Intern geheugen uitbreiden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michealmcdermot
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08-07-2024
Ik zou mijn computer graag willen uitbreiden met 4GB geheugen naar 8GB.

Ik heb het volgende moederbord:

MSI P35 NEO2-FIR (4 sloten in totaal, 2 vrij nog)

En momenteel zit er het volgende geheugen in:
Patriot Extreme 4096MB Dual Channel PC6400 DDR2 800MHz, 4, (2 x 2048MB)

Ik wil er dus 4GB bij steken, alleen heb ik hier een paar vragen over:

- Het moet per sé DDR2 zijn neem ik aan, ik kan hier geen DDR3 in steken neem ik aan? Zelfs niet als ik 8GB DDR3 zou kopen en het huidige geheugen er helemaal uit zou halen?
- Maakt het iets uit of ik er weer 2 modules van 2GB bij steek (omdat er al 2x2GB in zit), of net zo goed 1 module van 4GB?
- De snelheid moet hetzelfde als het huidige geheugen zijn, 800MHz dus neem ik aan?
- Moet de CAS Latency hetzelfde (4 dus) zijn als bij het huidige geheugen of maakt dit niets uit?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Mike

Listen, here's the thing. If you can't spot the sucker in the first half hour at the table, then you ARE the sucker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
http://www.msi.com/produc...FR---FIR.html#/?div=Basic

- Kijk in de manual, hier staat in of er DDR2 of DDR3 in kan.
- Afhankelijk van de sloten die je gevuld hebt en je moederbord heb je waarschijnlijk nu DDR in dual channel staan. 2 x 2 GB erbij lijkt me in dat geval efficienter dan 1 x 4 GB. Handleiding geeft uitsluitsel: Dual Channel, 4 x 2 GB in dat geval.
- Je CAS latency stel je in voor het geheugen in het algemeen. Dus het heeft weinig zin om snel geheugen te plaatsen als de andere set 'langzaam' is. Ik zet hem meestal op by spd (Wikipedia: Serial presence detect), dan detecteert de chipset zelf de snelheid van het geheugen.

-toevoeging-

Persoonlijk vind ik 4 nieuwe geheugen modules kopen overbodig. Een goed merk setje 2 x 2 GB zal waarschijnlijk wel gaan werken :>

[ Voor 16% gewijzigd door Viper® op 06-12-2012 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legendary1985
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-05 03:12
1) DDR1/DDR2/DDR3 zijn niet onderling compatible. fysiek is het ook niet mogelijk.
2)het is een dual channel, het beste wat je kan doen is 4 sloten gebruiken dus 4x2gb.
3) moet niet maar is wel aan te raden. je rams zullen op de laagste snelheid werken ook al bestaat je upgrade uit snellere chips.
4) zie punt 3

mijn advies.

koop nieuwe modules 4x2gb zo weet je cker dat je geen compatible problemen zal krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michealmcdermot
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08-07-2024
Bedankt Viper en Legendary!

Het worden dus deze 2 modules van 2GB met 800MHz (mocht dit niet werken met het huidige geheugen, dan kan ik achteraf altijd nog 2 x 2GB extra van hetzelfde geheugen bij kopen):

pricewatch: Kingston HyperX KHX6400D2LLK2/4G

Listen, here's the thing. If you can't spot the sucker in the first half hour at the table, then you ARE the sucker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 490586

Mensen, ik heb een vraag over een zelfde soort probleem. Ik ben op zoek naar intern geheugen voor mijn Laptop, echter nu lees ik op een forums veen verschillende antwoorden en ben ik op zoek naar het juiste :P
Op een van de forums lees ik het volgende betreffende de kloksnelheid van de modules.

"Hoe meer Mhz, hoe beter. Maar als je nu een 1333 Mhz (of lager) in je computer hebt, zal een eventuele 1600 Mhz module toch ook maar op 1333 Mhz gaan werken. Beste neem je dus een module met een gelijke Mhz als je al hebt."

Nu is mijn vraag: Als er voor-geïnstalleerd een 1333Mhz module is geplaatst, en ik die vervang met 1600Mhz module, heeft dit dan echt totaal geen voordelen betreffende de kloksnelheid ?? want ik dacht dat dat wel degelijk voordelen oplevert, en de fabrikanten zelf geen snellere module plaatsen omdat de kosten voor de Laptop dan te hoog worden en daardoor niet aantrekkelijk zijn voor de consument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:57

Thomg

Aww yiss

Bij laptops gaat dat 9 op de 10 keer niet werken aangezien je de processor niet kan OC'en/UC'en en eigenlijk moet je de FSB verhogen en multiplier verlagen, wat het dus niet toestaat. Probeer dus eerst in je bios te komen of je de FSB en Multiplier kan veranderen ( of zo'n optie "draai geheugen op 1600 Mhz" oid, valt wel op ).
Pagina: 1