Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vader moet maar eens overstappen naar een smartphone, mijn ouders wonen namelijk voor een groot gedeelte in Italie en telefonisch contact met Nederland is dus duur. Maar door alle programmas die op smartphones aanwezig zijn kan er veel gedaan worden over de WiFi wat weer scheelt in de kosten.
Mijn vader is niet heel handig met de hedendaagse technologie dus ik zoek een smartphone die heel eenvoudig en intuïtief werkt en niet snel vastloopt (als het niet gaat zo als hij in gedachte heeft raakt hij snel gefrustreerd :P ). Verder moet het dataverkeer makkelijk uitgeschakeld kunnen worden aangezien bijna alles over de WiFi zal gaan.

Het budget is 350 euro. Help!!

• mzx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:55

mzx

2e hands iPhone 4s :)? V&A aangeboden: Apple iPhone 4 16GB Wit
Lekker skypen en facetimen en imessagen zonder dat het gauw vast loopt :).

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-11 21:29
Heb voor mijn vader een windows phone gekocht (Omnia Wonder, tweede hands hier op Tweakers voor 150 euro). Mede door de tiles zijn windows phones soort telefoons makkelijker te bedienen door babyboomers en die generatie daarna hehe. Prijs is ook scherper dan die van een iPhone.

Verwijderd

Aangezien Windows Phone een geweldige OS is zou ik voor WP8 gaan en niet voor WP7.5.

Dus dit is een goede keuze:
pricewatch: HTC Windows Phone 8S Grijs
pricewatch: HTC Windows Phone 8S Zwart

Verwijderd

Topicstarter
Hoe zit het bij windows phone met het toetsenbord? Is dat groot of groter te maken?

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:08
In ieder geval geen Android als je niet graag support aan de mindere tech goden wil geven. Mijn vader, snapt geen hout van computers, zijn iPhone beheerst hij volledig. Nooit vragen. Mijn schoonvader, kan aardig overweg met computers en vogelt het meeste redelijk zelf uit. Koopt een S2, veel vragen dat hij iets niet kan vinden, dat hij het niet meer snapt, dat hij het onlogisch vind nadat het is opgelost, en ineens dingen die hij niet meer kan vinden (clutter/inconsistentie/iets weg gemikt). :)

Verwijderd

Volgensmij is dat bij geen enkele mobiel mogelijk, aangezien het 4" is, is het te doen. Jouw vader heeft vast geen hele grote vingers..

Zoek foto's op google en je zult het zien.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2012 20:52 ]

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-11 21:29
Als je wat meer wil investeren kan je inderdaad beter voor WP8 gaan, wist niet dat die HTCs zo goedkoop waren zeg!

In WP7 kan je het toetsenbord niet groter maken, ook heeft de Omnia Wonder best een klein scherm. Toch kan mijn vader (die best dikke vingers heeft hehe) er na enige gewenning goed mee typen.

Verwijderd

Topicstarter
Wat zijn de grote voordelen van WP8 t.o.v. WP7.8?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2012 @ 20:56:
Wat zijn de grote voordelen van WP8 t.o.v. WP7.8?
WP8 is gebouwd op een hele nieuwe kernel, dus WP7 is al eigenlijk uitgefaseerd. Het maken van apps is veel makkelijker op WP8 en die zijn weer niet compatibel met WP7. Verder zijn natuurlijk de specs van WP8 telefoons beter dan WP7 telefoons. WP8 is ook veel vloeiender dan WP7, dus veel sneller in dagelijkse taken etc.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, Ik zat zelf te denken aan de Lumia900 maar dat kan ik dus beter niet doen. Zijn er buiten de 8s nog leuke toestellen die aan te raden zijn. Ik heb werkelijk naar alles gekeken maar van WP weet ik niets, buiten wat ik op youtube heb gezien. (vind dat clearblack op de Lumia's ook best indrukwekkend)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2012 21:04 ]

• kaasplank1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-10 22:41
vandaag was er een nieuwsbericht over een budget nokia wp8, die zag er ook mooi uit, anders zit je gelijk bij de dure 8x Lumia 820 of 920, en die zijn 400+

( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)

Verwijderd

Als je de Nokia Lumia 620 wilt, moet je tot januari wachten of misschien wel later. Anders kun je beter voor de HTC WP 8S gaan. Het heeft ook een mooi design. Ik weet niet of deze telefoon je vader bevalt.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2012 @ 20:59:
[...]

WP8 is gebouwd op een hele nieuwe kernel, dus WP7 is al eigenlijk uitgefaseerd. Het maken van apps is veel makkelijker op WP8 en die zijn weer niet compatibel met WP7. Verder zijn natuurlijk de specs van WP8 telefoons beter dan WP7 telefoons. WP8 is ook veel vloeiender dan WP7, dus veel sneller in dagelijkse taken etc.
Heel erg leuk om te lezen dat WP8 zoveel sneller en vloeiender werkt dan WP7.5, ik vraag me dan alleen meteen af hoe snel en vloeiend dat dan wel niet moet zijn? Ik heb sinds enkele weken een Nokia Lumia 800 en ik durf gerust te beweren dat deze foon heel erg snel en vlot werkt, niets op aan te merken en zo stabiel als een huis. Aangezien mijn vorige telefoon een Nokia E71 was (ligt er nog als backup) moest ik zeker wennen aan dat virtuele toetsenbord en dacht ik eigenlijk dat dat de reden ging worden om er maar weer van af te gaan zien. Door even stug door te bijten en door de toetsgevoeligheid wat terug te schroeven en (belangrijker) het uitschakelen van de tekst voorspelling/correctie kan ik er nu toch goed mee uit de voeten. De rechterduim (E71) is nu linker- en rechterduim geworden bij het typen. Daar komt nog eens bij dat Nokia zoveel leuke apps heeft gemaakt die enkel aan Nokia gebruikers voorbehouden zijn, ik zeg Nokia City Lens. En nog veel meer leuke handige apps (ook voor in het buitenland).
Bediening is overzichtelijk en redelijk helder te noemen. Het scherm zelf geweldig. Misschien is die Lumia 900 helemaal zo gek nog niet maar als je goed je best doet dan is er misschien nog een 800 te scoren bij een Belcompany winkel die hem in de aanbieding had voor € 170,-. Daarmee kan jij je (of je vader), geen buil vallen.

Testing, one, two ...

Verwijderd

Topicstarter
Afgelopen zondag was ik ook op het idee gekomen om waarschijnlijk een Lumia 800 aan te schaffen voor mijn vader, nog voor ik gehoord had van de actie van de Belcompany. Die zelfde avond kwam ik op tweakers berichten over de Belcompany actie tegen. Maandag er alles aan gedaan om er 1 te bemachtigen. En het lukte er was er nog 1 in Terneuzen en die werd opgestuurd. Vandaag langs de winkel gegaan om deze op te halen. Het toestel bleek helaas defect. Nu is er geen lumia 800 meer te krijgen voor die prijs met de inruil actie.

Ik ben toen wat verder gaan kijken en vond de Lumia 900 er uitzien als een prachtig toestel, maar op fora worden er nog al wat issues gemeld. Dus ik stortte mij in het diepe opzoek naar een andere WP.
Het probleem is dat ik de OS niet ken en ook niet weet welke fabrikant het beste gebruik er van maakt.
Pap hoeft ook niet de nieuwste apps en dergelijke, daar snapt hij toch niets van. En de toevoeging van Nokia Drive vind ik een grote pre.
Toch blijf ik twijfelachtig omtrent de Lumia vanwege de veel genoemde issues. Maar het blijft een mooie smartphone voor de prijs.

Ik heb nu de 8s bekeken en die ziet er goed uit. Maar ik lees wel dat hij in Nederland nog niet geleverd wordt. En er zijn weinig tot geen fora te vinden over dit toestel. Verder vinden veel mensen het design mooi, maar ik ben bang dat pa daar anders over denkt. Ook denk ik dat hij baat heeft met een iets groter scherm.

Ik ben weer terug bij af.. zucht...

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:31

Eagle Creek

Breathing security

Ik zou voor WP gaan. Werkt prima en de Lumia 800 is misschien met het "oude" OS maar zeker niet traag.
Een 8-toestel heeft wel de voorkeur maar daar is de verkrijgbaarheid nog een issue. Maar hoeveel haast heb je ermee? Kan je het opbrengen om even te wachten of moet je per se op korte termijn iets hebben?

Wat betreft de verkrijgbaarheid v/d 800: zie je DM.

[ Voor 42% gewijzigd door Eagle Creek op 05-12-2012 22:08 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-11 20:59

superwashandje

grofheid alom

V&A aangeboden: Nokia Lumia 800 Blauw

edit:ik denk dat eagle je hier net een DM over heeft gestuurd.

[ Voor 24% gewijzigd door superwashandje op 05-12-2012 22:15 ]

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Verwijderd

Topicstarter
Yep, toch bedankt!
Pagina: 1