nieuw moederbord, processor en geheugen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 490156

Topicstarter
(Dit is mijn eerste topic op dit forum dus ik hoop dat ik alle regels heb gevolgd)

Ik ben opzoek naar een nieuw moederbord processor en geheugen. Ik heb hooguit ongeveer 400 euro om uit te geven.

Mijn hudige PC bestaat uit:

GigaByte GA-N650SLI-DS4L

Intel Core 2 Duo E8400 3.00 GHz, Boxed, Excl. Videochip, Dual Core

Kingston HyperX Dual Channel PC6400, 800 MHz, Kit Of 2, 4 GB

Club3D GeForce 9600 GT OC (x2 SLI)

Corsair TX650W power supply

120 Gb HDD

500GB HDD extern

DWR (IDE interface)

Ik heb een beetje online gezocht, maar zie inmiddels door de bomen het bos niet meer. :?
Maar dit is wat ik heb gevonden.

MSI Z77A-G43

Intel Core I5 3570K 3.40 GHz, Boxed, Incl. Videochip, Quad Core

Kingston HyperX Beast 8 GB, PC3-12800, 1600 MHz, 9, Non-ECC, Kit Of 2

Asus DRW-24B5ST S-ATA, Zwart

De grafische kaarten wil ik ook updaten maar daar is momenteel geen geld voor en wil graag Planetside 2 spelen maar mijn CPU is de bottleneck ( op de laagste setting uiteraard ).

Kunnen jullie mij vertellen of dit iets is, of dat jullie iets beters weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Klinkt als een leuke upgradeset maar als die 120GB een HDD is zou ik ook maar een grotere halen of vervangen voor een SSD van 60/120GB. 120GB is wel wat traag te noemen tegenwoordig. Ook moet je zeker dan je GPU upgraden maar mogelijk doet de ' Videochip' die erin zit het goed voor een tijdje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uname -r
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-01 14:24
Lijkt mij een goede set. Heb dezelfde moederbord met een intel 3770. Maar jij draait SLI op dit moment en volgens de site van MSI ondersteund het bord alleen Crossfire. Daarnaast draait alleen de bovenste pci x16 slot op x16 en de onderste x16 slot op x4.
Als je toch SLI wil blijven gebruiken moet je een ander bord uitkiezen.

Verder de CPU is een goede keuze, niks op aan te merken.
Geheugen is ook goed, kan altijd goedkoper tenzij de denkt redelijk te gaan overclocken.

Wat je beste upgrade kan zijn verder is een SSD. En later een videokaart, zo een beetje mid-stream of vorige generatie high-stream 2e handse videokaart is sneller dan SLI 9600 GT.