Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bedevir
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-07 15:24
Beste tweakers,

Mijn vriendin heeft een eigen woning gekocht en ik heb mij opgeofferd om haar als welkomstcadeau te voorzien van een goede audioinstallatie (wel iets geven waar je zelf ook wat aan hebt ;) )

Ik zou graag advies willen wat betreft de aanschaf van een receiver met een 2.0 / 2.1 / soundbar opstelling.
De televisie is al aanwezig icm playstation en mediaspeler (nu nog een ac ryan, wordt binnenkort vervangen met een mac mini). Mijn ouders hebben een bose 321 set, ik ben geen echte audiofiel dus vindt dit al aardig goed klinken.

Overige informatie:
- Ik ben al in bezit van een kenwood set (audioset) van +/-8 jaar oud die momenteel is aangesloten op mijn desktopcomputer. Wellicht kunnen hier onderdelen van gebruikt worden. Geen digitale aansluitingen.
- redelijke lage WAF factor: bookshelfspeakers van max grote van ongeveer 30cm, het liefst wit of zwart mét speakergaas
- budget is maximaal 600 euro
- bij voorkeur de receiver te besturen met een app (bijvoorbeeld receiver van pioneer/yamaha/onkyo)
- opstelling gaat met name gebruikt worden voor televisie kijken, films kijken en muziek luisteren (mogelijk via een app, ben al in bezit van een airport express)
- receiver moet passen in een besta meubel, buitenmaten zijn 40 cm diep, binnenmaten zullen dus iets kleiner uitvallen
- ik ben wel gecharmeerd van pioneer receivers, hoe bevallen deze binnen mijn wensenpakket. Ook heb ik al gezocht naar wat bookshelf speakers met een goede WAF factor wat is jullie mening wat betreft deze speakers

Jamo studio s 404
Dali zensor 1
Lenco sp 500
Tangent evo e4
Boston acoustics soundbar tvee

Mijn vraag is waar ik voor moet gaan, een 2.0, 2.1 of een soundbar. En wat eventuele kanshebbers zouden zijn?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:55

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Vertel ook even of het meer voor films of meer voor muziek gebruikt gaat worden. De WAF factor wil nogal eens wijzigen, zeker bij een kleine 5.1, als ze het geluid wel horen maar de speaker bijna niet zien ;)

En verder: moet er binnen het budget ook een BD speler vallen, of valt die er buiten en gaat alles via de mediaplayer?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bedevir
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-07 15:24
De set gaat voornamelijk voor tv/films gebruikt worden. Maar het moet ook mogelijk zijn om en radio/airplay op te beluisteren (kan via de airport express).

Een bluray speler is niet nodig, speel vrijwel alles af via de mediaspeler en anders zit er in de ps3 ook een bluray speler.

Wellicht dat de 5.1 opstelling er nog door gaat komen maar dit zal niet op korte termijn zijn. Is met mogelijk om bijvoorbeeld nu 2 van de 5 speakers te halen? Of zit er te veel verschil tussen fronts en rears?

Edit: vanmiddag veel receivers bekeken op internet, zou een pioneer vsx527 voldoen aan mijn eisen? Zo ja, wat voor type speakers zullen hier het best bij passen qua geluid?

[ Voor 15% gewijzigd door bedevir op 06-12-2012 14:22 ]