Wifi roaming werkt slecht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l.degroot01
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-01 11:01
Hallo allemaal!

Ik heb achter mijn modem een Asus RT-N66U hangen en die is weer verbonden met een TL-WDR3600 via UTP.
De WDR3600 moet als AP dienen. Echter werkt het opzich prima, totdat je van plek verplaatst.

Tijdens het zogenoemde roamen maken de devices contact met het sterkste signaal, maar het internet valt na deze switch een paar minuten weg.

Ik heb op beide routers dezelfde SSID en versleuteling ingesteld.
De Asus dient als DHCP server. Op de WDR3600 alle functies verder uitgezet.

Kan iemand mij vertellen wat ik verkeerd doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devino
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:28

devino

Hoogspanning of Hoge spanning?

Ik denk niet veel. Consumenten apparatuur is niet geschikt (tenminste ik ben het niet tegen gekomen) voor seamless roaming. Dat wil zeggen dat het niet zomaar mogelijk is om de stabiele verbinding te houden als je rond gaat lopen, meestal heb je dan last een een hikup, maar moet daarna weer vanzelf de verbinding hersteld worden. Of blijft deze verbroken?

De hierboven gemaakte typ- en/of spelfouten zijn mijn handelsmerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnelus
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ik heb dit opgelost door een RADIUS server te draaien op mijn thuisserver en alle access points op WPA2 enterprise te zetten en te verwijzen naar de RADIUS server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-07 10:44
Seamless roamen met 2 'losse' AP's kan idnerdaad niet. De nieuwe AP heeft geen idee van je associatie met de vorige AP.
Je gaat bij dus telkens het ganse connectieproces moeten doorlopen.
Dit zou nog steeds geen minuten mogen duren trouwens. Duurt het de eerste keer ook zo lang of enkel als je naar een nieuwe AP verhuisd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Zo'n setup realiseren met huis, tuin en keukenspul lijkt mij ook lastig. Ik lees overigens niks over de kanalen. Je kan evt nog proberen beide apparaten op een vast maar verschillend channel te zetten.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 5800X, 32GB @ 3600cl16, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l.degroot01
De eerste keer gaat het vrij vlot maar als ik dan verplaats van locatie gaat het mis. Opzich verbind hij wel netjes met de AP en heb ik gewoon een netwerk verbinding, maar het internet valt gewoon weg eventjes.

Beide AP's hebben vaste kanalen maar wel verschillende kanalen.

Maar als ik het goed begrijp is dit dus gewoon niet mogelijk met consumenten hardware?

Edit:

Volgens mij heeft het er mee te maken dat de DHCP server van de Asus die omschakeling niet snapt?
Want als ik de AP verbind via de WAN poort met de Asus en daar ook nog eens een DHCP server op draai werkt het wel, echter kan ik dan niet meer bij de NAS en printers komen.

[ Voor 27% gewijzigd door l.degroot01 op 06-12-2012 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Jongens, dit kan prima met huis-tuin-en-keukenapparatuur als je tip van prochopper91 opvolgt. Nagenoeg elke wokkietokkie-router/AP ondersteunt WPA2-Enterprise.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l.degroot01
Voor een RADIUS servertje heb je zeker een PC nodig die continu draait? of zijn er ook Nasjes die dit kunnen draaien? Wellicht mijn CH3SNAS met een funplug?

Ik ga zelf in iedergeval ook even googlen, maar als iemand een tip heeft hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203842

Hoeveel "kanalen" zit er tussen de kanalen? Er moet minstens 6 kanalen tussen zitten. Als AP1 op kanaal 3 zit, moet AP2 op 9 of hoger zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l.degroot01
ik heb ap 1 op kanaal 1 en de ander op 7 staan. Dit werkt nog steeds niet. Ik ben bezig met de aanschaf van een thin client om die als Radius servertje op te zetten. Moest ook mogelijk zijn met de NAS maar snap de ballen van dat funpluggen. Opzich is dat gelukt, maar snap niet hoe je dat FreeRadius pakket moet installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l.degroot01
Heeft iemand leuke hardware tips voor een zuinig RADIUS servertje? Ik denk dat een Ubuntu servertje daar het best geschikt voor is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Zuinig?

Freeradius is beschikbaar als pakket voor FFP 0.5 op je CH3SNAS:
http://www.inreto.de/dns3...ES.html#freeradius-server

Een andere optie, misschien netter, in verband met onderlinge afhankelijkheid, is openwrt op je AP te zetten
http://wiki.openwrt.org/toh/tp-link/tl-wdr3600
en het freeradius pakket installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l.degroot01
Hallo allemaal, ik heb de oplossing gevonden, zonder ook maar iets van RADIUS te gebruiken.

Ik heb de secundaire AP geflashed met open-wrt en met deze firmware kon je de draadloze modus op Acces Point zetten. Nu werkt het roamen zonder enige problemen.

Iedereen bedankt voor de tips en ondersteuning! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l.degroot01
Andere vraag, de windows laptop's roamen automatisch naar het sterkste signaal, maar met de android telefoons en tablets werkt dit niet. Ze houden vast aan 1 AP totdat deze compleet buiten bereik valt, dan wordt er pas geroamed. Weet iemand hoe ik dit kan aanpassen in android?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basix
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-07 16:10
l.degroot01 schreef op zondag 09 december 2012 @ 19:02:
Andere vraag, de windows laptop's roamen automatisch naar het sterkste signaal, maar met de android telefoons en tablets werkt dit niet. Ze houden vast aan 1 AP totdat deze compleet buiten bereik valt, dan wordt er pas geroamed. Weet iemand hoe ik dit kan aanpassen in android?
helaas is daar nog geen echte juiste oplossing voor met Android devices, roaming in kernel icm met gebruikte chipset levert genoemde problemen op. zie ook http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=12649

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l.degroot01
Ook dit is inmiddels opgelost. Ik heb deze app gedownload en geïnstalleerd. Nu roamen de Android apparaten ook:D

http://www.heleron.com/up...fistrongestsignal2.06.apk
Pagina: 1