Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Firefox taal veranderen voor alle gebruikers op server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
- Onlangs geupdate naar firefox 17.01 op server
- Taal is in het Nederlands, maar moet Engels zijn

We hebben geprobeerd de language pack te downloaden en dan via de about:config de generaluser.locale te veranderen naar Engels. Dat is gelukt op de server, maar de gebruikers hebben die verandering niet. Dus op de server hebben we het nu in het engels, maar de gebruikers hebben dat niet.

Hoe kunnen we zorgen dat iedereen die gebruik maakt van de terminal server firefox in het engels heeft zonder firefox opnieuw te installeren/verwijderen?

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
FrontMotion heeft een Firefox versie met GPO's. Wellicht hebben zij die optie? Anders zul je de firefox configuratiefiles moeten pushen met GPO.

Verwijderd

Topicstarter
Kan het ook zonder GPO? Gewoon via firefox zelf?

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Je kunt volgens mij gewoon de Engelse versie van Firefox downloaden en die installeren, wel eerste de oude verwijderen:Firefox in de verschillende talen

Ik heb het ook wel is geprobeerd om de taal te wijzigen van Firefox, maar dat kan alleen door de eerst de Nederlandse versie te verwijderen, en dan de Engelse versie te downloaden. Firefox hoeft voor iedere taal een aparte installer zeg maar.

Je zou het ook met deze locale switcher en language packs kunnen proberen, maar dat heb ik niet getest:
Language packs
Locale Switcher

[ Voor 70% gewijzigd door Turdie op 06-12-2012 14:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Maar dan moeten we de server opnieuw opstarten en dat kan nu niet omdat mensen gebruik maken van de terminal server.

Ik ga die locale switcher proberen, maar of het zo bij alle gebruikers komt?

• Turdie
Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2012 @ 14:01:
Maar dan moeten we de server opnieuw opstarten en dat kan nu niet omdat mensen gebruik maken van de terminal server.

Ik ga die locale switcher proberen, maar of het zo bij alle gebruikers komt?
Dat zou je even moeten testen of een gebruiker toegang heeft tot die plugin optie zeg maar met bijvoorbeeld een account wat vergelijkbaar is aan een normale gebruiker, omdat Firefox zijn coniguratie volgens mij opslaat in C:\Users\%username%\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\* (en die locatie is dus voor iedere gebruiker anders)

Verwijderd

Topicstarter
Die plugin gaat hem niet worden, heb(ben) jij of jullie nog andere ideeen?

• Turdie
Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2012 @ 14:09:
Die plugin gaat hem niet worden, heb(ben) jij of jullie nog andere ideeen?
Waarom niet, wat gaat er fout?

Ander idee:

In het bestandje pref.js in C:\Users\%username%\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\ zou via een script
code:
1
user_pref("general.useragent.locale", "en-US");
moeten toevoegen, en dat script dan eenmalig draaien bij het inloggen. De language packs moeten uiteraard dan wel geinstalleerd zijn.

[ Voor 42% gewijzigd door Turdie op 06-12-2012 14:27 ]

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Een vraag in deze over taal ondersteuning met Firefox. Hoe doe ik dit op een Citrix Farm waarbij de eis is dat Firefox in de volgende talen beschikbaar moet zijn, afhankelijk van de user (dus een Duitser mag geen Engelse of NL Firefox zien). Gaat om de talen Engels UK, Engels US (Ja, moeten verschillend zijn), Nederlands, Engels, Frans, Spaans, Portugees, Italiaans.

Gebruikers kunnen in 1 AD container zitten en er zijn alleen groepen welke bepalen wat het home-land van de gebruiker is. Frontmotion is geen alternatief hebben we gemerkt. Andere alternatieven?

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• Turdie
Wim-Bart schreef op donderdag 06 december 2012 @ 14:24:
Een vraag in deze over taal ondersteuning met Firefox. Hoe doe ik dit op een Citrix Farm waarbij de eis is dat Firefox in de volgende talen beschikbaar moet zijn, afhankelijk van de user (dus een Duitser mag geen Engelse of NL Firefox zien). Gaat om de talen Engels UK, Engels US (Ja, moeten verschillend zijn), Nederlands, Engels, Frans, Spaans, Portugees, Italiaans.

Gebruikers kunnen in 1 AD container zitten en er zijn alleen groepen welke bepalen wat het home-land van de gebruiker is. Frontmotion is geen alternatief hebben we gemerkt. Andere alternatieven?
GPO's aanmaken met security filtering en daar een opstart script aan koppelen wat de
user_pref("general.useragent.locale", "waarde");
naar de goede waarde zet.

Firefox language packs moeten wel geinstalleerd zijn.

Je zou het natuurlijk ook kunnen lostrekken uit de techniek en jezelf een boel werk te besparen door bijvoorbeeld corporate language of zo in te invoeren dat de corporate language Engels is en Firefox alleen in het Engels aanbieden. Ik snap sowieso niet echt goed dat je Firefox op een terminal server zet, omdat het gewoon enorm veel handmatig werk kost en lastiger te managen is. En nog maar niet te spreken over dat je Firefox ook moet meenemen in je patch management omdat je anders nogal wat security risks introduceert.

[ Voor 26% gewijzigd door Turdie op 06-12-2012 14:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
We gaan het toch opnieuw installeren. Weten jullie hoe je about:config blockt voor de users?

Nog iets: we hadden eerste firefox 9 staan op deze terminal server, maar ik ben zo stom geweest 17 te installeren en nu gaat het mis. Is er een manier zonder te rebooten/restoren om terug te gaan nar firefox 9? Ik dacht: 17 eruit gooien en 9 opnieuw installeren, maar mijn collega zegt dan dat ff9 de instellingen van 17 meneemt wat niet goed is.

Iemand ideeen?

Ik ben stagiare op de afdeling >.<

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-11 15:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2012 @ 13:06:
Hoe kunnen we zorgen dat iedereen die gebruik maakt van de terminal server firefox in het engels heeft zonder firefox opnieuw te installeren/verwijderen?
Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2012 @ 13:40:
Kan het ook zonder GPO? Gewoon via firefox zelf?
Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2012 @ 14:43:
Weten jullie hoe je about:config blockt voor de users?
Ik begrijp dat je stagiair bent, en dit probleem gewoon snel opgelost wilt hebben (en terecht), maar dit is eigenlijk niet de bedoeling op tweakers. Ik lees heel veel vragen en weinig zaken die je zelf geprobeerd hebt om je probleem op te lossen. Tweakers is geen "vraag-maar-raak" forum.

D'r wordt een aardig stukje zelfinzet verwacht. Ik mis dus eigenlijk in je topic:
  • Wat je zelf allemaal al geprobeerd hebt om je probleem op te lossen
  • Waar je zelf al gezocht hebt
  • Welke oplossingen je gevonden hebt
  • Waarom deze gevonden oplossingen niet voldoen
  • Etc.
Ik laat het topic even bestaan, maar houdt wel even rekening met bovenstaande punten. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is bijna verholpen. De jongens hebben in de deploy directory wat jar bestanden ge-edit, ik weet zelf niet wat precies anders had ik dat uiteraard hier gepost.

In ieder geval super bedankt voor jullie hulp. En Mark, excuses, de volgende keer zal ik me aan die punten houden en bedankt voor je begrip.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2012 16:43 ]

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

shadowman12 schreef op donderdag 06 december 2012 @ 14:28:
[...]

GPO's aanmaken met security filtering en daar een opstart script aan koppelen wat de
user_pref("general.useragent.locale", "waarde");
naar de goede waarde zet.

Firefox language packs moeten wel geinstalleerd zijn.

Je zou het natuurlijk ook kunnen lostrekken uit de techniek en jezelf een boel werk te besparen door bijvoorbeeld corporate language of zo in te invoeren dat de corporate language Engels is en Firefox alleen in het Engels aanbieden. Ik snap sowieso niet echt goed dat je Firefox op een terminal server zet, omdat het gewoon enorm veel handmatig werk kost en lastiger te managen is. En nog maar niet te spreken over dat je Firefox ook moet meenemen in je patch management omdat je anders nogal wat security risks introduceert.
Corporate language is heel erg handig, vooral als het een eis is van de diverse internationale vestigingen om regionale identiteit niet te verliezen. Ja, als IT'er is het makkelijk om te zeggen, kom we gebruiken allemaal Engels, maar we hebben in dit geval te maken met a) Mensen die argwanend zijn tegen centralisatie, b) Nationalistisch ingesteld zijn (vooral de Duitsers en Fransen). Nog maar niet te spreken over de plants in Polen die er later bij komen.

Het alternatief is natuurlijk gewoon IE gebruiken, maar in een wereld waar meer is dan IE.........

En Updaten, SSCM, BMC of RES Automation Manager. No problem at all :D

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• Semt-x
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-11 14:41
Misschien is dit half offtopic, toch wil ik het melden. Ik snap niet dat Firefox gekozen wordt.
De tijd die het kost om dit soort standaard taal vraagstukken te beantwoorden wordt nooit en te nimmer terug verdient, laat staan de extra handelingen die nodig zijn om de laatste security fixes ( = vaak volledig nieuwe versie ) te deployen.
Daarnaast is het Firefox versie beleid een drama voor de formele ondersteuning van applicaties, bijv een Oracle EBS web applicatie ondersteunt alleen een bepaalde versie van de browser, er gaat een jaar overheen voordat een nieuwe browser versie wordt ondersteund. Dit betekent dat er gedurende die tijd geen security fixes door gevoerd kunnen worden. Ditzelfde geldt voor Chrome.
IE wordt maar eens in de zoveel jaar geupdate en krijg hotfixes die geen invloed hebben op versie nummer. en wordt op die manier ondersteund.

Oracle EBS is maar een voorbeeld dat ik heb gezien bij een klant, ik weet dat meer leveranciers een support beleid voeren opbasis van browser versie nummers.
De discussie bij die leveranciers moet in mijn ogen niet zozeer op versie van browser worden gevoerd maar op ondersteuning voor versie van web technologie, html versie x, CSS versie, of javascript versie.
etc.
Bij Oracle kost het switchen van browser versie nummer al een jaar, het aanpassen van de beoordelings methode zelf zal wel niet meer lukken deze eeuw :]

Zonder het voordeel van de standaard IE GPO's aan te halen maakt het de webbrowser keuze in bedrijven een no-brainer: IE.

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Semt-x schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 13:02:

Zonder het voordeel van de standaard IE GPO's aan te halen maakt het de webbrowser keuze in bedrijven een no-brainer: IE.
Deels met je eens. Althans, eens in de zin dat Firefox totaal niet geschikt is voor zakelijk gebruik. Ik gebruik Firefox dan ook alleen maar om op dezelfde website met andere credentials in te loggen (bijv. de Office 365 portal).

Chrome daarentegen is voor kleinzakelijke gebruikers wel geschikt. Via GPO kun je veel regelen, waaronder zelfs NTLM authenticatie.

Maar Frontmotion Firefox (zelf nog nooit gedeployd trouwens) schijnt voor zakelijk gebruik wel prima te zijn.
Pagina: 1