Ik zou graag een videonetwerk opzetten waar vanuit één punt uitgezonden wordt. Concreet kunnen dit live beelden zijn, opgenomen videofragmenten of gewoon algemene tekstboodschappen / foto's.
Hardwarematig lukt het mij nu al om uit te zenden:
- Canon Camera
- Input op laptop via BlackMagic Intensity Shuttle
- Regie / Uitzending via Wirecast
Dat werkt allemaal vlekkeloos, zonder enig probleem. Ik kan dus perfect een online stream opzetten.
Nu, zou ik dit willen uitzenden naar een scherm of 10 in een sportstadion. De schermen staan gemiddeld 20 tot 30 meter uit elkaar.
Ik heb al over verschillende opties nagedacht, maar vind niets geschikt. Wat is de beste oplossing hiervoor?
- HDMI splitter met bv. 8 externe poorten, maar hoe overbrug je die afstanden?
- Via intranet, maar dat zal je router / computer niet aankunnen denk ik?
- Via internet, een mediaplayer die een online stream downloadt. Maar kwaliteit zal niet fameus zijn, je gaat ook niet 8x dezelfde stream kunnen downloaden denk ik..
Andere mogelijkheden? Hoe wordt dit meestal gedaan? Zal afhangen van het budget uiteraard ( dat niet extreem hoog is)...
Hardwarematig lukt het mij nu al om uit te zenden:
- Canon Camera
- Input op laptop via BlackMagic Intensity Shuttle
- Regie / Uitzending via Wirecast
Dat werkt allemaal vlekkeloos, zonder enig probleem. Ik kan dus perfect een online stream opzetten.
Nu, zou ik dit willen uitzenden naar een scherm of 10 in een sportstadion. De schermen staan gemiddeld 20 tot 30 meter uit elkaar.
Ik heb al over verschillende opties nagedacht, maar vind niets geschikt. Wat is de beste oplossing hiervoor?
- HDMI splitter met bv. 8 externe poorten, maar hoe overbrug je die afstanden?
- Via intranet, maar dat zal je router / computer niet aankunnen denk ik?
- Via internet, een mediaplayer die een online stream downloadt. Maar kwaliteit zal niet fameus zijn, je gaat ook niet 8x dezelfde stream kunnen downloaden denk ik..
Andere mogelijkheden? Hoe wordt dit meestal gedaan? Zal afhangen van het budget uiteraard ( dat niet extreem hoog is)...