[Macbook Pro] Logic board defect, data overzetten?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarryInDeWarrie
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-06 11:42
Mijn Macbook Pro / Early 2008 is juist overleden, 2 maanden na aanschaf datum dus ik kom niet meer in aanmerking voor het Logic Board exchange program van Apple.

Heb de HD er zojuist uitgehaald en in een externe case gezet, weet iemand hoe ik het beste alles kan overzetten naar een nieuwe Macbook? Ik heb geen Time Machine back up.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij kun je je HD ook in je nieuwe Macbook zetten en klaar ben je. Of als je van die versie installatie houdt: aansluiten en kopieren/plakken van documenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarryInDeWarrie
Mijn nwe HD is 750 GB, oude HD is 500 GB. Daarnaast heeft mijn nieuwe MBP de nieuwste versie OS X in tegenstelling tot oude HD.

Documenten kopieren/plakken was ik van op de hoogte maar ik dacht dat er misschien nog een andere optie was. Omdat ik graag het handmatige wil vermijden, bij o.a. FTP accounts en dergelijke overplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulshaker
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:09
de oude hd niet in de nieuwe mac zetten.
Een schijf met een oude OSX kan je niet zomaar in een nieuwe mac zetten , daarbij moeten allen drivers aanwezig zijn. (ja osx heeft ook drivers...)

Ik denk dat handmatig zo de enigste mogelijkheid is.
In het vervolg je systeem best backuppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:57
Gewoon even een HDD-cradle of HDD-dock op de kop tikken (2 tientjes ofzo). Aansluiten op je nieuwe Mac, migratie-assistent starten en tadaa, al je programma's/gebruikers/docs/foto's etc. op je nieuwe Mac met het nieuwe besturingssysteem.

[ Voor 3% gewijzigd door RobbieB op 06-12-2012 14:00 ]

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarryInDeWarrie
Yesssssssss, dat is het volgens mij, migratie-assistent. Thanks!
Pagina: 1