Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Computer valt in een soort standby mode tijdens games

Pagina: 1
Acties:

• JRSchiphol
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-05 00:20
Hallo,

Ik heb een tijd geleden voor een vriend een computer gebouwd. Nu heeft hij sinds het begin af aan al problemen dat zijn pc ineens uitvalt maar dat de powerlight blijft knipperen. Je krijgt hem ook niet meer aan tenzij je de stroom er voor 10 sec uitzet.

Zoekend op forums had ik gevonden dat het de GPU wel eens kon zijn. Aangezien hij zijn videokaart toch wou vervangen heeft hij een GTX650 gekocht, maar nogsteeds geen succes.

Nu lees ik verder op reviews en forums dat er veel problemen zijn met de voeding die hij ook in zijn computer heeft, waaronder ook ontploffen :|

Ik zou graag (ben er al haast een maand mee bezig aangezien ik hem iedere woensdag pas zie) het willen oplossen aangezien zijn garantie-periode ook binnenkort verloopt.

Dit heb ik al gedaan:
- Gespeeld zonder USB (op muis en toestenbord na) = geen succes
- Nieuwe GPU = geen succes
- Herinstallatie = geen succes

Zou het de voeding kunnen zijn?

Specs:
MSI 760GM-P23 (FX)
AMD FX-6100 Black Edition
Corsair Vengeance BLUE,1600-8GB
Corsair CX500
MSI GTX 650 Power Edition,1GB

Alvast bedankt! Mocht er iets niet duidelijk zijn hoor ik het graag!

ASUS P8Z68-V LX | Intel Core i7 2600K @3,40GHz | Corsair 8GB DDR3-1600 RAM | EVGA GeForce GT430 1GB | Samsung Syncmaster 226BW | Samsung HD103SI 1TB | Diamond LPZ26 850W | Cooler Master Elite 430 Case | Windows 7 Ultimate 64-bit

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Heb je gelet op de temperaturen? Misschien kan je cpu z'n warmte niet kwijt, aangezien de pc met andere gpu nog steeds dezelfde problemen geeft. Ik zou door gaan zoeken naar andere componenten.
Log de temperatuur met een progje terwijl je gamed, doorzoek de foutcodes in het logboek of kijk of er misschien stiekum bluescreens voorbij komen?

• JRSchiphol
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-05 00:20
Temperaturen van de CPU worden niet hoger dan 30 graden bij idle en GPU ook niet warmer dan 30 bij idle.
De CPU word niet warmer dan 50 graden bij games en de GPU ook niet warmer daqn 50 graden bij games.

Er zitten ook nog 4 casefans in zn kast.
BSOD's zijn niet voorgekomen in het logboek.

Aangezien dit lijkt op een powerissue denk ik dat het komt door de PSU.
Misschien kan hij zijn koeling niet kwijt (fan staat naar beneden in een fanhole maar die heeft niet veel space.

[ Voor 12% gewijzigd door JRSchiphol op 06-12-2012 11:09 ]

ASUS P8Z68-V LX | Intel Core i7 2600K @3,40GHz | Corsair 8GB DDR3-1600 RAM | EVGA GeForce GT430 1GB | Samsung Syncmaster 226BW | Samsung HD103SI 1TB | Diamond LPZ26 850W | Cooler Master Elite 430 Case | Windows 7 Ultimate 64-bit