gebruik een korte kabel om te kijken of de verbinding werkt, ik wil dus vanuit de ene wandcontactdoos naar de router en vanuit de andere naar een ip camera.

Nu heb ik de draden in de wandcontactdoos gedaan,maar ik krijg geen signaal als ik mijn nas met de router verbind met deze wandcontactdozen ertussen.

Wat doe ik fout? En moet ik de kabels strippen dat er een koper gedeelte geklemd wordt? Het zijn elro contactdozen,verder zat er als beschrijving niet veel bij behalve een plaatje.

Ps dit is de eerste keer dat ik dit doe

• HeSitated
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-10 12:12
Beantwoord eerst eens de volgende vragen:
- Wat voor soort kabel is: vaste kern of litze?
- Hoe heb je de aders nu aangesloten?
- Heb je het gemeten met een kabeltester?

Verder zou ik zeggen raadpleeg je grote vriend :)

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Heb je een foto van hoe eea eruit ziet? Zijn het klem of schroef verbindingen? Welk schema heb je gebruikt om eea aan te sluiten?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal even foto's maken

Ht is iig een gewone utp kabel niet stug,verder heb ik geen kabel meter

Ps hoe kan ik hier foto's toevoegen?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2012 15:44 ]

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Bij een of andere image/webhost onderbrengen en hier het linkje posten met de img-tag.

Verwijderd

Topicstarter
ok zal ik even aanmaken,en de foto's uploaden.

maar even een vraag die sowieso al belangrijk is,moet ik de kabels van de utp strippen tot het kopere gedeelte of moet ik de kabel gewoon net als bij een rj45 stekker erin doen?

Verwijderd

Topicstarter
Hier staan de foto's: http://s1323.beta.photobucket.com/user/tok1984/library/

Ik heb dus niet de kabels gestript,ik heb ze dus net als bij een normale utpkabel erin gedrukt,ik weet niet of dit de bedoeling is,of dat ik de kabel tot het koper moet strippen?

[ Voor 116% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2012 17:17 ]

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-12 14:10
Bij die schroefverbindingen zul je ze hoogstwaarschijnlijk moeten strippen ja.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Oef, dat is geen goede wcd. De aders idd strippen en in dezelfde volgorde erin stoppen als in een plugje (zover was je al.) Probeer zo lang als je kunt de twist in de aders te houden, en ze dus zo min mogelijk uit elkaar te trekken.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
Ok ga ik proberen, waarom is dit een slechte wandcontactdoos dan?

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2012 @ 17:58:
Ok ga ik proberen, waarom is dit een slechte wandcontactdoos dan?
Omdat het ding je verplicht om de aders redelijk ver uit elkaar te trekken en omdat schroefcontacten nooit erg goed zijn voor hoogfrequente signalen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de kabel gestript en aan de andere kant een rj45 stekker gedaan, maar als ik m aan de router hang en dan een apparaat erop aan sluit,geen signaal.

Ik snap er niks van

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik de aansluiting zoals op de foto's wel goed?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook nog een wandcontactdoos met lsa, en een digitus lsa punch down tool.

Maar kan ik als ik t uitprobeer met de lsa tool, de draden later weer loshalen? Zo ja,hoe?

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ja, gewoon eruit trekken en als je de draad weer wilt gebruiken een stukje verderop erin doen. (Niet 2x op hetzelfde punt dus.)

Let wel op dat bij LSA-wcd's de adervolgorde niet hetzelfde is als in een plugje.

[ Voor 25% gewijzigd door CyBeR op 06-12-2012 19:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoi er zit een handleiding bij,daarin staat bij de b codering hetzelfde kleurschema als bij een rj45 plug.

Ik heb dus nu aan 1 kant de rj45 eraan, met deze kleurcode. En in de wandcontactdoos moet deze ook zo,tenminste zo staat het in het papier.

Hoe moet het anders dan?

Verwijderd

Topicstarter
tadaa hij doet het :)

ik heb via lsa 1 wandcontactdoos aangesloten,via de standaard van wit oranje wit witgroen...... en aan de andere kant een rj45 stekker,met ook die standaard utpkabel kleuren.....

ik neem aan dat het zo correct is?

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:33
Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2012 @ 19:21:
tadaa hij doet het :)

ik heb via lsa 1 wandcontactdoos aangesloten,via de standaard van wit oranje wit witgroen...... en aan de andere kant een rj45 stekker,met ook die standaard utpkabel kleuren.....

ik neem aan dat het zo correct is?
Als hij het doet, heb je het goed gedaan :P

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

Topicstarter
Very nice

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:23

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Sorry voor de topic kaap, maar omdat het in het verlengde van het onderwerp ligt:

Waarom is het niet goed de strands uit elkaar te draaien?
Ik heb nu zelf een patchpanel gemaakt met punchdown en daar heb ik de strands inderdaad netjes bij elkaar gedraaid zitten (zelf gedaan) maar de WCD's die in mijn nieuwbouw huis zijn aangebracht zijn van hetzelfde type als de TS heeft.
Dus ook uitelkaar gedraaide aders. Ik heb wel connectie, maar de dataoverdracht kan dus minder zijn?

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

• Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-12 23:08
Die twists die in de kabel zitten zijn bedoeld om overspraak tussen de verschillende aderparen zo klein mogelijk te houden. Daarom is de spoed (de lengte van één complete twist) per kleur ook verschillend.

Als je de aders over enkele centimeters uit elkaar trekt, dan heb je op die paar centimeter veel meer overspraak. Of dat een probleem oplevert valt zo niet te zeggen. Als je goede kabel hebt die niet al te lang is (dus weinig overspraak op de rest van de kabel), dan heb je wellicht nergens last van. Maar voor hetzelfde geld heb je nu zo veel overspraak dat er af en toe (of geregeld) een bitje omvalt.

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Sleepkever schreef op donderdag 06 december 2012 @ 17:22:
Bij die schroefverbindingen zul je ze hoogstwaarschijnlijk moeten strippen ja.
Is dat zo? Hebben de klemmen niet dezelfde eigenschappen als die in stekkertjes (kleine mesjes die door de isolatie heen persen)? Tot nu toe geen ervaring met deze contactdoosjes, maar het lijkt me nogal lastig strippen met zulke dunne aders.

Verwijderd

Topicstarter
Mij is het iig met een andere wcd gelukt,met lsa connectoren....

Qua gevoel ook een degelijkere wcd

Verwijderd

maar is dit wel een goede wandcontact doos?
http://tinyurl.com/dxvyfq7

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ook al is het niet voor me zelf, ik ben door deze vragen toch nieuwsgierig geworden naar de constructie van die doosjes. Ik heb nl. nog geen antwoord gezien op mijn opmerking over het wel of niet noodzakelijk zijn van strippen.

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Techneut schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 15:50:
[...]

Is dat zo? Hebben de klemmen niet dezelfde eigenschappen als die in stekkertjes (kleine mesjes die door de isolatie heen persen)? Tot nu toe geen ervaring met deze contactdoosjes, maar het lijkt me nogal lastig strippen met zulke dunne aders.
Ik kan de foto's niet checken van de specifieke doos, en ben geen hoogvlieger wat elektra betreft, maar de reden is omdat de meeste schroefverbindingen los gaan laten, zeker als het goedkoop spul is. Daarnaast draai je het draad kapot. Bij solid core cat5 kabels heb je ook gewoon het praktische probleem dat de ader echt bijna niet vast te draaien valt.

Schroefconstructies moet je zoveel mogelijk vermijden.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-12 23:17
Dat lijkt wel een aardige inderdaad. LSA en afgeschermd, incl. trekontlasting zie ik. Ik heb in huis iets vergelijkbaars aangelegd. Aanleg gaat snel en makkelijk, denk makkelijker dan zo'n schroefding. Ik heb de max. snelheid nog niet getest (o.a. omdat het nog niet helemaal af is), maar vooralsnog tevreden. ;)
Pagina: 1