Ik heb een iPod Nano 4th generatie 8GB (A1285) liggen. Ooit als kerstcadeau gekregen in 2008 en tijdje met plezier gebruikt voor oa hardlopen.
Op een gegeven moment had ik hem in de auto liggen aan ipod/usb kabel aan een Blaupunkt Travelpilot FX. Was hem haast al vergeten en viste hem na een tijd uit de armsteunruimte. En toen begon het gedonder; iPod leek dood. Werkelijk ieder fora afgestruind en alles geprobeerd. Van zachte tot harde resets, van usb modus wisselen tot weet ik het wat. Aan muur lader aan laptop. Tig soorten kabels. You name it.
Op een moment schoot hij in de loop van geel icoon met warning sign dat stroom op was (dit is een bekend euvel) maar ook daar kwam hij niet uit.
Eigenlijk al afgeschreven dus. Totdat afgelopen vakantie we in een huisje zaten met een onwijs crappy draagbare radio van een onbekend merk. Bovenop zat een ipod dock. Voor de gein die oude ipod uit de auto gevist en erop gezet. En verdomd... opladen, spelen, alsof er niets aan de hand is.
Na de vakantie liep hij langzaam leeg en nu is het weer net een 'brick'.
Wat is hier aan de hand? Kan het zijn dat de ipod een soort detectie heeft wie of wat hem laadt en dat die chineze crappy radio hier lak aan heeft en gewoon stroom doorzet? Wie kan dit verklaren?
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl