Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demon326
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:27
Hallo allen,

Mijn geluidskaart "asus xonar d2/pm" heeft besloten de geest te geven, althans dat vermoed ik.

Wat doet hij wel:
Herkent worden in windows
drivers accepteren(hence, ze word gevonden)

Wat doet hij niet:
Geluid geven.

Wat heb ik al gedaan:
Alle drivers verwijderd
uit HW beheer verwijderd
Nieuwe drivers(na reboot) erop gezet
In en uit pci slot gehaald..

Hij stopte af en toe met geluid geven en als ik een beetje aan de kabel bewoog, ging hij soms terug aan, soms hielp enkel een reboot..

Ik heb de kaart ook al visueel bekeken en ik kon niets vreemds opmerken, het enige vreemde wat ik soms hoorde was precies een relais die clickt als er geluid moest komen(enkel bij win login, daar andere geluiden niet werken), of als ik de drivers installeerde, dat klikte het soms.

Mss even opmerken: de kaart hing onder mijn GFX kaart, die ipv lucht aanzuigen, lucht uitblaast op mijn geluidskaart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je aan de kabel beweegt en vervolgens valt het geluid uit, dan zou ik eerder denken aan kabelbreuk van je speakersetje.

Heb je al eens een ander setje geprobeerd (of een koptelefoon oid)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demon326
TERW_DAN schreef op woensdag 05 december 2012 @ 17:51:
Als je aan de kabel beweegt en vervolgens valt het geluid uit, dan zou ik eerder denken aan kabelbreuk van je speakersetje.

Heb je al eens een ander setje geprobeerd (of een koptelefoon oid)?
Wel, dat dacht ik eerst ook! Daarna even op de onboard aangesloten(eerste oude kaart verwijderd & onboard aangezet) en daar is totaal geen probleem... Dus het is geen kabelbreuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Misschien is de connector slecht. Die kun je zelf lossolderen en vernieuwen als je de juiste hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

connector in de geluidskaart kan slecht zijn, ookal zal het dan wel Kwalitatief Uitermate Teleurstellende kwaliteit zijn, zeker bij zo'n dure kaart.

Maar, een reboot hoort dan niet echt te werken.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demon326
Ik denk niet dat het de connector is, deze voelt nog stevig aan en lijkt niet los te zitten... Maar nu ik eraan denk, soms werd mijn mice niet herkent en moest ik een reboot doen om te zorgen dat de kaart ze weer herkende... dit kon zo weer paar dagen, tot weken blijven werken en dan ineens niet meer herkend worden.. Enige dat hielp was kaart verwijderen uit HW beheer en terug installeren, maar soms hielp alleen een reboot, zoals dit geval...

Update: Het is maar een slecht contact in de jackheader...

[ Voor 7% gewijzigd door demon326 op 06-12-2012 11:37 ]

Pagina: 1