[iMac] Firewire Lucent bus reset melding.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-07 14:37
Sinds enige tijd krijg ik de volgende melding continue in mijn console:

FireWire (OHCI) Lucent ID 5901 built-in: X bus resets in the last 3 minutes. Waarbij X een oplopend getal is. Soms loopt dit in de 60 range, soms in de 30.

Ik ontvang de melding nog steeds wanneer ik alle apparatuur afkoppel, opnieuw opstart, etc. Ik gebruik de FireWire poorten op mijn iMac niet, nooit gedaan ook. Ik merk verder weinig performance issues, maar het irriteert me dat de melding steeds weer naar voren komt.

Ik heb al wat Google-werk gedaan en de Apple Support fora afgespeurd. Ik heb echter nog geen eenduidig antwoord kunnen vinden. Ik ben van plan om een afspraak te maken bij de Apple store, wellicht kunnen zij me helpen. Eerlijk gezegd heb ik daar niet zo heel veel vertrouwen in, vandaar dat ik me tot jullie richt.

Ik heb een 2011 27" iMac met daarop 10.8.2 en garantie tot +/- februari 2013. Ik heb geen Apple care.

Hebben jullie enig idee wat de oorzaak van de melding zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanneslol
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Het lijkt een driver probleem, heb je al eens geprobeerd je mac versie te herstellen ? > finder > programma,s > hulpprogramma's > schrijfhulpprogramma. En dan wijst de rest vanzelf. :) Als dat niet wil moet je even booten met je apple schijf en dan herstellen.

Als dat ook niet wil is het laatste wat je nog kan doen is nieuw mac os x erop installeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
johanneslol schreef op donderdag 06 december 2012 @ 21:06:
Het lijkt een driver probleem, heb je al eens geprobeerd je mac versie te herstellen ? > finder > programma,s > hulpprogramma's > schrijfhulpprogramma. En dan wijst de rest vanzelf. :) Als dat niet wil moet je even booten met je apple schijf en dan herstellen.

Als dat ook niet wil is het laatste wat je nog kan doen is nieuw mac os x erop installeren...
Als je doelt op het herstellen van de schijfbevoegdheden: ja, dat heb ik al een aantal keer geprobeerd. Maakt geen verschil, ook niet vanuit de recovery-mode helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanneslol
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Muncher schreef op donderdag 06 december 2012 @ 22:39:
[...]

Als je doelt op het herstellen van de schijfbevoegdheden: ja, dat heb ik al een aantal keer geprobeerd. Maakt geen verschil, ook niet vanuit de recovery-mode helaas...
Wat bij mij nog wel eens heeft geholpen met problemen ( en de mac start er ook sneller door op ) Is het legen van de Sram.

Dit doe je ( Van de apple site )

Shut down your Mac.
Locate the following keys on the keyboard: Command (⌘), Option, P, and R. You will need to hold these keys down simultaneously in step 4.
Turn on the computer.
Press and hold the Command-Option-P-R keys before the gray screen appears.
Hold the keys down until the computer restarts and you hear the startup sound for the second time.
Release the keys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
PRAM reset en de SMC bus ook. Geen effect... Ga vanavond maar opnieuw installeren denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
OS opnieuw geinstalleerd, geen backup nog teruggezet. Melding blijft. Ga morgen bij de Applestore langs. Hou jullie op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
Apple store heeft me ook niet echt kunnen helpen. Volgens hen is het een softwareprobleem, geen hardware. Ben enigzins gerustgesteld, maar vind het jammer dat ik nog steeds geen oplossing heb gevonden.
Pagina: 1