Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

14" - 15,6" allround laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 750 views

Verwijderd

Topicstarter
De kandidaten:

Lenovo Y500
Asus N56
sony s15

Of als je een 17" ook acceptabel vind:
inspiron 17R SE.
Alienware M17x. Perfect voor de kerst B)
met de truuks uit Dell Waardebonnen Topic - Deel 2

BTO moet je niet nemen, dat is simpelweg bagger en een stuk duurder dan wat je bij de concurrentie kunt halen.

Als je iets kleiners zoekt, dan kom je al vrij snel bij de ultrabooks uit. Asus UX31A, samsung 9 en XPS 12. Maar vanwege de beperkte hoeveelheid RAM zou ik die niet snel aanraden voor een developer.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2012 @ 18:56:
De kandidaten:

Lenovo Y500
Asus N56
sony s15

Of als je een 17" ook acceptabel vind:
inspiron 17R SE.
Alienware M17x. Perfect voor de kerst B)
met de truuks uit Dell Waardebonnen Topic - Deel 2

BTO moet je niet nemen, dat is simpelweg bagger en een stuk duurder dan wat je bij de concurrentie kunt halen.

Als je iets kleiners zoekt, dan kom je al vrij snel bij de ultrabooks uit. Asus UX31A, samsung 9 en XPS 12. Maar vanwege de beperkte hoeveelheid RAM zou ik die niet snel aanraden voor een developer.
Oh nee |:(

De Dell WC-Eend heeft dit topic ook weer gevonden.

Een belangrijke tip; neem alles wat Darkstone zegt over BTO niet serieus, deze jongen heeft deze systemen helemaal niet in zijn handen gehad. Hij baseert zijn "ervaring" op het zeer selectief lezen van reviews (zijn namelijk behoorlijk wat positieve te vinden over de door BTO gebruikte barebones) en een barebone van een merk dat BTO ook heeft verkocht (maar niet van BTO kwam) jaren terug die hij gratis heeft gehad.

Bijzonder dat hij een HEEL merk weer eens afdoet als troep.
Nou dan heb ik ook een leuke, Dell is troep. Je moet een kortingsbon gebruiken want anders betaal je zwaar te veel, je krijgt standaard maar 1 jaar garantie (hoezo vertrouwen in je product???) en support (als zakelijke Dell klant helaas veel contact mee gehad) is ook niet van je het.

Alleen het verschil tussen mij en deze jongen (die vermoedelijk door Dell wordt betaald, waarom anders zou je 25 posts per dag doen en overal linken naar je sheet en Dell pushen?) is dat ik niet een heel merk afkraak op wat ik lees. Nee, ik baseer meningen op mijn eigen ervaringen.

Daarom nu nog een reactie waar je wel wat aan hebt i.p.v. Darkstone zijn reactie.

Ik zelf heb net een 17CL48 besteld (http://www.notebooktotaal...estatie-laptop-p-340.html) maar die is er ook in 15" (http://www.notebooktotaal...re-hybrid-slot-p-246.html) en daar lees ik alleen maar positieve dingen over.

Je zou dan bijv. voor iets minder dan 1250 euro dit kunnen kiezen:

BTO X-Book 15CL48-GTX660, Core i7 + hybrid SSD + 2 hdd slot
- Beeldscherm 15.6" Full-HD MAT led scherm
- DVD of Blu-ray / extra harddisk DVD-+RW brander (te vervangen voor extra harddisk)
- Externe USB DVD drive Optioneel
- Garantie 2 Jaar Carry-in garantie (standaard) + 1 Jr NBT
- Geheugenslot (1) 4Gb BTO selected High Speed 1600Mhz
- Geheugenslot (2) 4Gb BTO selected High Speed 1600Mhz
- Geheugenslot (3) Leeg geheugenslot
- Harddisk 128Gb Samsung 830 serie S-ATA 3 SSD
- Harddisk (2e) 500Gb 7200rpm 16Mb cache
- Keyboard QWERTY
- Koelpasta Artic silver koelpasta (6 graden koeler)
- Microsoft Office Geen office licentie
- Processor Core i7-3630QM (2,4Ghz / 6Mb cache. Ivy Bridge)
- Raid Geen
- Windows Geen besturingssysteem -- Kies hieronder
- Wireless card Intel Centrino Wireless-N 2230 300Mbit

Grappig was ook dat Darkstone in het BTO topic meteen mijn keuze afkraakte.
Maar zoals een echte gebruiker van dit systeem melde:
Dountoun schreef op woensdag 05 december 2012 @ 20:19:
[...]

|:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:(

Stop nou eens met afkraken!!!
Deze jongen was gewoon tevreden. Online (en op tweakers!) heb ik al veel tevreden gebruikers gevonden.
Zie bijv: Guillaume001 in "[Ervaringen] BTO notebook / laptops"

Moet je een BTO kopen? Nee hoor, maar ik wil wel tegengewicht bieden aan de onophoudelijke stroom anti BTO door o.a. Darkstone die er eigenlijk niets over mag zeggen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2012 11:11 ]

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 11:03:
[...]

op de man?
Een belangrijke tip; neem alles wat Darkstone zegt over BTO niet serieus, deze jongen heeft deze systemen helemaal niet in zijn handen gehad. Hij baseert zijn "ervaring" op het zeer selectief lezen van reviews (zijn namelijk behoorlijk wat positieve te vinden over de door BTO gebruikte barebones) en een barebone van een merk dat BTO ook heeft verkocht (maar niet van BTO kwam) jaren terug die hij gratis heeft gehad.
oke, mag ik dan? ik heb namelijk wel diverse bto machines in mijn handen gehad, en nog steeds eigenaar van 1 .
Nou dan heb ik ook een leuke, Dell is troep. Je moet een kortingsbon gebruiken want anders betaal je zwaar te veel, je krijgt standaard maar 1 jaar garantie (hoezo vertrouwen in je product???) en support (als zakelijke Dell klant helaas veel contact mee gehad) is ook niet van je het.
er is werkelijk waar niet 1 laptop waarbij je feitelijk kan onderbouwen dmv reviews e.d. deze aan te raden, of te verkiezen boven een ander merk (directe concurrent is vaak dell inderdaad)

1 jaar garantie? wat een kul.. je hebt 1 jaar luxe garantie, 2e jaar gewoon normale carry-in garantie.

zakelijk (ik werk op schiphol en klm heeft 80% van de apparatuur van dell (waaronder tevens veel oude optiplex machine's)
ik heb ECHT totaal NIKS tegen de service van dell.
sterker nog, het is eerder regel dan uitzondering dat er gewoon parts geleverd worden terwijl de garantie duidelijk verstreken.
Alleen het verschil tussen mij en deze jongen (die vermoedelijk door Dell wordt betaald, waarom anders zou je 25 posts per dag doen en overal linken naar je sheet en Dell pushen?) is dat ik niet een heel merk afkraak op wat ik lees. Nee, ik baseer meningen op mijn eigen ervaringen.
ik ook. en de bto's die ik in mijn handen hebben gehad is niet echt fijn..
sterker nog ik vind het drama, het is alleen niet makkelijk om je eigen gekochte dure hardware af te kraken..
daarom is een persoonlijke ervaring nooit subjectief (tenzij negatief)
Daarom nu nog een reactie waar je wel wat aan hebt i.p.v. Darkstone zijn reactie.

Ik zelf heb net een 17CL48 besteld (http://www.notebooktotaal...estatie-laptop-p-340.html) maar die is er ook in 15" (http://www.notebooktotaal...re-hybrid-slot-p-246.html) en daar lees ik alleen maar positieve dingen over.

Je zou dan bijv. voor iets minder dan 1250 euro dit kunnen kiezen:

BTO X-Book 15CL48-GTX660, Core i7 + hybrid SSD + 2 hdd slot
- Beeldscherm 15.6" Full-HD MAT led scherm
- DVD of Blu-ray / extra harddisk DVD-+RW brander (te vervangen voor extra harddisk)
- Externe USB DVD drive Optioneel
- Garantie 2 Jaar Carry-in garantie (standaard) + 1 Jr NBT
- Geheugenslot (1) 4Gb BTO selected High Speed 1600Mhz
- Geheugenslot (2) 4Gb BTO selected High Speed 1600Mhz
- Geheugenslot (3) Leeg geheugenslot
- Harddisk 128Gb Samsung 830 serie S-ATA 3 SSD
- Harddisk (2e) 500Gb 7200rpm 16Mb cache
- Keyboard QWERTY
- Koelpasta Artic silver koelpasta (6 graden koeler)
- Microsoft Office Geen office licentie
- Processor Core i7-3630QM (2,4Ghz / 6Mb cache. Ivy Bridge)
- Raid Geen
- Windows Geen besturingssysteem -- Kies hieronder
- Wireless card Intel Centrino Wireless-N 2230 300Mbit
vergeet je er niet bij te vermelden dat de bouwkwaliteit niet top is?
en dat hij ook last heeft van de intel turbo bug?

dat als je de gpu gebruikt (GTX is een fancy naam voor een heel licht overklokte 650m) de turbo van de cpu niet bruikbaar is, en dus de dell die aangeraden word een goeie 20% sneller is?
Grappig was ook dat Darkstone in het BTO topic meteen mijn keuze afkraakte.
Maar zoals een echte gebruiker van dit systeem melde:
zoals hierboven, terrecht en blijft objectief gezien de dell een betere koop als de bto.. imho
Deze jongen was gewoon tevreden. Online (en op tweakers!) heb ik al veel tevreden gebruikers gevonden.
Zie bijv: Guillaume001 in "[Ervaringen] BTO notebook / laptops"

Moet je een BTO kopen? Nee hoor, maar ik wil wel tegengewicht bieden aan de onophoudelijke stroom anti BTO door o.a. Darkstone die er eigenlijk niets over mag zeggen.
hoezo zou iemand geen mening mogen hebben (daar gaat de geloofs overtuiging)
er zijn zat punten waarop bto keihard faalt..

dat de mensen die zelf zo een machine hier tegen in het verweer gaan, is natuurlijk en onvermijdelijk.

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Verwijderd

Topicstarter
Het feit dat-ie 359 euro goedkoper is dan de laptop die jij nog nooit heb aangeraakt zou daar iets mee te maken kunnen hebben...

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-11 07:35

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

op de man?
Eerder een feitelijk correcte vergelijking. Niet dat jij ook maar iets weet van feiten of correct zijn. (kijk, DAT is op de man ;) )
daarom is een persoonlijke ervaring nooit subjectief (tenzij negatief)
Ik denk dat je objectief bedoelt?
dat de mensen die zelf zo een machine hier tegen in het verweer gaan, is natuurlijk en onvermijdelijk.
(ik doe net even alsof alle woorden in je zin staan en ik het kan lezen) Naturlijk ga ik tegen de onzin in die jullie verkondigen alsof je tegen een Parochie jengelt. De mensen met meer ervaring en een openere blik dan jullie kunnen daar prima over uit.

Wat verkondigen Jut en Jul weer een onzin zeg over Clevo's.
Darkstone en zijn knecht zijn net Pavlov hondjes. Zodra er BTO of Clevo gezegd wordt beginnen ze te blaffen alsof het een etensbel is. Compleet geconditioneerd. Te sneu voor woorden.

Nogmaals, voor wat objectievere meningen moet je dus niet bij Peppie en Kokkie zijn, die krijgen intraveneus Dell toegediend.

De Turbo werkt gewoon, niks bug. De 7970m is vaak genoeg sneller dan de 680m om een goede keuze te zijn, niks Enduro bug. De bouwkwaliteit is ook niks mis mee, niet alles hoeft Apple-achtig te zijn om goed te zijn. Zo blijf ik alles steeds herhalen in elk topic waar Snip en Snap hun neus opsteken totdat ze als net zo'n plaag als sprinkhanen weer eens wegfladderen om elders BTO/Clevo dood en verderf te zaaien.

(As long as Dell's check clears at the end of the month, right fella's?...)

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Verwijderd

Topicstarter
Aan jou de eer: wat is dan wel een goede laptop voor TS, en waarom?

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Afbeeldingslocatie: http://i.qkme.me/3on5c8.jpg

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• Tijgert

Tijgert

Ik ben geen autoriteit op dat gebied en heb te weinig ervaring met genoeg relevante laptops om daar een nuttig antwoord op te geven. Ik laat dat over aan de mensen met meer kennis van diverse laptops.

Waar ik onvermoeibaar tegen blijf ageren is het ongebreidelde modder gooien en foute beweringen de wereld in brengen ten aanzien van (bepaalde) Clevo's.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Verwijderd

Topicstarter
Dus je bent geen autoriteit op het gebied van laptops maar vind het wel nodig om iedereen aan te vallen die het merk van jouw laptop niet geweldig vind. Dan weten we dat ook weer.

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Tijgert schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 20:20:
Ik ben geen autoriteit op dat gebied en heb te weinig ervaring met genoeg relevante laptops om daar een nuttig antwoord op te geven. Ik laat dat over aan de mensen met meer kennis van diverse laptops.

Waar ik onvermoeibaar tegen blijf ageren is het ongebreidelde modder gooien en foute beweringen de wereld in brengen ten aanzien van (bepaalde) Clevo's.
Waar slaat de reactie tegen darkstone dan eigenlijk op als jij niet de kennis hebt om een accurater advies te geven dan Darkstone? Hij komt in principe toch met behoorlijk valide sterke punten van waarom de Dell een betere aankoop zou moeten zijn dan de BTO. Top, jij vind de BTO goed. Maar als jij de markt niet kent: hoe kun jij dan weten of de BTO alsnog niet slechter zou kunnen zijn dan de Dell die Darkstone laat zien als je nieteens de kennis hebt om te zeggen wat daadwerkelijk goed is of niet goed is. Dus jij kan op basis van die uitspraak eigenlijk niet weten zoals ik en Darkstone wat nou in principe gewaardeerd word als goed. Misschien is er wel een Sony, Asus, Dell of een Lenovo die een veel betere bang for bucks geven, en veel beter presteren op bijna elk vlak voor hetzelfde of minder geld. Als dat er is, dan maakt dat in principe de BTO toch gelijk overpriced/een miskoop? Zoals ik dat nu zie, is dat toch echt de situatie van vandaag....

Natuurlijk kun je er ook aan zien dat Darkstone daarin niet geheel subjectief is, maar verwacht je nou echt dat iedereen hier volledig objectief een oordeel geeft? Dat bestaat niet, want we zijn namelijk allemaal mensen. Wij mensen hebben gewoon de eigenschap om een trots gevoel te creëren voor de eigendommen die wij beheren in ons leven. En zo hebben de mensen ook precies het tegenovergestelde, een negatief gevoel over bepaalde merken, personen etc door middel van negatieve ervaringen en dat soort zaken... En dat is iets wat we ook wel een reputatie noemen.

Maar wat Darkstone wel goed doet op het forum waardoor zijn oordeel in principe een stuk sterker staat dan een hoop andere mensen is dat hij een hele hoop ervaring, marktkennis en kritische kijk heeft op meningen en reviews. En dat vertaald hij toch iedere keer behoorlijk sterk door een goede onderbouwing te geven inclusief bronnen bij letterlijk elke uitspraak die hij maakt.

In deze laatste alinea ga je echt een stap te ver.

[ Voor 15% gewijzigd door DaMarcus op 08-12-2012 16:24 ]

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• Tijgert

Tijgert

Ik hoef geen autoriteit te zijn op enig gebied om een mening te kunnen hebben over hoe onredelijk iemand tekeer gaat tegen iets uit dat gebied. Een rudimentaire kennis is daarvoor zelfs al genoeg. Ik heb dit exact zo al eens gezegd, maar ik neem het niemand kwalijk dat men niet alle andere topics met deze strijd uit het hoofd kent.

Nu heb ik juist kennis van een onderdeel waartegen Darkstone en consort zeer fel van leer trekken met allerlei foute beweringen en daar ageer ik dan tegen. Nogmaals, ik hoef niet alles van alle andere laptops te weten om tegen bepaalde beweringen te mogen en kunnen ageren.
Andere topics zijn al veelvuldig vervuild met hun subjectieve, ononderbouwde en zelfs volledig foute uitlatingen. Ik ben daar vaak genoeg zeer onderbouwd tegenin gegaan met als gevolg dat een aantal belangrijke 'argumenten' van de jongens niet meer terug komt in hun rants.

Nu reageer ik weer op simpelweg 'afkrakende onzin' en dat zal ik blijven doen zolang ik weet dat iets wat er gezegd wordt niet correct is. Ik verdedig geen model laptop per sé, ik verdedig al helemaal niet Clevo als merk want merken boeien me niet, ik verdedig hooguit correctheid.

Ik kan geen specifieke modellen aanraden om welke reden dan ook maar wel enkele karakteristieken weergeven van wat ik wel ken waarmee de vrager mogelijk zijn eigen antwoorden kan vinden.
Dat ik niet alwetend ben maakt echter niet datgene wat ik zeg wel te weten minder waar.

Als je goed leest zie je dat ik dan ook geen vergelijking tussen modellen maak en geen voorkeur uitspreek, niet alle kennis van Darkstone in twijfel trek en geen uitlatingen doe over datgeen waar ik niet voldoende van weet.

Begrijpend lezen is blijkbaar zelfs voor de mensen die wel van punctuaties houden best lastig.
Ik heb het gevoel dat jij en Alpha_Delta met je aankoop iets te veel hebben staan praten met de al te "vriendelijke" Roberto of/en Remco. Ik geef je 1 advies: Laat je niet teveel wijs maken, hij heeft niet voor niets bij de ervaren tweakers zo een slechte naam opgebouwd...
Ik denk dat je te veel denkt en te weinig van de situatie af weet. Ik ken Roberto niet persoonlijk en heb hem nog nooit aan de telefoon gehad. Ik heb mijn laptop namelijk als tweedehandsje gekocht en dus niks met hem te maken gehad. Jij wel dan? Spreek jij uit eigen ervaring of praat je anderen na?

[ Voor 14% gewijzigd door Tijgert op 07-12-2012 22:48 ]

• Double-X-L
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-11 19:17
Nee laten we dat niet doen, laten we naar jou luisteren omdat........ja waarom eigenlijk?
Het zegt allemaal alleen zo bar weinig over de daadwerkelijke laptops vindt je niet?
Op basis van jouw eigen ervaringen gebaseerd op een notebook die je nog niet in huis hebt.
Als je ook maar iets leest zie je in dit geval dat de eerste 3 modellen die hij aanhaalt geen Dell's zijn.
Maar laten we dat voor het gemak maar even niet meenemen, komt ff niet uit.

Nee, ik baseer meningen op mijn eigen ervaringen.
En dan:
Ik zelf heb net een 17CL48 besteld ............. en daar lees ik alleen maar positieve dingen over.
De pot verwijt de ketel verhaal............
In mijn wereld heet dat een tegenstelling, heel slordig als je net lekker aan het beschuldigen bent.
De arrogantie spat ervan af.....
Ik zelf heb net een 17CL48 besteld (www.blablabla) maar die is er ook in 15" (www.blablabla) en daar lees ik alleen maar positieve dingen over. Grappig was ook dat Darkstone in het BTO topic meteen mijn keuze afkraakte.
Als Darkstone op de loonlijst staat van Dell, krijg jij dan betaald per geposte link of gewoon Matties4Life?
Dat kan en mag maar doe dat dan wel op basis van je eigen ervaringen dat is toch jouw criteria?
Die heb je nog niet en dan is wijzen met vingers het laatste wat je zou moeten doen.

De arrogantie, conclusies en vooroordelen voor iemand die 3 maanden geleden geregistreerd staat is echt ongekend. Wel in lijn met die totaal ongefundeerde rare tekst t.o.v. mij in het BTO topic.
Om dan af te sluiten met je eigen tekst, diezelfde vraag aan jou:
Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 11:01:
Wat is jouw toegevoegde waarde hier?

• Tijgert

Tijgert

De arrogantie, conclusies en vooroordelen voor iemand die 3 maanden geleden geregistreerd staat is echt ongekend. Wel in lijn met die totaal ongefundeerde rare tekst t.o.v. mij in het BTO topic.
Beste Double-X-S, sinds wanneer bepaald de registratie datum het niveau van kennis van de schrijver?

Leuk trouwens dat je 'de pot verwijt de ketel' gebruikt, mag ik deze terug serveren wat arrogantie betreft?

Ik kan ondertussen wel stellen dat van 'de andere kant van het speelveld' jij met de minst verstandige toevoeging komt van allemaal. Darkstone en zijn sidekick weten tenminste nog iets, daar heb ik jou nog niet op betrapt...

P.s. Ik dacht dus zo 'waar haalt Double-S-M zijn motivatie vandaan'.
Hier dus V&A aangeboden: Alienware M17x R4 HD7970m
Hij's ook een Alienware/Dell lover. Zo worden de lijnen wel duidelijk ja. Matties4life toch noemde je dat?

[ Voor 19% gewijzigd door Tijgert op 07-12-2012 23:01 ]

• Double-X-L
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-11 19:17
Tijgert schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 22:56:
[...]

Beste Double-X-S, sinds wanneer bepaald de registratie datum het niveau van kennis van de schrijver?
Niet, maar hij onderbouwd dat prima met de inhoud van zijn reactie.
[...]
Leuk trouwens dat je 'de pot verwijt de ketel' gebruikt, mag ik deze terug serveren wat arrogantie betreft?
Dat mag jij, waarvan akte.
[...]
Ik kan ondertussen wel stellen dat van 'de andere kant van het speelveld' jij met de minst verstandige toevoeging komt van allemaal. Darkstone en zijn sidekick weten tenminste nog iets, daar heb ik jou nog niet op betrapt...
Mooi man ik ben ingedeeld in een team door de man die mij denkt te kennen, wanneer beginnen we?
[...]
P.s. Ik dacht dus zo 'waar haalt Double-S-M zijn motivatie vandaan'.
Hier dus V&A aangeboden: Alienware M17x R4 HD7970m
Hij's ook een Alienware/Dell lover. Zo worden de lijnen wel duidelijk ja. Matties4life toch noemde je dat?
Schitterend argument, Ik verkoop een AW en ik ben een Dell extremist, hij heeft me door........
En dan weer die poging om te beledigen via de naam spelling, deze man is echt goed mensen.
Ik heb nog nooit een post gezien die zo kansloos op de man is dat ik verbaasd ben van de onkunde.

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-11 19:02

SmartDoDo

Woeptiedoe

Modbreak:Vanaf hier is het klaar met op de man spelen. Reageer inhoudelijk en met argumenten of reageer niet. De topicstarter heeft helemaal niets aan moddergooien.

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-11 00:15

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica