Telfort modem/ router wifi bereik

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 461590

Topicstarter
Sinds een twee maanden heb ik internet van Telfort modem/router zyxel p-2812.
Beneden heb ik prima wifi bereik, maar zodra ik de trap op loop naar boven begint de verbinding minder te worden en eenmaal boven in de kamers heb ik amper tot geen verbinding.

Wie heeft hier ook last van?
Het gaat om een nieuwbouw woning.

Zit te denken om er een router tussen te zitten, zoek een betaalbare stabiele router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Anoniem: 461590 schreef op donderdag 06 december 2012 @ 09:59:

Zit te denken om er een router tussen te zitten, zoek een betaalbare stabiele router.
Had je daarvoor boven wel goed bereik met een andere wifi-router/-modem?
Zo niet, heb je toevallig een isolerende laag (alu-folie) onder de vloerbedekking? Dat zorgt ook vaak voor slechtere ontvangst op andere etages.
Oude huizen met veel hout en weinig beton/staal zijn het makkelijkst qua bereik :P

In plaats van een extra router zou je ook voor een zgn. range extender kunnen kiezen:
http://tweakers.net/price...n/?keyword=range+extender
Zelf ervaring met de Netgear WN3000RP, beviel wel en is niet al te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Neem aub geen extender/repeater, maar sluit een nieuw accesspoint aan op de eerste verdieping. Er staan hier genoeg topics waarin geschreven word over meerdere AP's in een woning, lees die even door en je kunt aan de slag.
Waarom je geen extender/repeater moet gebruiken: 99% van de apparaten halveren de snelheid. Als je een AP neemt, krijg je nog een extra netwerk met de volle snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Acces point is geen optie, omdat ik een kabel van 30-35m zou moeten trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markverhoef
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-10-2020
Je zou met een tooltje kunnen kijken (InSSIDer) of je de router wel op het beste kanaal hebt gezet, hoe meer routers op 1 kanaal zitten hoe slechter het bereik is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
markverhoef schreef op donderdag 06 december 2012 @ 11:57:
Je zou met een tooltje kunnen kijken (InSSIDer) of je de router wel op het beste kanaal hebt gezet, hoe meer routers op 1 kanaal zitten hoe slechter het bereik is.
Ga ik zeker proberen.
Thanks voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Tja, als je echt een repeater neer gaat zetten krijg je spijt denk ik.. Dan zou ik er een halve zaterdag aan opofferen om die kabel te leggen, dan heb je tenminste nog profijt van de snelheid.
Geloof me, repeaters wil je niet hebben, heb ze zelf 2x geplaatst, maar nooit meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bartjezz schreef op donderdag 06 december 2012 @ 12:16:
Tja, als je echt een repeater neer gaat zetten krijg je spijt denk ik.. Dan zou ik er een halve zaterdag aan opofferen om die kabel te leggen, dan heb je tenminste nog profijt van de snelheid.
Geloof me, repeaters wil je niet hebben, heb ze zelf 2x geplaatst, maar nooit meer!
Repeaters wil ik ook niet.
Zit te denken om een goeie router te nemen en die beneden te plaatsen, Telfort modem schijnt niet super
te zijn met bereik.

Boven heb ik niet de volle snelheid nodig, als ik maar fatsoenlijk kan interneten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Zelf heb ik een TP-LinkWR1043ND, met daarop DD-WRT. De instellingen heb ik op nieuw-zeeland, daar mogen routers 3db meer uitzenden dan hier, kan net het verschil maken... Ook kun je Superchannel inschakelen (kanaal 14), maar dat heb ik nog nooit gedaan... Ik heb overal in mijn betonnen/kalkzandstenen appartement perfect bereik, zelfs in de tuin, 15m van de router af.
Pagina: 1