Toon posts:

Videonetwerk opzetten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag een videonetwerk opzetten waar vanuit één punt uitgezonden wordt. Concreet kunnen dit live beelden zijn, opgenomen videofragmenten of gewoon algemene tekstboodschappen / foto's.

Hardwarematig lukt het mij nu al om uit te zenden:

- Canon Camera
- Input op laptop via BlackMagic Intensity Shuttle
- Regie / Uitzending via Wirecast

Dat werkt allemaal vlekkeloos, zonder enig probleem. Ik kan dus perfect een online stream opzetten.

Nu, zou ik dit willen uitzenden naar een scherm of 10 in een sportstadion. De schermen staan gemiddeld 20 tot 30 meter uit elkaar.

Ik heb al over verschillende opties nagedacht, maar vind niets geschikt. Wat is de beste oplossing hiervoor?

- HDMI splitter met bv. 8 externe poorten, maar hoe overbrug je die afstanden?
- Via intranet, maar dat zal je router / computer niet aankunnen denk ik?
- Via internet, een mediaplayer die een online stream downloadt. Maar kwaliteit zal niet fameus zijn, je gaat ook niet 8x dezelfde stream kunnen downloaden denk ik..

Andere mogelijkheden? Hoe wordt dit meestal gedaan? Zal afhangen van het budget uiteraard ( dat niet extreem hoog is)...

• Iooryz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-06 11:29

Iooryz

iooryz

Je zou dan moeten gaan kijken naar een multicast stream op een intern netwerk. Helaas heb ik er niet heel veel ervaring mee, dus veel advies kan ik je er niet over geven.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Blackmagic SDI routers, SDI kabel naar je monitors, SDI naar HDMI converter.

Hoewel ik nu zie dat je met die Shuttle zo ongeveer het enige blackmagic product hebt wat géén SDI doet :P Zou je d'r een UltraStudio bij moeten regelen, bijvoorbeeld.

[ Voor 55% gewijzigd door CyBeR op 05-12-2012 21:45 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
CyBeR schreef op woensdag 05 december 2012 @ 21:43:

Hoewel ik nu zie dat je met die Shuttle zo ongeveer het enige blackmagic product hebt wat géén SDI doet :P
En dan SDI>HDMI convertor met SDI doorlus. Klaar.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

jadjong schreef op woensdag 05 december 2012 @ 21:45:
[...]

En dan SDI>HDMI convertor met SDI doorlus. Klaar.
Als je zeker bent dat je nooit verschillende beelden wilt kun je idd gewoon doorlussen.

Ook hier iets waar blackmagic in voorziet trouwens.

[ Voor 9% gewijzigd door CyBeR op 05-12-2012 21:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
CyBeR schreef op woensdag 05 december 2012 @ 21:43:

Hoewel ik nu zie dat je met die Shuttle zo ongeveer het enige blackmagic product hebt wat géén SDI doet :P Zou je d'r een UltraStudio bij moeten regelen, bijvoorbeeld.
Het is wel het output signaal van Wirecast dat ik zou willen verdelen over de verschillende netwerken. Dat zou dus HDMI zijn volgens mij (enige HD uitgang op mijn laptop? Intensity Shuttle brengt het camerabeeld binnen via USB 3.0).

Dat HDMI signaal zou dus verdeeld moeten worden over 8 stations binnen een straal van 100 meter. Is er iets realiseerbaar met een budget < 1500,00 EUR?

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:53

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Je zou ook zoiets kunnen proberen: http://dx.com/p/1080p-hdm...th-wall-panels-pair-23081 Ze claimen hier hier 35 meter mee te halen..

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2012 @ 23:39:
[...]

Het is wel het output signaal van Wirecast dat ik zou willen verdelen over de verschillende netwerken. Dat zou dus HDMI zijn volgens mij (enige HD uitgang op mijn laptop? Intensity Shuttle brengt het camerabeeld binnen via USB 3.0).

Dat HDMI signaal zou dus verdeeld moeten worden over 8 stations binnen een straal van 100 meter. Is er iets realiseerbaar met een budget < 1500,00 EUR?
Ik denk dat ongeacht je oplossing 1500 euro te krap is.

In principe, als je een HDMI output hebt en je gaat voor doorlussen kun je af met:
• 1x BlackMagic HDMI naar SDI ($295)
• 8x BlackMagic SDI naar HDMI ($295 * 8 = $2360)
• RG6 Coax afhankelijk van lengte.

Dat brengt je op $2655 list price (ongeveer €2000) voor de apparatuur, en dan heb je nog bekabeling nodig. Gaat er wel van uit dat doorlussen qua bekabeling fysiek mogelijk is.

Mischien zijn er bedrijven die dit soort hardware goedkoper maken, ik moet bekennen BM is de enige die ik ken die redelijke prijzen hanteren maar ik weet ook niet alles.

Ik moet ook zeggen dat ik trouwens niet zeker weet of die converters de SDI reclocken; zo niet is 8x doorlussen wellicht teveel gevraagd. Volgens de specs wel.

[ Voor 6% gewijzigd door CyBeR op 06-12-2012 00:24 ]

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
.

[ Voor 99% gewijzigd door Bartjezz op 06-12-2012 09:20 . Reden: verkeerde knop... ]

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
http://www.narrowcasting.nl/
Als je dan een Raspberry Pi zover krijgt dat ie de applicatie voor dat spul draait, kun je die gewoon achter je tv plakken en een netwerkkabeltje op aansluiten, klaar. Tv kun je dan gemakkelijk verplaatsen, kwestie van internetverbinding en klaar.

Edit: ik heb weleens zoiets opgezet met thin-clients die verbinding maken met een terminalserver, maar dan krijg je nooit de presentatie gelijk, als een thinclient later aanmeld begint de presentatie ook later. Maargoed, misschien een ideetje!
Pagina: 1