Ik zou mijn computer graag willen uitbreiden met 4GB geheugen naar 8GB.
Ik heb het volgende moederbord:
MSI P35 NEO2-FIR (4 sloten in totaal, 2 vrij nog)
En momenteel zit er het volgende geheugen in:
Patriot Extreme 4096MB Dual Channel PC6400 DDR2 800MHz, 4, (2 x 2048MB)
Ik wil er dus 4GB bij steken, alleen heb ik hier een paar vragen over:
- Het moet per sé DDR2 zijn neem ik aan, ik kan hier geen DDR3 in steken neem ik aan? Zelfs niet als ik 8GB DDR3 zou kopen en het huidige geheugen er helemaal uit zou halen?
- Maakt het iets uit of ik er weer 2 modules van 2GB bij steek (omdat er al 2x2GB in zit), of net zo goed 1 module van 4GB?
- De snelheid moet hetzelfde als het huidige geheugen zijn, 800MHz dus neem ik aan?
- Moet de CAS Latency hetzelfde (4 dus) zijn als bij het huidige geheugen of maakt dit niets uit?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Mike
Ik heb het volgende moederbord:
MSI P35 NEO2-FIR (4 sloten in totaal, 2 vrij nog)
En momenteel zit er het volgende geheugen in:
Patriot Extreme 4096MB Dual Channel PC6400 DDR2 800MHz, 4, (2 x 2048MB)
Ik wil er dus 4GB bij steken, alleen heb ik hier een paar vragen over:
- Het moet per sé DDR2 zijn neem ik aan, ik kan hier geen DDR3 in steken neem ik aan? Zelfs niet als ik 8GB DDR3 zou kopen en het huidige geheugen er helemaal uit zou halen?
- Maakt het iets uit of ik er weer 2 modules van 2GB bij steek (omdat er al 2x2GB in zit), of net zo goed 1 module van 4GB?
- De snelheid moet hetzelfde als het huidige geheugen zijn, 800MHz dus neem ik aan?
- Moet de CAS Latency hetzelfde (4 dus) zijn als bij het huidige geheugen of maakt dit niets uit?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Mike
Listen, here's the thing. If you can't spot the sucker in the first half hour at the table, then you ARE the sucker.