Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martini1
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-04-2022
Ik ga binnenkort een nieuwbouwwoning kopen en nu ben ik benieuwd naar de kosten voor de totale inrichting.
Dit houdt dus in keuken, vloer, meubelen, spulletjes, erfafscheiding alles.

Het is best lastig in te schatten natuurlijk. Het hangt er ook vanaf of je naar ikea gaat of naar de luxe winkels.
Maar ik ben even benieuwd naar wat het jullie kostte, om zo even een globale inschatting te kunnen maken.

Zelf denk ik dat je met zo'n 20k á 25k al aardig in de buurt komt.

Graag jullie mening/commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:51

Exterazzo

Qeasy

Het is zonder extra gegevens natuurlijk lastig te zeggen. Welke vloeren kies je? Kliklaminaat van de Praxis dat je zelf legt of een tegelvloer (gelegd en al) maakt natuurlijk een enorm verschil. Ook het woonoppervlakte van je woning is van belang.

Vergeet in ieder geval de volgende posten niet:
- Eventueel meerwerk van de aannemer.
- Bekleding van de trap
- Gordijnen of andere zonwering
- Aanleg tuin en bestrating
- Verf / stucwerk
- Verlichting (binnen en buiten)
- Veel kleine dingen van de bouwmarkt tellen best hard op onderaan de streep
- Eventuele aanschaf / huur van klusapparatuur

Ik denk dat je met 20k inclusief meubels en andere inrichting vrij krap zit, maar dat hangt natuurlijk ook af van je wensen en eisen.

Audentia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:23

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik weet niet hoever je in het aankooptraject bent, maar hoeveel had je zelf begroot? Als je dat al niet weet, zou ik eerst even kijken hoeveel ik zelf uit wilde geven en of daar een badkamer, keuken en vloeren bij zitten ;)

Mijn schoonzusje huurde een net opgeleverd huis particulier, kaal. Waren voor rond de 3k klaar, inclusief meubels en vloer. Meubels bij de bouwmarkt en in de uitverkoop, relatief goedkoop laminaat, en ze hadden geen keuken nodig. Wanden opgeschuurd, met voorstrijk behandeld en geschilderd. Goedkoop en ziet er retestrak uit, wel veel werk. Alleen de tuin moest toen nog, tegels via MP, her en der wat plantjes krijgen van vrienden en bij het tuincentrum halen, erfafscheiding weet ik niet wat het kostte.
Noot: zolder is volgens mij niet ingericht, ligt hooguit zeil.

Ik zelf daarentegen was voor alleen de vloer en het behang van mijn huidige 3kamer (93m2) appartement al 3k kwijt. Kwalitatief goede vloer a 2100 en 650 euro aan behang (30 rollen a 21 euro, plakmiddel, etc etc). En dan nog het e.e.a. aan overige meuk, denk aan behangstomers, vuilniszakken, plamuurmessen, vegers, dat soort spul. Dat ging detijds ineens best hard kan ik je melden :X

Oh ja, en vergeet niet dat je ook nog 1 of twee keer een verhuisbusje moet huren. En verhuisdozen heb je ook altijd meer nodig dan gedacht, en die krengen zijn stiekem ook duur :X

Wij hebben net een huis gekocht, gaan medio feb / maart over, en ik reserveer nu al een slordige 3k voor dat grapje. En dan hoef ik alleen qua klussen maar wat behang te vervangen en mijn vloer over te huizen. Kan dan alleen maar meevallen :)

[ Voor 34% gewijzigd door The Eagle op 05-12-2012 22:47 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Exterazzo schreef op woensdag 05 december 2012 @ 22:20:
Het is zonder extra gegevens natuurlijk lastig te zeggen. Welke vloeren kies je? Kliklaminaat van de Praxis dat je zelf legt of een tegelvloer (gelegd en al) maakt natuurlijk een enorm verschil. Ook het woonoppervlakte van je woning is van belang.

Vergeet in ieder geval de volgende posten niet:
- Eventueel meerwerk van de aannemer.
- Bekleding van de trap
- Gordijnen of andere zonwering
- Aanleg tuin en bestrating
- Verf / stucwerk
- Verlichting (binnen en buiten)
- Veel kleine dingen van de bouwmarkt tellen best hard op onderaan de streep
- Eventuele aanschaf / huur van klusapparatuur

Ik denk dat je met 20k inclusief meubels en andere inrichting vrij krap zit, maar dat hangt natuurlijk ook af van je wensen en eisen.
Vooral die kleine dingen zijn juist een grote kostenpost, stukje tape hier, kwastje daar, het gaat erg snel.
Of je budget genoeg is is lastig te zeggen, 20K kan al in z;n geheel verdwijnen voor de keuken.
Heb je een plattegrond van de woning? en kun je je plannen gedetailleerd beschrijven?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martini1
Ik zit nog voor het tekenen van het koopcontract. Om te bepalen hoeveel ik van mijn eigen geld in mijn hypotheek ga steken moet ik natuurlijk weten wat ik over moet houden om het in te kunnen richten.

Hier een aantal gegevens:
- beneden opp 50m2
- geen keuken, wel badkamer toilet
- boven verdieping en zolder kan altijd later
- meerwerk aannemer heb ik er al afgehaald

Mijn begroting tot nog toe:
- erfafscheiding 1000eu
- vloer 2500eu
- keuken 8000 (zelf plaatsen)
- wanden 1000

Dan denk ik ongeveer met ong 12500 de overige spullen/ meubelen te kunnen bekostigen.
Plus dat zo ongeveer alles zelf gedaan gaat worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Voor 12500 euro kun je zeker een normale woning leuk voor inrichten (mits je een niet al te dure smaak hebt), mooiste is als je nog meubels hebt die je in je nieuwe woning kunt herbruiken.
Aangezien je nu toch nog alles moet afwerken is het verstandig om een lichtplan uit te werken voor je woning en eventuele sleuven in de muren te maken voor kabelgoten. Denk ook aan UTP kabels te trekken naar de ruimtes.

[ Voor 6% gewijzigd door Fietsbel op 05-12-2012 22:59 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martini1
Fietsbel schreef op woensdag 05 december 2012 @ 22:59:
Voor 12500 euro kun je zeker een normale woning leuk voor inrichten (mits je een niet al te dure smaak hebt), mooiste is als je nog meubels hebt die je in je nieuwe woning kunt herbruiken.
Aangezien je nu toch nog alles moet afwerken is het verstandig om een lichtplan uit te werken voor je woning en eventuele sleuven in de muren te maken voor kabelgoten. Denk ook aan UTP kabels te trekken naar de ruimtes.
Klopt, lijkt me ook verstandig zulke dingen voor te bereiden. Voordeel is dat het pas over 1,5 jaar wordt opgeleverd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chills
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-06 22:18
Het sanitair en tegelwerk wat in de basis badkamer en toilet zit, zal vrij basic zal zijn. Het aanpassen naar je eigen smaak kan aardig in de kosten lopen; luxe wastafel meubel en bv. Mosa wandtegels en inbouwtoilet etc.

Het overige meerwerk zal ook voor de nodige kosten zorgen, maar zal ook weer bijdragen voor hoger woongenot en eventuele restwaarde. (al hoewel je daar de komende 5 jaar niet op hoeft te rekenen)
Zelf heb ik bv. in mijn nieuwbouw appartement ervoor gekozen om al loze leidingen mee te nemen voor Data en houten binnenkozijnen en stompe deuren.

Ik zou goed rondkijken naar welke meubels je mooi vindt en wat je ervoor over hebt, om nog maar niet te spreken van een goed bed en mooie audio en video. Ik zou zelf op minimaal 40k rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martini1
Het meerwerk heb ik al van mijn budget af gehaald. Hier zit o.a al in: inbouwtoilet, openslaande tuindeuren, stopcontacten etc. Het gaat eigenlijk echt alleen om het budget dat na de oplevering nodig is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Het huis zou ik gewoon helemaal netjes afwerken. En begin van boven naar beneden, al wil je zo snel mogelijk intrekken. De bovenste verdieping hebben vaak minder werk nodig en je loopt niet het risico dat je onderste verdieping verdieping verpest.
Denk daarbij ook na hoe je het gaat oplossen met keuken, vloer en muren. Bij installatie van de keuken gaat men niet altijd netjes te werk en je loopt daarbij het risico dat de muren of vloer worden beschadigd. Schat in wat de meest logische werkvolgorde zou moeten zijn.

Overigens zou ik niet alles nieuw kopen, een deel zou ik tweedehands of bij een kringloopwinkel halen. Niets zo lelijk als een huis dat te strak is ingericht met nieuw spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-06 22:54
Toen ik mijn huis kocht, was ik met de inrichting incl keuken voor zo'n 2k klaar. Zelf ben ik destijds voor een goedkope inrichting gegaan omdat na de verbouwing het geld domweg op was.

Een simpele keuken is niet zo heel duur, maar ook de kringloop en donaties van afgedankte meubelen zorgen dat ik even vooruit kon.De inrichting heb ik vervangen gedurende een aantal jaren door betere spullen.

Wat betreft van boven naar beneden werken. Zelf heb ik ook de fout gemaakt door in de woonkamer te beginnen. Deze actie heeft er voor gezorgd dat ik nu eigenlijk wel toe ben aan een nieuwe vloer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:52

ZieMaar!

Moderator General Chat
Wij hebben drie jaar geleden ook een nieuwbouw woning betrokken, en hadden als belangrijkste grote kostenposten:

- keuken, range zo'n beetje van 5k tot 15k. Kan goedkoper, kan duurder, maar ik denk dat dat wel een normaal bedrag is
- stukadoor, 2,5k volgens mij (hele huis laten doen)
- schutting, kleine 1000 euro denkik, we hebben we heel goede kwaliteit, dit kan goedkoper.
- tuin, incl bestrating, was ook een beste kostenpost, denk dat je uiteindelijk, inclusief tuinmeubilair etcetera, de 4k wel haalt bij ons (wel vrij grote voortuin)
- badkamer en toilet was meerwerk, bedrag weet ik niet meer.
- vloer beneden, kwaliteitslaminaat, kleine 2k incl alles.
- overig bouwmarkt, geen flauw idee, misschien ook 2k?
- meubilair, kan in elke prijsklasse die je maar wil.

Al met al zijn wij, voor een vergelijkbare woning, zo'n 20 a 25k kwijt geweest. Wij hadden dat liggen, en doen eigenlijk weinig moeite om goedkoop uit te zijn. Als je dat wel doet, kan het echt wel goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06:17
Bedenk ook even wat je qua keuken wilt. Wil je gewoon een goede keuken die er mooi uitziet of wil je een topkeuken? Wij weigerden naar de grote keukenzaken te gaan (oplichters!) en zijn op aanraden van onze aannemer bij een eenmanszaak in Friesland beland (wonen zelf in Utrecht). Je kan me DMen voor de naam, wil geen reclame maken hier.

Een hoekkeuken met 1,60 werkblad, en dan de hoek om nog eens 1,20, hoogglans wit, donkerhouten blad (wel nep natuurlijk) en een dubbele kast van 1,60 hoog met daarin koelkast/vriezer en aan de andere kant ruimte voor alle glazen, borden, kruiden, whatever, met hetelucht oven, 4 pits gasfornuis, verzonken spoelbak (verschil met blad is 1 mm in hoogte), vaatwasser, Hans Grohe kraan en afzuigkap (met slang naar buiten) kostte ons, inclusief bezorgen en plaatsen, nog geen 4000 euro. We hebben dan wel B apparatuur (Siematic enzo).

Kregen meteen een eerlijke prijs, viel ook niet te onderhandelen. Zo'n man moet het van mond-op-mond reclame hebben, en doet dus eerlijk zaken met je. Kan een heleboel schelen om eens wat eenmans keukenzaken op te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Toevallig zit ik midden in een traject van een nieuwbouwwoning.

Denk dat de begroting per persoon verschillend is. De één geeft veel geld uit aan vloer de andere weer aan een bank bijvoorbeeld.

Mijn situatie betreft een stadsappartement (woon alleen) in Haarlem van 40m2. Ik ben iemand die niet zuinig is met geld ik geef het graag uit aan kwalitatief goede spullen.

- PVC vloer €3000,-
- Muren laten spuiten (met fijne korrel, mijn muren waren al vlak) €900,-
- Shutters als raamdecoratie €3000,-
- Keuken €7000,- (via de projectontwikkelaar met wat korting)
- Bank €1800,-

De bovenstaande punten heb ik ruim begroot en hier heb ik ook netjes voor gespaard 8).

Wat meerdere alle zeggen, bouwmarkten en lampen tikken enorm aan. Bijvoorbeeld een paar dimmers kost rustig €200,- Meerwerk vanuit de bouw is meestal in het begin al afgesproken en let wel op dat ze in de bouw vaak veel geld vragen voor simpele dingen.

Bij een keukenboer maak je vaak eerst een globale offerte wanneer het inbouwen nadert wordt de offerte definitief en wil het vaak voorkomen dat er opeens veel meer bij komt.

Klusaparatuur, tsja meestal heeft iemand wel familieleden die handige tools hebben (mijn vader bijvoorbeeld). Nu weet ik van vrienden dat huren ook niet prijzig is.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
CycloneX schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 12:09:
Toevallig zit ik midden in een traject van een nieuwbouwwoning. Mijn situatie betreft een stadsappartement (woon alleen) in Haarlem van 40m2. Ik ben iemand die niet zuinig is met geld ik geef het graag uit aan kwalitatief goede spullen.

- PVC vloer €3000,-
- Muren laten spuiten (met fijne korrel, mijn muren waren al vlak) €900,-
- Shutters als raamdecoratie €3000,-
- Keuken €7000,- (via de projectontwikkelaar met wat korting)
- Bank €1800,-

De bovenstaande punten heb ik ruim begroot en hier heb ik ook netjes voor gespaard 8).
Is het wel verstandig om zoveel geld te pompen in een woning van 40m2? :D

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lonkhuijzen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:46

lonkhuijzen

100% ADH

Nieuwbouwwoning van 140 m^2

Muren: € 3.000
Vloer: € 5.000
Keuken: € 19.000
Meubels: € 5.000
Gordijnen: € 2.000

En heel heel veel klein spul bij de bouwmarkt. Dit ging soms echt met 500 per week eruit... en dat voor tig weken lang. Geen idee waar dat gebleven is :)

5,85kWp 15x Sunpower Max3 390Wp OZO | live PV output | LabelA@‘78

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:49
Vergeet ook de oprit van je woning niet.. zo lullig als je paar maanden door de blubber moet lopen om je nieuwe woning in te gaan..

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Lethalis schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 12:26:
[...]

Is het wel verstandig om zoveel geld te pompen in een woning van 40m2? :D
Ja waarom niet? gewilde wijk, 5 min loopafstand (Haarlem) centrum, auto kan ik nog normaal kwijt nabij uitvalswegen (A9), aan het water, ligplaats.

[ Voor 3% gewijzigd door CycloneX op 07-12-2012 13:20 ]

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
En je kunt er met proppen nog makkelijk een vriendin en twee koters kwijt :)

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartijn2
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 31-01 10:44

bartijn2

Fixing the world

Het schakel matriaal is een leuke kostenpost, dubbele utp doos voor in de slaap en woonkamers 60 euro per stuk.. En dan natuurlijk design lichtschakelaars en stopcontacten, verschrikkelijk duur is dat spul.

https://mobileservicecenternetherlands.nl/ - goedkoop en snel je idevice gerepareerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martini1
Ik zie dat het inderdaad heel erg verschilt per persoon. Ik zal alles nog eens even goed bekijken en zo mijn budget bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webgangster
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-06 21:29
Ben zelf ook bezig met het berekenen van wat ik kwijt ben.
Ik zit inmiddels op een kleine 12500 euro en de teller loopt nog op.

Betreft een 3 kamer appartement van 76m2 waarvan enkel de douche/wc voor 50 procent is gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthis
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-06 13:45
bartijn2 schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 13:44:
Het schakel matriaal is een leuke kostenpost, dubbele utp doos voor in de slaap en woonkamers 60 euro per stuk.. En dan natuurlijk design lichtschakelaars en stopcontacten, verschrikkelijk duur is dat spul.
60 euro per stuk? wat voor afdekplaten gebruik jij? Het binnenwerk (Niko, dubbele cat6 aansluiting) kost iets van een 20 euro per stuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chills
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-06 22:18
Waar ik zelf nogal van schrok zijn de kosten van gordijnen.
Zelfs bij de Hema was ik voor een breedte van ca. 4 m1 zo'n € 600,- kwijt. Voor de duo rolgordijnen was ik € 500,- per stuk kwijt: in dit geval kwaliteit spul, maar ook bij diverse bouwmarkten zie je dit soort bedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Chills schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 10:58:
Waar ik zelf nogal van schrok zijn de kosten van gordijnen.
Zelfs bij de Hema was ik voor een breedte van ca. 4 m1 zo'n € 600,- kwijt. Voor de duo rolgordijnen was ik € 500,- per stuk kwijt: in dit geval kwaliteit spul, maar ook bij diverse bouwmarkten zie je dit soort bedragen.
Daarom heb ik ook cheap ass gordijnen van de Ikea in de woonkamer hangen :+

Die waren een stuk goedkoper dan het Hema gordijn in de keuken.. (en ja, dat plooit mooier, heeft een patroontje, etc.. maar eigenlijk boeit dat me geen fuck, het is dat mijn vriendin het wou)

Het meeste geld was ik kwijt aan de bouwmarkt (bestaande woning). Laminaat, verf, verfspullen (kwasten, rollers, afdekzeil etc), plinten en gootjes, accessoires, nieuwe stopcontacten, lak, gereedschap kopen wat ik nog niet had, nieuwe kranen, deurgrepen, boekenplanken etc.

Vooral het gereedschap tikte bij mij aan. Toen ik nog bij mijn ouders woonde had ik zelf geen gereedschap, als ik iets moest doen leende ik het van mijn pa. Dat was op een gegeven moment geen optie meer, dus toen kon ik alles zelf gaan kopen (boormachine, hamer, schroevendraaiers, zagen, waterpas, you name it.. ik heb inmiddels 2 gereedschapskoffers vol).

[ Voor 47% gewijzigd door Lethalis op 08-12-2012 11:12 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258387

martini1 schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 20:51:
Ik zie dat het inderdaad heel erg verschilt per persoon. Ik zal alles nog eens even goed bekijken en zo mijn budget bepalen.
Wat je uiteindelijk kwijt bent hangt ook af van hoe handig je zelf bent. Als je zelf goed kunt timmeren of tuinaanleg kunt doen kan dat enorm veel geld besparen.

Verder hangt het samen met de grootte van je huis, de materialen die je gebruikt (bijvoorbeeld eikenhouten planken of laminaat) en waar je dingen inkoopt. Als je kunt inkopen bij bijvoorbeeld de technishe unie kan dat enorm schelen.

Ook de eerder genoemde kleine dingen die je even bij moet kopen tikken heel erg aan, electrisch gereedschap kun je zo duur maken als je zelf wilt. Wij kopen zelf meestal alles van Bosch, betrouwbaar en goed spul tegen een goeie prijs.

Vraag in ieder geval altijd meerdere offertes aan en onderhandel er ook gewoon over. Ik heb eigenlijk nog nooit de offerteprijs hoeven betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martini1
Ik zie het, het is moeilijk om precies van te voren te bepalen hoeveel het gaat kosten. Kortom je bent gewoon gebonden aan het budget dat je ervoor vrijmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Inderdaad, of het budget wat je er voor vrij kunt maken. je kunt er namelijk ook voor kiezen om verbouwingskosten tot en deel mee te financieren. Dat mag gelukkig gewoon - mits het in het huis gestopt wordt. Dus als jij denkt 25k extra nodig te hebben voor een moie keuken en badkamer, vraag je 25k extra hypotheek aan. Moet uiteraard de hypotheekverstrekker wel akkoord gaan :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:54
zoals gezegd ligt het er helemaal aan wat je wilt, de bedragen die ik hier zie vind ik persoonlijk aan de lage kant. Maar zoals gezegd heel erg afhankelijk van je eisen, bijvoorbeeld laminaat is een stuk goedkoper dan hout of steen. De kosten van ons huis vorig jaar (appartement, 180m2):

stenen vloer: 17k (huis hiervoor was 140m2 en had laminaat (goed merkspul) door hele huis, was iets van 8k incl leggen etc.)
gordijnen: 1500
lampen: 800
schilder (spuitwerk): 3000
badkamer: 8000
keuken: 16000
tuin (vorig huis, nu geen tuin meer): 10k (vergis je niet wat een oprit kost)

da's dan nog alleen maar het grote werk, bouwmarkt zal ook nog wel zo'n 2000 zijn geweest , en dan de meubels nog. 20k vind ik werkelijk heel krap, of je moet je net nieuwe huis willen aankleden met budget spul....maar dat vind ik altijd zo zonde, kun je over een paar jaar weer de boel verbouwen omdat de budget keuken toch niet zo leuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:25
Ik heb een niet-nieuwbouwhuis gekocht waar we vrij veel aan hebben moeten klussen en ik ben buiten aankoop van het huis nog zo'n 30-35k kwijt geweest aan verbouwingskosten en inrichting.

Denk daarbij aan:
- Nieuwe keuken
- Nieuwe badkamer (+ verbouwing ruimte waar die geplaatst is)
- Vloerbedekking trappen + overloop (circa 1k)
- Beneden alles gestuckt, geverfd (circa 3,5k)
- Vloer beneden (circa 1k, kliklaminaat van Ikea, 1 van de goedkopere soorten)
- Meubilair voor woon, eet, slaapkamer + 1 kamer volgestouwd met ikeakasten voor boeken e.d.
- Slaapkamer behangen/geverfd/nieuw plafond

Waarbij keuken/badkamer/stucken niet zelf is gedaan, maar verder wel alles zelf

Paar dingen die ongemerkt flink in de kosten kunnen lopen, waarbij ik ook weet wat m'n ouders allemaal hebben moeten doen in nieuwbouwhuis
- Verf, de muren en plafonds zuipen verf omdat 't nieuw is, en het is ongemerkt ontzettend veel m2 in een nieuwbouwhuis
- Vloeren, Ik weet niet hoeveel vloeroppervlak je hebt, maar je hebt bijvoorbeeld eigenlijk altijd een ondervloer nodig.
- Verlichting, Lampen, helemaal de iets leukere modellen/spotjes lijken per stuk al aan de prijs, maar je hebt er ook best wel erg veel van nodig in een heel huis

Meubilair kan je zo goedkoop/duur maken als je zelf wilt, ik denk dat m'n vrouw en ik, en we hadden alles nieuw nodig, zo'n 3.000 euro kwijt zijn geweest, incl goed bed, tv, geluidsinstallatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
rik86 schreef op woensdag 12 december 2012 @ 09:41:
- Verf, de muren en plafonds zuipen verf omdat 't nieuw is, en het is ongemerkt ontzettend veel m2 in een nieuwbouwhuis
Voor verf moet je je goed laten voorlichten. Als je een voorstrijkmiddel aanbrengt op (nieuwe) muren dan zuigen ze een stuk minder, en heb je dus ook veel minder (dure) muurverf nodig.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Ik heb sinds begin vorige maand de sleutel van mijn nieuwbouw appartement (50 m2, met dakterras van 50m2) en inderdaad, vooral de kleine dingetjes bij de bouwmarkt tikken erg hard aan, sommige dagen moest ik elke dag langs de bouwmarkt om iets te halen en elke keer toch wel weer iets van €250,- lichter.

Zelf hebben wij de keuken en badkamer mee gefinancieerd in een bouwdepot bij onze hypotheek;
Keuken: €5000
Badkamer: €2000
Meerwerkopties:
-Extra stopcontacten in badkamer, buiten en meterkast: €800
-Verplaatsen van leidingen en overige kleine dingetjes: €500 (loze kabelgoten waren standaard, kon alleen laten bedraden met coax 8)7 dus zelf maar UTP trekken en wall-outlets direct in de muur :9~ )

Overige kosten welke we zelf hebben betaald:
Stucen + Verven alle muren: €2500
Gordijnen: €900
Vloer:
-Clicklaminaat: €900
-Ondervloer: €400
-Plinten: €300

Meubels (bank, fauteuil, eetkamer tafel + stoelen, tv meubel, 2 salontafeltjes): €5000
Bed (boxspring): €2000
Beddengoed: €600
Decoratie (lampen, vaasjes, kussentjes): €1000

Ik heb in ieder geval één tip voor je; hou alle bouwmarkt krantjes en websites in de gaten en zorg dat je klantenpasjes hebt van de bouwmarkten, bij de Gamma hebben ze afgelopen maand een stuk of 4 x een actie gehad waarbij je één artikel naar keuze met 20% korting kon kopen, ook als je meerdere stuks had van deze artikelen, zo hebben wij 20% korting op de ondervloer gekregen, op de plinten, op de verf, op de boormachine, op de lampen van de badkamer & toilet... dat tikt toch aan allemaal bij elkaar!
Ook bij de Praxis was het afgelopen zondag weer BTW-vrij winkelen, dus dat scheelde ook weer 21% op het hele karretje

[ Voor 6% gewijzigd door gise op 12-12-2012 16:33 . Reden: paar toevoegingen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The Eagle schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 20:57:
Inderdaad, of het budget wat je er voor vrij kunt maken. je kunt er namelijk ook voor kiezen om verbouwingskosten tot en deel mee te financieren. Dat mag gelukkig gewoon - mits het in het huis gestopt wordt. Dus als jij denkt 25k extra nodig te hebben voor een moie keuken en badkamer, vraag je 25k extra hypotheek aan. Moet uiteraard de hypotheekverstrekker wel akkoord gaan :)
Dat is eigenlijk wel het domste wat je kunt doen, je hypotheek in feite verhogen omdat je een badkamer wilt of een nieuwe keuken. Dan zou ik denken, spaar er gewoon lekker voor en koop het pas als je het geld hebt.
Lenen voor dingen vind ik echt een no go (nou ja, op een huis na dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ik zeg ook niet dat ie het MOET doen, ik zeg dat ie het KAN doen. Het is een optie :)

Van wat ik me heb laten vertellen levert iedere 1000 euro bij evt verkoop 500 euro op. Dus ja, het kost je wel een stukje meer (want rente etc). Daarentegen hoef je niet tig keer in de rotzooi te zitten en kun je met je badkamer en keuken minimaal 20, zo niet 30 jaar vooruit, en heb je dan beiden naar je eigen smaak. Jouw huis, jouw smaak, en niet die van een ander. Ik loop persoonlijk liever in mijn eigen huis rond dan in dat van een ander ;) En zoals TS in een nieuwbouwwoning zit: dan moet je sowieso een keuken en badkamer hebben. Dan heb ik hem liever nu iets duurder en naar mijn smaak, als dat ik nu 5k uit moet geven en over 10 jaar weer 10k, omdat ik eigenlijk al sinds het begin anderen wilde hebben ;)

Komt bij dat over een jaar of 20 / 30 de huizenprijzen ongetwijfeld gestegen zullen zijn. Dan is je keuken of badkamer afgeschreven maar nog steeds geld waard. Zeg dat die keuken dan nog een waarde heeft ter hoogte van de rente die je betaalde over die 10k die je er initieel voor leende. Dan speel je bij een evt verkoop iig quite, en heb je al die jaren in een huis gewoon dat naar je smaak is.
Lenen voor dingen vind ik echt een no go (nou ja, op een huis na dan)
Een huis heeft een keuken en een badkamer. Dus daar leen je ook voor. Alleen je eigen smaak kost je hooguit wat meer lening dan andermans smaak, of dat nou die van de vorige eigenaar of van de projectontwikkelaar is.

* The Eagle nog steeds blij dat het huis dat ie net gekocht heeft een keuken en badkamer naar zijn smaak heeft

• YinYang
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16:24
The Eagle schreef op woensdag 12 december 2012 @ 23:11:
Ik zeg ook niet dat ie het MOET doen, ik zeg dat ie het KAN doen. Het is een optie :)

Van wat ik me heb laten vertellen levert iedere 1000 euro bij evt verkoop 500 euro op. Dus ja, het kost je wel een stukje meer (want rente etc). Daarentegen hoef je niet tig keer in de rotzooi te zitten en kun je met je badkamer en keuken minimaal 20, zo niet 30 jaar vooruit, en heb je dan beiden naar je eigen smaak. Jouw huis, jouw smaak, en niet die van een ander. Ik loop persoonlijk liever in mijn eigen huis rond dan in dat van een ander ;) En zoals TS in een nieuwbouwwoning zit: dan moet je sowieso een keuken en badkamer hebben. Dan heb ik hem liever nu iets duurder en naar mijn smaak, als dat ik nu 5k uit moet geven en over 10 jaar weer 10k, omdat ik eigenlijk al sinds het begin anderen wilde hebben ;)

Komt bij dat over een jaar of 20 / 30 de huizenprijzen ongetwijfeld gestegen zullen zijn. Dan is je keuken of badkamer afgeschreven maar nog steeds geld waard. Zeg dat die keuken dan nog een waarde heeft ter hoogte van de rente die je betaalde over die 10k die je er initieel voor leende. Dan speel je bij een evt verkoop iig quite, en heb je al die jaren in een huis gewoon dat naar je smaak is.

[...]

Een huis heeft een keuken en een badkamer. Dus daar leen je ook voor. Alleen je eigen smaak kost je hooguit wat meer lening dan andermans smaak, of dat nou die van de vorige eigenaar of van de projectontwikkelaar is.

* The Eagle nog steeds blij dat het huis dat ie net gekocht heeft een keuken en badkamer naar zijn smaak heeft
Volledig mee eens! Zelf ook dit jaar een nieuwbouwwoning gekocht. Alles zo ingericht hoe ik het zelf het mooiste vind. Dan maar iets duurder en dat ik het mooi vind, dan dat ik over 5 jaar weer wat anders wil en dan uiteindelijk dus duurder uit ben als dat ik het in 1x goed had gedaan. Ik praat dan over de vloer, keuken, badkamer etc, dingen die je niet zo snel meer vervangt. Meubels zou je bijvoorbeeld weer wat goedkoper kunnen kopen, omdat je die zo weer kunt vervangen. Dat doe je meestal ook sowieso wel na een X aantal jaren.
Ik heb gelukkig niet hoeven lenen, maar alles met eigen spaargeld betaald. Heeft me wel veel gekost, maar ik kan er nu in iederig geval weer jaren tegen aan! :)

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:39

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Tip voor TS: Neem budget op voor lampen. Als je mooie lampen wilt dan kost het ook een vermogen.

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
BadpunK schreef op donderdag 13 december 2012 @ 08:36:
Tip voor TS: Neem budget op voor lampen. Als je mooie lampen wilt dan kost het ook een vermogen.
Tja, maar je kunt natuurlijk ook best een paar maanden met een stel goedkope lampen doen. Lampen heb je zo vervangen. Ik zou eerst investeren in dingen die je later niet zo snel meer kunt vervangen zoals de vloer, muren, keuken en badkamer.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:39

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Woy schreef op donderdag 13 december 2012 @ 08:59:
[...]

Tja, maar je kunt natuurlijk ook best een paar maanden met een stel goedkope lampen doen. Lampen heb je zo vervangen. Ik zou eerst investeren in dingen die je later niet zo snel meer kunt vervangen zoals de vloer, muren, keuken en badkamer.
Dat kan zijn, echter staat in zijn eerste post de woorden TOTALE inrichting.. in kader hiervan lijkt het mij handig om dit wel op netvlies te hebben, aangezien dit nog niet voorbij is gekomen.

[ Voor 11% gewijzigd door BadpunK op 13-12-2012 09:11 ]

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

• YinYang
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16:24
Lampen hoeven niet zo heel duur te zijn hoor. Ik heb 1 lamp boven de eettafel van €120 en voor de rest een stuk of 6 spotjes à €10 pst. 1 duurdere staande lamp heb ik gelukkig gekregen. Voorlopig laat ik het zo, want heb zo voldoende verlichting. Kan altijd over een half jaar nog een lamp erbij kopen ofzo..

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Ik ben zelf ook in een nieuwbouwhuis gaan wonen (huur, 3 kamers). Echter ik ben student, dus ik heb echt al mijn reserves moeten aanwenden, zeker omdat ik het aanbod binnen drie dagen moest accepteren. Ik denk dat ik zo'n 5000 euro kwijt was aan vloer, muren, bekabeling, verlichting en meubilair. Maar ik ben eenmalig van mijn principes afgestapt en ik heb bewust gekozen voor Ikea. Prijs/kwaliteit is erg slecht en het is milieu onvriendelijk omdat het zo kort mee gaat, maar het is wel zeer goedkoop. Nu een half jaar verder ben ik langzaam aan alle kapotte Ikea dingen aan het vervangen. Ikea heeft niet voor niets de bijnaam "Crapea". Voor de niet vervangbare zaken heb ik wel iets duurder spul genomen.

Het kan dus erg goedkoop, maar ik heb dan ook voor de vervangbare zaken het goedkoopste van het goedkoopste gekozen, omdat ik het als student nu even niet breed heb. Ik raad het je niet aan :P

[ Voor 3% gewijzigd door Trommelrem op 13-12-2012 09:42 ]

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:21
Ik vind het leuk dat iedereen met kostenplaatjes aankomt, maar ik denk dat er verkeerd om geredeneerd wordt. De vraag is, hoeveel wil je uitgeven aan het huis? Je kan met 3.000 euro al een huis inrichten, met 100.000 euro kan dat ook.

Als je een budget hebt vastgesteld, laat dan 10% hiervan zitten voor onvoorziende kosten (de extra spullen die je bij de bouwmarkt koopt, of als je toevallig net een leuk zaakje binnen loopt waar je een mooi schilderij hebt gevonden, of als je de badkamer toch net niet binnen het budget kan houden). Ga met de overige 90% een plan maken. En geef daarin ook aan wat belangrijk/noodzakelijk is en wat niet.

En als je gaat plannen, kijk dan vooral naar de grootste en duurste kostenposten. Keuken, badkamer, WC, vloer, meubels, gordijnen, verf en verlichting zijn de potentieel grootste kostenposten. Maar dat is potentieel. Je kan een keuken voor 3000 euro kopen, maar ook van 15.000 euro. Zelfde geldt voor lampen. Bij de Ikea ben je voor een paar tientjes klaar, ga je naar de Nijhof dan ben je een paar honderd euro kwijt.
ZeRoC00L schreef op woensdag 12 december 2012 @ 11:15:
[...]

Voor verf moet je je goed laten voorlichten. Als je een voorstrijkmiddel aanbrengt op (nieuwe) muren dan zuigen ze een stuk minder, en heb je dus ook veel minder (dure) muurverf nodig.
Zelfs met twee keer voorstrijk, heb ik nog op sommige muren twee keer super dikke Sigma Latex moeten gebruiken. Nieuwbouw muren zijn echt een drama.

The Eagle schreef op woensdag 12 december 2012 @ 23:11:

[...]

Iedere duizend euro levert 500 op? Nou dan kun je maar beter niet meer gaan verbouwen en keukens gaan kopen want dan loop je leeg op een huis. Een bank gaat ook niet akkoord als je 15 duizend wilt lenen en je krijgt er 7,5 duizend voor terug na verbouw. In goede tijden is het normaal dat het juist andersom is, elke duizend euro levert 1500 op. Op die manier vergroot je de waarde van je huis. Alleen over een bedrag van 15.000 euro elke maand 4-5% rente te moeten betalen zou mjj wat te gortig zijn. Ik heb verschillende huizen gehad en alles wat ik er aan verbouwd heb leverde geld op.

Je bewering dat een keuken over 30 jaar nog steeds geld waard is is gewoon flauwekul. Geen koper die dat erin laat zitten. Sterker nog, keukens en badkamers van 10 jaar oud worden er massaal uitgeknald omdat het allemaal weer net iets strakker moet en iets beter afgewerkt. Ik geloof er dan ook niks van dat jij 30 jaar met een keuken gaat doen. (maar misschien is dit je eerste koophuis? dan denk je er misschien anders over) Een keuken van 30 jaar oud kan zelfs de waarde van een huis doen verminderen omdat een koper dat wil aanpakken en dat in mindering brengt op zijn bod.

Ik ben nu dik 3 jaar aan het verbouwen, leen er geen cent voor en ben nu ruim een ton verder. In de tussentijd hebben we ook nog dik 10k extra afgelost en zelf de kosten koper opgehoest van bijna 40k. Ja, ik zit soms in de rommel en heb er het ongemak van maar in plaats van een maandelijkse verhoging van de lasten bespaar ik door die extra aflossing al dik 75 euro per maand aan rente. Die ik vervolgens direct weer opzij zet om weer af te kunnen lossen.
En ondanks al die verbouwingen heb ik nu soms al weer dingen die ik anders zou hebben gedaan of in de toekomst misschien weer aan wil pakken. We huren geen bedirjven in want dan zouden we een veelvoud kwijt zijn geweest. We doen het meeste zelf.

Zo hebben we zelf een keuken uit 2004, niet onze smaak maar het is verder een hele nette keuken en alles doet het nog. Dan ga ik er sowieso geen 10k op stukslaan, dat steek ik liever in andere dingen die harder nodig zijn. Zelfde met de badkamer, niet onze smaak maar iets wat later nog wel eens komt. Laat staan dat ik er voor zou gaan lenen om het helemaal naar mn smaak te hebben.

Mensen denken veel te makkelijk over lenen en zetten zomaar overal een krabbel onder. Ik ben blij dat de banken een stuk strenger zijn geworden en dat soort mensen beschermt. Kopers van een huis zouden gewoon eens wat meer geduld moeten hebben, wat meer zelf moeten sparen.

• The Eagle

The Eagle

Eensch met je laatste uitspraak: mensen lenen veel te makkelijk, en het is goed dat daar wat aan gedaan wordt.

Echter wat ik bedoelde met die keuken, is dat een keuken sowieso iets waar is in een huis. Ook een keuken van 30 jaar oud. Want genoeg mensen net als jij die wel een nieuwe keuken willen, maar er het geld niet voor hebben en er niet voor willen lenen. En dus een oude keuken voor lief nemen. Toegeven, het zal niet iedere koper aantrekken en in een kopersmarkt als de huidige kan ie de waarde van het huis voor een bepaalde koper doen dalen. Iemand die een oude keuken voor lief neemt omdat ie er na zeg 5 jaar een andere in wil zetten is blij dat er een functionele keuken in zit, en daarvoor heeft die keuken, ook als ie 30 jaar oud is, nog steeds enige waarde. Al praat je dan uiteraard niet over de aanschafprijs van het ding.

Daarnaast: een keuken kan prima 30 jaar mee gaan. Een keuken met een "moderne" uitstraling niet, die is aan modegrillen onderhevig. Wat nu modern is is over 30 jaar idd hopeloos ouderwets. Ga je echter voor een klassieke of landelijke keuken, dan is dat veel langer min of meer courant, ook over 20 of 30 jaar nog. Dan heet het simpelweg een "klassieke" keuken ipv een moderne ;)
En qua kwaliteit: een goede keuken red prima 30 jaar. Maar dan moet je geen Bruynzeel of keukenkampioen ding hebben. Ter indicatie: mijn ouders hebben een licht eikenhouten keuken van HC keukens, zat destijds net ove de grens in Belgie. Die is in 1986 gezet, nu dus nu 26 jaar oud. Alleen de kookplaat en de vaatwasser zijn ooit vervangen, en uiteraard geen inbouwmagnetron. Maar dat ding staat nog net zo stevig in elkaar als toen ze hem kwamen zetten, d'r hangt nog geen deurtje scheef. Als je er iets aan zou willen doen moet je hooguit de kastjes een keer op laten schuren. Uiteraard heeft kwaliteit zijn prijs, meen dat ie destijds 20k Hfl kostte. Da's even andere koek als een Ikea keuken van 5k, maar daar mag je dan ook iets voor verwachten. En die verwachting wordt waargemaakt.

Probleem is alleen dat mensen tegenwoordig menen voor weinig geld ook kwaliteit te kunnen kopen. Aangezien dat slechts in weinig gevallen waar is, vergelijken ze nog wel eens appels met peren.

Noot dat heel dit verhaal ook geld voor een badkamer. Een badkamer van 30 jaar oud is nog steeds een badkamer, en zelfs al is er lekkage nog steeds functioneel en dus iets waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krazzer
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-06 16:58

krazzer

Tijd is een illusie

Ik heb zelf een 100m2 nieuwbouw (rijtjes)woning gekocht die is opgeleverd 2011.
Ik heb aardig op de centen gelet maar proberen niet in te leveren op kwaliteit.
Ik was in totaal zo'n 15k kwijt, inclusief voor&achtertuin betegelen en keuken
Voor de tuintegels heb ik gewoon gewacht tot er een mooie aanbieding kwam, en ik heb voor iets van 1250 voor en achter kunnen betegelen, wel een paar maanden door het zand gebanjerd ;)

Keuken heb ik bij de IKEA gekocht voor 3750 en zelf geplaatst. Laten plaatsen had 500 gekost. Het mooie van de keukens van IKEA is dat ze vrij makkelijk inelkaar te zetten zijn (het blijven IKEA kastjes) maar de kwaliteit is prima, niemand kan ook zien dat het IKEA is, maar het scheeld echt enorm veel geld.

Voor de vloer heb ik PVC gebruikt, omdat dat het gunstigst is voor vloerverwarming, voor de hele beneden verdieping was ik 1000 kwijt.

Het duurste (in verhouding) waren nog de meubels van de leenbakker. Bed & klerenkast ook van de IKEA, die waren nog best prijzig.

Hoop dat je hier wat aan hebt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

En vergeet niet af te dingen. Dat gaat je bij de Ikea of de bouwmarkt niet lukken maar bij 'echte' meubelwinkels wel. Mijn bed ging van dik 3K naar 1300 en een beetje, bezorgt en wel. Quickstep laminaatvloer? Zo een paar honderd euro eraf. Koelkast/gasfornuis/wasmachine? 10% Korting en gratis bezorgen. Zomaar wat voorbeeldjes, maar het loont ontzettend. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:32

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

martini1 schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 19:05:
Ik zie het, het is moeilijk om precies van te voren te bepalen hoeveel het gaat kosten. Kortom je bent gewoon gebonden aan het budget dat je ervoor vrijmaakt.
Nee en ja.

Valt prima van tevoren te bepalen (mits je de 'onvoorziene kosten' maar groot genoeg begroot, zelfs met een huurwoninkje en weinig ambities herken ik dat 'iedere week EUR 500 bij de bouwmarkt' verhaal ;) ).

Wat je namelijk hier hoort zijn mensen met heel andere eisen door elkaar. Je kunt er een paar lijnen in ontdekken:
  • Wil alles exact naar wens hebben en trekt daar stevig de portemonnaie voor open. Dat is waar de >20k bedragen vandaan komen.
  • Wil alles naar wens hebben, maar let wel op kosten, bezuinigt op de grote dingen maar niet op de afwerking.
  • Let vooral op kosten, doet wat mogelijk is naar wens binnen (krap) budget.
  • Heeft eigenlijk geen geld over voor wensen boven minimale, neemt standaardkeuken en -badkamer en vult alleen het hoogstnoodzakelijke aan, al dan niet bij kringloopwinkel
Ga de posts in dit topic na, je kunt ze stuk voor stuk in een van deze kategorieen thuisbrengen. Kijk vervolgens welk van deze voor jou van toepassing is en kijk wat voor kosten anderen in die kategorie noemen. Dan heb je al een heel aardige indicatie die je evt bij kunt stellen ivm andere oppervlaktes of situatie :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1091655

Het is lastig om een begroting te make.
Maar heb ervaring in het budget voor het leuk inrichten van de woning.
Je kan goedkoop (vintage) combineren met nieuwe meubels dit is helemaal hip en trendy.
https://www.kringloop-info.nl/ hier vind je de leukste spullen en goedkoop
voor andere leuke meubeltjes heb ik goede ervaring met https://www.blockdesign.nl
enzo heb je nog meer leuke websites voor de inrichting.
Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadvet
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 16:56
Anoniem: 1091655 schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 13:10:
Het is lastig om een begroting te make.
Maar heb ervaring in het budget voor het leuk inrichten van de woning.
Je kan goedkoop (vintage) combineren met nieuwe meubels dit is helemaal hip en trendy.
https://www.kringloop-info.nl/ hier vind je de leukste spullen en goedkoop
voor andere leuke meubeltjes heb ik goede ervaring met https://www.blockdesign.nl
enzo heb je nog meer leuke websites voor de inrichting.
Suc6
advies na 6 jaar, seriously?

i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1091655

Sorry was goed bedoeld
Pagina: 1