Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Ik ben van plan om van een i5 650 over te schakelen naar een Core i5 3570K.
Ik heb gelezen dat de 3570k komt met inclusief cooler. Maar in de tweakers best buy pc
steken ze altijd een extra cpu cooler. Is dit echt nodig?
De pc zal gebruikt worden voor gaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit is 1) een vraag over koeling (en niet de CPU zelf) en 2) een aankoopadviesvraag.

Zie ook:
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Verder vrij simpel antwoord: de meegeleverde koeler voldoet qua koelprestaties, maar maakt relatief veel herrie. De alternatieve koelers zijn groter en kunnen dus met minder snelle (en lawaaierige) ventilatoren toch minimaal even goed koelen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oke bedankt voor het antwoord en sorry voor de verkeerde locatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marineII7
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-09 13:27
Als je gaat overclocken voldoet de stock koeler bij lange na niet dan is bijvoorbeeld de pricewatch: Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition of een pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 echt een vereiste

Daarnaast welk moederbord ga je kopen en wel ram ga je gebruiken sommige soorten passen niet namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Mja, ik moet zeggen, in een matig geventileerde case, met een hete GPU eronder (~75 graden is vrij normaal) wordt een 3570K met Turbo aan en een "auto" v-core toch wel erg warm, stock zeker richting de 75-80 graden bij b.v. gamen. Je wilt Ivy Bridge helemaal niet op 80 graden laten komen, daar slijt ie van!!

Je kunt prima met de stock fan toe, maar ik zou voor een 24/7 PC turbo uit zetten of de handel wat undervolten. Of je haalt gewoon alles uit je K (dus tweakbare CPU!) en knalt er voor 30 euro een stille fan op en geniet van wat meer mhz wanneer nodig en maakt je geen zorgen over geluid / warmte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik ben nog aan het twijfelen tussen een GIGABYTE GA-Z77M-D3H en de ASRock Z75 Pro3.
voor de ram ga ik voor 8gb 1600MHZ van corsair. overclocken staat niet direct op het schema maar in de toekomst waarschijnlijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroTwo
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 24-07 09:59
Ik heb zelf een Gigabyte GA-Z77X-D3H en hier zit een leuk OC tooltje bij dus ik zou er zeker rekening mee houden dat je dit sneller gaat doen dan je verwacht als je die koopt. En dan zal een andere cooler wel van pas komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marineII7
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-09 13:27
Als je low profile ram van corsair hebt past de scythe mugen 3 en zal ik die nemen zelfs als je niet meteen gaat overclocken, gewoon omdat je systeem meteen een stuk stiller is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

marineII7 schreef op woensdag 05 december 2012 @ 15:29:
Als je low profile ram van corsair hebt past de scythe mugen 3 en zal ik die nemen zelfs als je niet meteen gaat overclocken, gewoon omdat je systeem meteen een stuk stiller is ;)
Jup, dit heb ik dus ook staan in een UD3H (welke ik voor de meerprijs niet kan aanraden), werkt prima.

Echt stil blijft de Mugen NIET als je ver gaat in de OC. Bij 76 graden gaat ie namelijk volle toeren draaien (en terecht!), op dat moment komt er wel zo'n 39-40DB uit m'n Silencio 550 kast.

Idle is het ding perfect stil, dat dan weer wel.
Pagina: 1