Extra garantie/service bijkopen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David Mulder
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-08-2021
Ik heb wat zitten rond te zoeken en kan hier niet echt een goed topic over vinden: jullie mening wat betreft het bijkopen van extra service zoals bij Dell de "next-day" garantie (3 jaar rond de 110 euro nu meestal 180 ofzo) of "accidental damage bescherming" (spanning pieken, vallen, morsen enzo. 3 jaar rond de 80 euro). Waard, niet waard? Kopen jullie het er meestal bij, totaal nooit? Gewoon jullie mening :D .

(Zit zelf dus nogal te twijfelen of ik het er wel of niet bij moet kopen, vandaar dat ik ook dacht dat dit forum de beste plaats ervoor was)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ligt er echt aan of jij het nodig vindt. Persoonlijk vindt ik het wel handig om een garantie extra bij te nemen als de originele fabrieksgarantie is verlopen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2012 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Extra garantie vind ik het geld meestal niet waard. Als m'n notebook na 2 jaar stuk is, en ik er geen garantie meer op heb, dan kan ik hem of vervangen voor iets nieuws, of ik haal ergens een onderdeel vandaan om het te vervangen (en dat laatste is vaak goedkoper dan die extra garantie).
Mijn MSI notebook had na 2,5 jaar een dode inverter. Die heb ik uiteindelijk gratis gekregen (prima service van MSI wat dat betreft), maar als ik die had moeten kopen was het ding hooguit een paar tientjes. Om dan een dure garantie te nemen voor iets dat een paar tientjes kost vind ik dan wat overbodig.

Dan moet ik er ook wel bijzeggen dat de notebooks die ik gebruik niet zo heel duur zijn, die ik nu heb was 430 euro, dan is 110 euro voor garantie een flink bedrag extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ik heb bij mijn laptop ook geen extra garantie, omdat ik het nogal onzin vind persoonlijk.

Het is verder maar net hoe voorzichtig je met je spullen omgaat. Mijn laptops [ook eentje die ik al 5 of 6 jaar heb] is nog nooit gevallen en ik kijk uit met drinken. Een vriendin van me gebruikt haar laptop veel in bed en valt dus ook geregeld uit bed.

Dus ja, denk jij dat je het nodig hebt? Zolang je netjes met je spul omgaat, denk ik dat je die ongelukjes-verzekering niet nodig hebt.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 19:54
Accidental Damage is gewoon een verzekering, NBD-garantie is een soort SLA. Voor beiden moet je zelf bepalen of je het het waard vindt.

Als je erg klunzig bent (of je vrouw/kinderen zijn dat) dan is die eerste misschien het overwegen waard. Heb je je laptop dagelijks nodig dan is NBD wel nuttig, als je je laptop best een paar weken kunt missen als er iets is dan is carry-in ook goed. Die overweging moet ieder voor zichzelf maken.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhessel
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-09-2013
Bij meeste refurbished laptops wordt geen garantie gerekend en ik heb ook naar de combinatie met een extra garantie gekeken. Meestal kom je dan nog wel goedkoper uit.

Uiteraard is het in jouw geval wel anders, en zal het echt aan je klunzigheid en de waarde van je laptop op dat moment liggen of je hem nog extra verzekert ja of nee. Blijft een persoonlijke voorkeur.
Pagina: 1