[glasvezel] usb-adapter of interne netwerkkaart ?

Pagina: 1
Acties:

• garathane
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-12 23:41

garathane

l'enfer, c'est les Autres

Topicstarter
Op dit moment hen ik een bedrade ADSL-verbinding. Maandag a.s. wordt mijn glasvezelmodem geïnstalleerd, en wil ik (dus) overstappen op onbedraad glasvezel. Maakt het uit of je een USB-adapter of een netwerkkaart koopt ? Ik heb USB poorten genoeg, dat is geen bottleneck. Ik wil natuurlijk wel zo veel mogelijk profiteren van de snelheid.
Als router heb ik een ASUS RT-AC66U, mijn abbo wordt 100 Mbps

[ Voor 3% gewijzigd door garathane op 05-12-2012 23:07 ]

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:46
Als je, zoals je aangeeft "Zoveel mogelijk wil profiteren van de snelheid" dan moet je niet voor draadloos gaan. Gewoon een kabeltje trekken dus! :)

My favorite programming language is solder.

• Huismus
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-11 22:19
Als je een ingebouwde netwerkkaart wilt, controleer eerst of dat een gigabit (1Gbps) kaart is of een 100-Mbps kaart is.
Sommige glasvezelpaketten zitten over de 100 Mbps, en dan is een gigabit kaart natuurlijk wel mooi.

De bandbreedte van USB 2.0 staat volgensmij 480 Mbps (theoretisch), dus -in principe- kun je daarmee even uit de voeten, al is een PCIe kaart natuurlijk mooier.

En natuurlijk is niet-draadloos nog veel beter, omdat Wireless-N volgensmij maximaal 300Mbps (theoretisch) is.

[ Voor 25% gewijzigd door Huismus op 05-12-2012 22:25 ]

• revertive
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-01 14:03
Begrijp ik het goed dat er op dit moment een netwerk kabel ligt? Als deze er al ligt zou ik die gebruiken bekabelt is namelijk (bijna) altijd sneller als wifi, en omdat het hier om een glasvezel abbo gaat kan het nog best wel een wat schelen.

• garathane
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-12 23:41

garathane

l'enfer, c'est les Autres

Topicstarter
Duidelijke adviezen, bedankt !

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

USB 1.1 heeft een max throughput van 11Mb/s, USB 2.0 een max bandbreedte van 480Mb/s.

Dat laatste klinkt zat, maar er is veel overhead en jitter. Je zegt niet welke snelheid je over glas wilt krijgen, maar ik zou sterk aanraden om gewoon voor UTP en een PCI(e) NIC te gaan als je ook maar enigszins op snelheid wilt letten.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Iedere "moderne" laptop heeft een Gb kaart. Mijn Dell Latitude uit 2004 had het al!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05:57
Volgens Wikipedia is er voor USB 2 een maximale lengte van 5m:
USB 2.0 provides for a maximum cable length of 5 meters for devices running at Hi Speed (480 Mbit/s)
.

Dat maakt USB een theoretisch verhaal. Het is aan te raden om de snelheid van het locale netwerk hoger te kiezen dan dat van de internetverbinding. Dus in geval van een 100 Mb/s internetverbinding wordt dat een Ethernet Gigabits oplossing.
Pagina: 1