Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-07 11:16

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Topicstarter
De Woerd, een oude melkfabriek / wasserij maar tegenwoordig gewoon een schuur. Na aanleiding van een kranten artikel dat het gesloopt zou worden heb ik contact opgenomen met de eigenaar, deze heeft mij een interessante rondleiding gegeven en wat uitgelegd over de historie van het gebouw.

Er werd mij gevraagd om de locatie zelf niet te delen omdat ze al genoeg verzoeken kregen om foto's te maken en dit eigenlijk liever niet wouden hebben. De eigenaar grapte dat hij er maar entree voor moest gaan vragen met zo'n belangstelling :lol:

Grote foto's zijn hier te vinden (of klik op een foto):
http://maartendeboer.net/...rbex/2012/12/05/de-woerd/

1:
Afbeeldingslocatie: http://maartendeboer.net/wp-content/gallery/de-woerd-27-11-2012/thumbs/thumbs__MG_0275.jpg

2:
Afbeeldingslocatie: http://maartendeboer.net/wp-content/gallery/de-woerd-27-11-2012/thumbs/thumbs__MG_0285.jpg

3:
Afbeeldingslocatie: http://maartendeboer.net/wp-content/gallery/de-woerd-27-11-2012/thumbs/thumbs__MG_0310.jpg

4:
Afbeeldingslocatie: http://maartendeboer.net/wp-content/gallery/de-woerd-27-11-2012/thumbs/thumbs__MG_0296.jpg

5:
Afbeeldingslocatie: http://maartendeboer.net/wp-content/gallery/de-woerd-27-11-2012/thumbs/thumbs__MG_0367.jpg

6:
Afbeeldingslocatie: http://maartendeboer.net/wp-content/gallery/de-woerd-27-11-2012/thumbs/thumbs__MG_0353.jpg

7:
Afbeeldingslocatie: http://maartendeboer.net/wp-content/gallery/de-woerd-27-11-2012/thumbs/thumbs__MG_0411.jpg

8:
Afbeeldingslocatie: http://maartendeboer.net/wp-content/gallery/de-woerd-27-11-2012/thumbs/thumbs__MG_0391-2.jpg
Ja die schoorsteen is écht heel krom haha :+

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
nr3 , by far ! Mooie kleuren zeg .. !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 350960

Voor een serie vind ik de inconsistentie van bewerking wel wat jammer. Met name bij 7 en 8 vind ik de vignettering ook niet fijn kijken.

#6 vind ik de beste. Fijne toning, mooi lijnenspel.
#3 ook leuk met de groene kleur en de diepte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Ik wou vragen of die 8 in het echt ook krom was, maar zag toen die kleine tekst :+. Ik vind 1, 2, en 7 de beste foto's. Foto 3 is ook netjes, maar de paarse kleur met zwarte vignetting vind ik toch wat mehh.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199803

Mooie serie. 1, 3 en 7 zijn wat mij betreft de mooiste qua kleur en compositie. 2 is grappig, net alsof de ladder uit het raam staat te kijken. Bij 4 eerst even kijken of er geen spin onder de wc-bril woont. :X 5 vind ik de minste, oogt te modern en ik zie niet echt een aandachtstrekker, op de brandblusser na dan. ;) 6 is wat chaotisch door al die rommel, het licht en de kleuren geven het een beetje een doom-sfeer, de plantjes maken het af. Bij 8 zou ik rechts en onder een strook afsnijden, ik vind onder teveel ruimte en rechts die afgesneden boom wat minder. De wolk precies boven de schoorsteen is wel gaaf. Geluk of zo uitgemikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Topicstarter
Dank allen! Wederom grappig en goed om te zien hoe ieder zijn smaak verschilt!

Toen ik op de locatie aankwam wist ik niet dat het nog zo vol stond met spullen, ik dacht dat het al lang in vervallen staat zou staan en dat de schuur / gebouw niet meer gebruikt zou worden. Werd wel verrast toen ik zag dat het nog volop gebruikt werd dus ;) Al met al toch leuk een paar uurtjes door kunnen brengen :)

@Sargonaut, dit was gewoon puur geluk ;) Foto 8 mag inderdaad nu ik het zo zie wel een stuk af ja, zat sowieso al te pielen met die foto en het is helaas wat meer haastwerk geworden (stress lol) :>

En lololol ... nu zie ik het ook bij foto 2! Hoe ga ik dat beeld nou weer uit mijn hoofd krijgen, te grappig :+

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Erg mooi, maar niet erg consistent qua kleuren enzo. Niet echt een serie op deze manier. 7 en 8 vind ik er helemaal niet bij passen.

4 vind ik het mooist, erg mooie toning, en de extreme groothoek doet het goed in dit plaatje.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:22
2 vind ik echt het mooist, 8 vind ik persoonlijk too much voor in deze serie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Topicstarter
Echt een serie is het ook niet maar ze zijn allemaal op de zelfde locatie genomen, elke foto die ik daar maakte is eigenlijk gewoon een losse foto. Daarom heb ik elke foto ook zo behandeld en bewerkt ;)

Waarom dan een testcase? Nou omdat ik zelf wel tevreden ben met het resultaat en ze enigzins samenhang hebben doordat ze op de zelfde locatie zijn genomen, zie het meer als een "verzameling" ofzo ... Ik weet het ook niet, geniet er van iig :+

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Ventieldopje schreef op donderdag 06 december 2012 @ 16:57:
Echt een serie is het ook niet maar ze zijn allemaal op de zelfde locatie genomen, elke foto die ik daar maakte is eigenlijk gewoon een losse foto. Daarom heb ik elke foto ook zo behandeld en bewerkt ;)

Waarom dan een testcase? Nou omdat ik zelf wel tevreden ben met het resultaat en ze enigzins samenhang hebben doordat ze op de zelfde locatie zijn genomen, zie het meer als een "verzameling" ofzo ... Ik weet het ook niet, geniet er van iig :+
+1 Tenzij je er een boek of showcase ofzo van gaat maken, maakt het imo niet uit dat er geen consistente bewerking qua kleur/sfeer etc is. Net zoals je over soort bewerking een testcase kunt maken kan je ook over een plaats een testcase maken?

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-05 13:21
Leuke serie, inderdaad niet echt consistent, maar dat moet voor een testcase voor mij.

1 deze vind ik iets te donker, waardoor er weinig detail is in de donkere schaduwen links, wel mooi invallend licht en bewerking.

2 Echt een vette bewerking dat een mooie sfeer creeërt! Als ik mag vragen, hoe doe je dit precies? Split toning met bruin in LR? Of is het iets ingewikkelder?

3 Voor mij ook de beste uit de serie, goede compositie en kleuren.

4 Ofwel staat de pot scheef, ofwel was het iets beter geweest als je een klein beetje meer naar links stond, dat het perfect symmetrisch is. Ook is er een groenzweem op de pot, ik zou die precies liever grijs/wit zien ipv groenig :) Voor de rest prima plaat, extreme groothoek werkt goed in deze situatie.

5 Deze vind ik persoonlijk niet zo speciaal, ik ben niet zo'n fan van de groene toning.

6 Deze lijkt iets scheef te staan? Wel een mooie toning en lijnenspel.

7 De vignetting vind ik hier te veel aanwezig, je voorgrond is bijna helemaal zwart! Deze zou ik dus iets verminderen, maar niet helemaal weg, want het trekt je wel mooi naar het hoofdonderwerp.

8 Deze vind ik ook leuk, maar dan vooral vanwege de scheve schoorsteen, de lijnen kloppen niet helemaal meer door de groothoekvertekening, een tilt en shift lens kopen he ;)

Alles te samen vind ik het dus zeker een mooie reeks, maar inderdaad niet zo consistent qua bewerking en onderwerpen, het is meer een verzameling foto's die op dezelfde locatie gemaakt zijn dan één geheel. Als dat niet je bedoeling was, is dat prima! :)

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Topicstarter
Thanks! De pot (net als de muren) waren gewoon scheef in dat hokje maar ik stond er ook (achteraf gezien) niet helemaal recht voor ;)

Hoe ik dat doe? Hehe, das geheim, nee haha het is een 32bit HDR uit ong. 9 exposures die ik handmatig bewerkt heb in LR ;)

Ik kan je garanderen trouwens dat de foto nergens dichtloopt, de JPG's doen dit wel een beetje. Dit komt omdat de orginelen allemaal HDR foto's zijn waardoor er naar de omzettnig van 32bit tiff -> 8bit jpg nogal veel detail verloren gaat. Daar heb ik vaker "last" van maar de prints worden wel allemaal gedaan vanaf een 32/16 bits bestand dus dan blijft het detail zichtbaar, ook zoals in dat vignet is dat zeker op groot formaat niet echt storend naar mijn idee omdat er nog veel detail zichtbaar is maar ... meh das lastig om hier te laten zien!

Zeker nummer 1 valt véél te donker uit in JPG ... die vind ik juist goed gelukt omdat daar nog wel alles zichtbaar is in de schaduwen maarja :+

Lastige shit is lastig!

#6 staat inderdaad iets scheef maar vond hem ook niet boeiend genoeg om hem te perfectioneren, misschien dat ik dat later nog doe ... beetje drukke periode, niet dat dat een excuus is hoor ;)

Een tilt-shift gaat er nog wel aankomen ja ... eerst aan het sparen voor een 85L f/1.2 ;)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

1 en 2 vind ik echt heel vet, goede sfeer en toning. Daardoor lijkt de rest helaas wel wat meer "afgeraffeld" wat ze natuurlijk niet zijn :) Ik had persoonlijk de stijl gelijk gehouden in de hele serie om die sfeer vast te houden.

6 is een beetje scheef idd zoals al gezegd.

Mooie urbexserie, helaas maakt men (ook ik :+ ) er te vaak een HDR-kleurtjesfestijn van, dan zie ik liever dit :)
Pagina: 1