Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268181

Topicstarter
hoe maak ik een wifi hotspot van een wifi netwerk?
het is een beveiligd netwerk. ik kan er met mijn gsm op inloggen, maar niet met mijn spelconsole, omdat je moet inloggen via een webbrowser. daarom wou ik nu met de gsm verbinden, en dan een hotspot maken en doorsturen naar mijn console, maar blijkbaar is het alleen mogelijk om via je mobiele data een hotspot te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-07 12:54
Volgensmij kunnen standaard telefoon maar 1 wifi connectie maken, dus of verbinden naar een netwerk, of als hotspot fungeren, dan zou je een telefoon nodig hebben met 2 'Wlan kaarten' en volgensmij zijn die er niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik zou dan gewoon zoeken naar een oplossing om direct met de console te verbinden op de router danwel het accesspoint. Via de telefoon lijkt me een gigantische omweg, waarbij ik niet verwacht dat je een lekkere verbinding naar het internet hebt via de telefoon.

Daarnaast hebben de meeste Android ROMs wel mogelijkheden voor Hotspot, het is maar net welke ROM je draait. Je zou het in ieder geval moeten kunnen vinden onder Instellingen -> Wifi.

[ Voor 26% gewijzigd door CH4OS op 05-12-2012 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Welke "spelconsole" met WiFi heeft geen browser? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
elke spelconsole heeft wel een, maar je moet eerst verbinding kunnen maken via internet voordat je op die browser kunt, en vermits je moet inloggen via de browser, werkt het niet. ik draai android 4.2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:57

Umbrah

The Incredible MapMan

Tsja, gewoon via je console een webbrowser starten en activeren? Wii, PS3, WiiU en XBox360 hebben alledrie een browser...

Een telefoon kan doorgaans maar één WiFi link tegelijk aan, dus OF een netwerk joinen, OF een netwerk uitzenden. Je kunt niet beide, wat nodig is om je verbinding door te zetten (dit is waarom mobile broadband naar WiFi wel werkt).

Overigens, om dit soort netwerken wel toegankelijk te kunnen maken, zou je kunnen MAC-spoofen. Spoof het MAC-address van je console in je PC/laptop/telefoon (je mac changen op een telefoon kan lastig zijn), meld je aan, en reset naar het originele MAC address. Je console zou nu verbonden moeten zijn.

Overigens, dit soort publieke wifi hotspots zoals wat je nu probeert te joinen (ik gok zo dat je in een hotel zit ofzo... ik mag er komende weken ook aan geloven en wil m'n XBox meenemen) is vaak erg beperkt in het toelaten van niet-HTTP-poort-80 verkeer, en soms (zoals op de STENA boten) is de helft ook nog geblokkeerd. Iets wat voor de gemiddelde gameconsole erg beperkend is...
Anoniem: 268181 schreef op woensdag 05 december 2012 @ 22:37:
elke spelconsole heeft wel een, maar je moet eerst verbinding kunnen maken via internet voordat je op die browser kunt, en vermits je moet inloggen via de browser, werkt het niet. ik draai android 4.2.1
Op zowel de Wii, 3DS als XBox 360 is het me al gelukt een browser te starten zonder een werkende verbinding... alleen de XBox zou lastig zijn aangezien Internet Explorer een gold feature is, maar ik gok zo dat net zo werkt als sommige steam features, eenmaal aangemeld werken ze ook tot een bepaalde re-check tijd in "offline mode".

[ Voor 23% gewijzigd door Umbrah op 05-12-2012 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ben ook wel benieuwd naar het merk en type router, kan me nauwelijks voorstellen dat je per se moet inloggen via een webpagina. Behalve dan als je in een hotel zit of in de trein, als dat het geval is, dan denk ik dat de performance van de verbinding ook best belabberd zal zijn; je bent dan niet de enige die gebruik maakt van de verbinding.

[ Voor 31% gewijzigd door CH4OS op 05-12-2012 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dit is idd in een hotel en de snelheid is zeker goed te doen.
ik heb mijn gsm niet geroot dus mac spoofen gaat niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:57

Umbrah

The Incredible MapMan

probeer het dan met een laptop... en hotels kunnen snel zijn maar wel grotendeels geblokkeerd!
Pagina: 1