[iPod Nano 4th gen] Leek dood, maar toch niet. Verklaar!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://pocketpccentral.net/mp3c/images/reviews/ipod_nano_4g/nanoblue.jpg

Ik heb een iPod Nano 4th generatie 8GB (A1285) liggen. Ooit als kerstcadeau gekregen in 2008 en tijdje met plezier gebruikt voor oa hardlopen.

Op een gegeven moment had ik hem in de auto liggen aan ipod/usb kabel aan een Blaupunkt Travelpilot FX. Was hem haast al vergeten en viste hem na een tijd uit de armsteunruimte. En toen begon het gedonder; iPod leek dood. Werkelijk ieder fora afgestruind en alles geprobeerd. Van zachte tot harde resets, van usb modus wisselen tot weet ik het wat. Aan muur lader aan laptop. Tig soorten kabels. You name it.

Op een moment schoot hij in de loop van geel icoon met warning sign dat stroom op was (dit is een bekend euvel) maar ook daar kwam hij niet uit.

Eigenlijk al afgeschreven dus. Totdat afgelopen vakantie we in een huisje zaten met een onwijs crappy draagbare radio van een onbekend merk. Bovenop zat een ipod dock. Voor de gein die oude ipod uit de auto gevist en erop gezet. En verdomd... opladen, spelen, alsof er niets aan de hand is.

Na de vakantie liep hij langzaam leeg en nu is het weer net een 'brick'.

Wat is hier aan de hand? Kan het zijn dat de ipod een soort detectie heeft wie of wat hem laadt en dat die chineze crappy radio hier lak aan heeft en gewoon stroom doorzet? Wie kan dit verklaren?

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:06
Wat ook zou kunnen is dat jij hem via de Firewire pinnen opgeladen hebt in dat dockingstation (12V) in plaats van USB 5V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
das een goed inzicht zeg! Laden die Nano's nog via Firewire? ik heb nog wel ergens een firewire lader liggen. Ik ga even zoeken.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Ik moet het toch vragen.. is je "Verklaar !" een verwijzing naar een Doctor Who Dalek ? Indien ja: nice.. :) Indien nee: never mind :+

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
haha nee, nooit gehoord van Who Dalek.

Het lijkt me sterk dat het firewire is. Van apple support page:
Additional Information
Note: iPod nano (4th generation) and newer models do not support FireWire and will not charge from any FireWire-based power source. If you connect one of these devices to a FireWire-based charger or accessory, you will receive the "Charging is not supported with this accessory" screen below:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_dude
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05-2024
Ik heb iets soortgelijks meegemaakt, ik heb een iPod Classic van iemand overgenomen, hij was helemaal vol toen ik heb kreeg. Intussen wat uurtjes gespeeld. Nu probeer ik hem op te laden met de originele lader van een iPad (10W) niets dus, met deze lader heb ik reeds zowel iPads als iPhones opgeladen.
De iPod Classic wordt ook niet opgeladen via mijn Mac. Ik heb een dockingstation van JBL, deze laadt prima mijn iPhone op maar dus niet de iPod. :-(
Ik had het bijna opgegeven toen ik mijn originele iPhone lader tegenkwam (die platte) en voilà deze laadt dus de iPod Classic gewoon op. _/-\o_

Van de 4 stroombronnen werkt dus alleen de originele iPhone lader. 8)7

The difference between men and boys is the size of their toys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
Ik ben nog verder wezen zoeken en volgens mij heeft het te maken met het usb-protocol.
USB charging protocols
You might think USB chargers are interchangeable and plugging a USB device into a charger is straightforward, but it turns out that it's a mess of multiple USB charging standards,[10][11][12] devices that break the rules,[13] and proprietary protocols used by Sony and Apple.[14][15][16] The underlying problem is that a standard USB port can provide up to 500mA, so how do chargers provide 1A or more for faster charging? To oversimplify, a charger indicates that it's a charger by shorting together the two middle USB pins (D+ and D-). Proprietary chargers instead connect different resistances to the D+ and D- pins to indicate how much current they can provide. Note that there are a few unused resistor spots (R2, R3, R8, R10) connected to the USB port on the circuit above; the manufacturer can add the appropriate resistors to emulate other types of chargers.
bron: http://www.arcfn.com/2012...-charger-and-why-you.html

ik moet dus op zoek naar een lader die precies het goede op de D--pinnen communiceert. Of juist niet :)

Pagina: 1