[Windows 8] Wil niet installeren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapoes
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-10 09:12
Hallo allemaal,

Windows 8 lijkt niet te willen installeren op mijn systeem. Ik probeer windows 8 pro te installeren op een samsung 830 SSD in combi met een asus maximus IV extreme, 8gb Geil Evo geheugen en een 2600k. Ik heb inmiddels 2 verschillende iso's geprobeerd en die heb ik inmiddels in totaal 6x gebrand om er zeker van te zijn dat de disk goed is. De iso die ik nu gebruik komt rechtstreeks van de microsoft site.

Ik kies iedere keer voor een schone install op de 830 en geen upgrade (Mijn huidige windows draait op een intel SSD die van het weekend naar mn pa gaat). Windows installeerd, restart zegt de apps te configureren en daarna doet ie niets meer. Ik heb geprobeerd alle schijven los te koppelen zodat alleen de samsung SSD en de DVD speler in het mobo zitten en zoals hierboven beschreven, 2 iso's geprobeerd maar geen succes...

Help? :+

[Gigabyte X670 gaming X][Ryzen 7800X3D][Kraken X62][32GB Corsair][Zotac 5080 Solid][Samsung 980 PRO][NZXT H7 FLOW][Evnia 34M2C8600]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je de partitie al ene keer helemaal verwijderd voor de installatie? Is het de 32 of 64bit versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenond
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 15:52
Ik neem aan dat je de ISO wel gebrand heb?

En al nagedacht over een dual boot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-10 10:11
Download de meuk: Windows 7 USB/DVD Download Tool

Hiermee kan je ook een usb stick maken. Als je de iso hebt, moet je die invoeren in het programma. Dan kan je het daarna zelfs op een usb stick zetten (minimaal 4 gb). Dit installeert meestal sneller dan een DVD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:19

TheVMaster

Moderator WOS
Mdehoog schreef op donderdag 06 december 2012 @ 08:55:
Download de meuk: Windows 7 USB/DVD Download Tool

Hiermee kan je ook een usb stick maken. Als je de iso hebt, moet je die invoeren in het programma. Dan kan je het daarna zelfs op een usb stick zetten (minimaal 4 gb). Dit installeert meestal sneller dan een DVD.
Afgezien van het feit dat het sneller (lees: Windows 8 installeren binnen 10 minuten) is heb ik met Windows 7 installatie ook wel eens issues gehad met installeren vanaf dvd. Overigens installeer ik eigenlijk sinds Windows Vista niet meer van dvd....usb = altijd sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapoes
@larsiano: Ja de SSD formateer ik iedere keer voordat ik installeer.
@ Coen: Ja de ISO is gebrand met de laagste snelheid van mn brander zodat de ISO er iig goed opstaat.
@ Mdehoog&Vmaster: Het gebruiken van een USB stick ipv DVD zou niet uit moeten maken.. ook omdat ik al 2 verschillende ISO's heb gebruikt.

Gisteravond nog een keer geprobeerd nadat ik de BIOS van het mobo een upgrade had gegeven en de settings in de bios terug heb gezet naar default maar geen succes.. Windows installeerd vanaf de DVD doet de 1ste reboot, laat het logo zien en loopt in de soep :( frustrerend

[Gigabyte X670 gaming X][Ryzen 7800X3D][Kraken X62][32GB Corsair][Zotac 5080 Solid][Samsung 980 PRO][NZXT H7 FLOW][Evnia 34M2C8600]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-10 13:30
ik zou maar eerst de ssd eruit halen en dan windows installeren op een hdd.
als het dan lukt zou ik de probleem bij de ssd zoeken.
mischien dan een firmware update doen ? of ssd inruilen voor een nieuwe exemplaar.

[ Voor 24% gewijzigd door sanane op 07-12-2012 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapoes
Ik heb windows 7 ter controle wel succesvol geinstalleerd op de SSD dus ik ga er vanuit dat de SSD in orde is... Ook heb ik op de site van Samsung gekeken voor firmware vd 830 SSD maar van wat ik zag zijn daar geen updates voor.

Pagina: 1