Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:14
Sinds kort heb ik een Linksys EA6500 wireless router. Deze is gekoppeld aan een Ubee (Ziggo) modem welke niet beschikt over WLAN.

Omdat de Ziggo modem geen WLAN functionaliteit heeft wil ik dit instellen op de Linksys. De Linksys heb ik daarom ingesteld op "automatisch". Nu is alleen het geval wanneer de Ziggo modem gereset wordt (handmatig of als gevolg van onderhoudswerkzaamheden Ziggo) de Linksys automatisch in brige mode schiet. Zodra ik dan naar het IP adres van de Linksys connect wordt het configuratie / info scherm van de Ubee modem getoond.

Om dit te voorkomen heb ik telefonisch contact opgenomen met Ziggo en gevraagd om de Ubee modem in bridge mode te zetten. Dit lost het probleem alleen niet op.

Wie heeft hiervoor de oplossing of kan dit een bug zijn in de EA6500 firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddo-79
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-09 13:15
Op welke poort van de Linksys heb je het Ubee modem ingeprikt? WAN of LAN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
Ubee is aangesloten op de WAN port, dit is volgens mij de enige port waarop de "Smart" configuratie en Android app werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:01

lier

MikroTik nerd

Wat versta jij onder "de Linksys automatisch in brige mode schiet"?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddo-79
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-09 13:15
Volgens mij laat je de Ubee en Linksys nu vechten om de modemrouter rol door de WAN poort te gebruiken op de Linksys.

Probeer het eens met een LAN poort en configureer de Linksys gewoon via de webinterface om WLAN uit te zenden.

==Edit== laat maar, je had de Ubee al in Bridge modus laten zetten.

[ Voor 13% gewijzigd door Eddo-79 op 07-12-2012 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
Eddo-79 schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 12:22:
==Edit== laat maar, je had de Ubee al in Bridge modus laten zetten.
Ik heb zelfs een Ziggo Ubee modem welke niet beschikt over WLAN. Deze staat altijd in bridge mode blijkt na telefonisch contact met de Ziggo servicedesk vandaag

Wanneer ik de Internet kabel in een andere poort doe dan de WAN poort worden alle "Smart" opties uitgeschakeld en is de router niet meer via de Android app te "beheren".
Pagina: 1