Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2012 @ 18:56:
De kandidaten:
Lenovo Y500
Asus N56
sony s15
Of als je een 17" ook acceptabel vind:
inspiron 17R SE.
Alienware M17x. Perfect voor de kerst
met de truuks uit
Dell Waardebonnen Topic - Deel 2
BTO moet je niet nemen, dat is simpelweg bagger en een stuk duurder dan wat je bij de concurrentie kunt halen.
Als je iets kleiners zoekt, dan kom je al vrij snel bij de ultrabooks uit. Asus UX31A, samsung 9 en XPS 12. Maar vanwege de beperkte hoeveelheid RAM zou ik die niet snel aanraden voor een developer.
Oh nee
De
Dell WC-Eend heeft dit topic ook weer gevonden.
Een belangrijke tip; neem alles wat Darkstone zegt over BTO niet serieus, deze jongen heeft deze systemen helemaal niet in zijn handen gehad. Hij baseert zijn "ervaring" op het
zeer selectief lezen van reviews (zijn namelijk behoorlijk wat positieve te vinden over de door BTO gebruikte barebones) en een barebone van een merk dat BTO ook heeft verkocht (maar niet van BTO kwam) jaren terug die hij gratis heeft gehad.
Bijzonder dat hij een HEEL merk weer eens afdoet als troep.
Nou dan heb ik ook een leuke, Dell is troep. Je moet een kortingsbon gebruiken want anders betaal je zwaar te veel, je krijgt standaard maar 1 jaar garantie (hoezo vertrouwen in je product???) en support (als zakelijke Dell klant helaas veel contact mee gehad) is ook niet van je het.
Alleen het verschil tussen mij en deze jongen (die vermoedelijk door Dell wordt betaald, waarom anders zou je 25 posts per dag doen en overal linken naar je sheet en Dell pushen?) is dat ik niet een heel merk afkraak op wat ik lees. Nee, ik baseer meningen op mijn eigen ervaringen.
Daarom nu nog een reactie waar je wel wat aan hebt i.p.v. Darkstone zijn reactie.
Ik zelf heb net een 17CL48 besteld (
http://www.notebooktotaal...estatie-laptop-p-340.html) maar die is er ook in 15" (
http://www.notebooktotaal...re-hybrid-slot-p-246.html) en daar lees ik alleen maar positieve dingen over.
Je zou dan bijv. voor iets minder dan 1250 euro dit kunnen kiezen:
BTO X-Book 15CL48-GTX660, Core i7 + hybrid SSD + 2 hdd slot
- Beeldscherm 15.6" Full-HD MAT led scherm
- DVD of Blu-ray / extra harddisk DVD-+RW brander (te vervangen voor extra harddisk)
- Externe USB DVD drive Optioneel
- Garantie 2 Jaar Carry-in garantie (standaard) + 1 Jr NBT
- Geheugenslot (1) 4Gb BTO selected High Speed 1600Mhz
- Geheugenslot (2) 4Gb BTO selected High Speed 1600Mhz
- Geheugenslot (3) Leeg geheugenslot
- Harddisk 128Gb Samsung 830 serie S-ATA 3 SSD
- Harddisk (2e) 500Gb 7200rpm 16Mb cache
- Keyboard QWERTY
- Koelpasta Artic silver koelpasta (6 graden koeler)
- Microsoft Office Geen office licentie
- Processor Core i7-3630QM (2,4Ghz / 6Mb cache. Ivy Bridge)
- Raid Geen
- Windows Geen besturingssysteem -- Kies hieronder
- Wireless card Intel Centrino Wireless-N 2230 300Mbit
Grappig was ook dat Darkstone in het BTO topic meteen mijn keuze afkraakte.
Maar zoals een
echte gebruiker van dit systeem melde:
Deze jongen was gewoon tevreden. Online (en op tweakers!) heb ik al veel tevreden gebruikers gevonden.
Zie bijv:
Guillaume001 in "[Ervaringen] BTO notebook / laptops"
Moet je een BTO kopen? Nee hoor, maar ik wil wel tegengewicht bieden aan de onophoudelijke stroom anti BTO door o.a. Darkstone die er eigenlijk niets over mag zeggen.
[
Voor 15% gewijzigd door
Verwijderd op 07-12-2012 11:11
]