Poging om oude game weer te spelen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 443451

Topicstarter
Beste mensen,

In de kast vond ik het superleuke pc spel Sitting Ducks weer terug. Deze heb ik jaren niet meer gespeeld en ik dacht laat ik deze weer eens gaan spelen. Nu krijg ik hem op mijn "nieuwe" laptop met Windows 7 niet geïnstalleerd.

De installatie doorloopt hij goed en dan krijg ik de melding dat ik vanwege de Starforce protection driver de pc opnieuw moet opstarten. Dat doe ik braaf, maar kan het spel niet spelen. Iedere keer kom ik weer op de zelfde melding.

Verschillende compatibiliteits-modi geprobeerd, starten als administrator bij installatie en starten, maar tevergeefs... :'(

Heeft iemand nog een idee, of moet ik dit spel als "verloren" beschouwen?
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wautah91
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-07 14:45
Je kunt, als je nog een XP cd hebt liggen, het virtueel proberen met Virtual box

Mijn smarthome blog artikelen over: Thuisaccu | Dynamische energieprijzen | Watermeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Zoek maar eens op emulator. Als je weet onder welk besturingssysteem het wel werkte kan je een emulator daarvoor gebruiken en dan zou het wel moeten werken. Of een virtual machine aanmaken en daar de juiste installatie gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289295

Ik vraag me af of je probleem gerelateerd is aan win7, zie problemen uit 2004 op http://www.neoseeker.com/...71-sitting-ducks-problem/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Kijk eens of je een crack kan vinden [spel is toch origineel]

Starforce is gewoon vrij klote, ben blij dat het niet meer gebruikt word.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het spel is origineel en ik heb er toen eigenlijk nooit problemen mee gehad. Ik ga met de tips aan de slag en hopelijk kom ik iets verder. Wordt vervolgd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
PS: Er wordt helemaal niet om een code gevraagd. Dit zou geen probleem zijn, want die heb ik gewoon. Starforce idd vrij klote, ik heb er niets goeds over gevonden tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:27
Tools die ik gebruik om oude (dos)games te spelen zijn DosBox, ScrummVM, D-Fend Reloaded en Jogobox. Waarbij Jogobox meer een applicatie is die je gratis dosgames kan downloaden en spelen.

Bij D-Fend Reloaded hoef je enkel de iso te slepen naar het programma en hij configureert zich zelf.
Vanaf CD/DVD spelen kan ook met D-Fend.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Pagina: 1