Op zoek naar internet provider zonder limitaties

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-11-2020
Hallo,

Ik zit nu al een paar jaar bij KPN Glasvezel, het is nog nooit uitgevallen en de snelheid is super. Het grote probleem wat ik er echter mee heb is de gelimiteerde functionaliteit van het pakket. Je kan helemaal niks hosten omdat port forwards niet werken en alles dichtgetimmerd zit. Ook beginnen nieuwe games zoals Natural Selection 2 connection problemen te vertonen.

Ik heb KPN gebeld en volgens hun is er niks aan te doen, dus heb ik besloten eens te gaan kijken voor een andere ISP. Ik heb al een tijdje zitten zoeken op het forum hier naar de ideale ISP, maar ik vind het allemaal maar onoverzichtelijk. Ik heb besloten niet zelf allerlei apparatuur aan te gaan schaffen om het voor elkaar te krijgen. Mijn post hier in de hoop een advies te vinden voor mijn redelijk specifieke wens.

Criteria waar het pakket aan moet voldoen:

- Glasvezel
- Op geen enkele manier dichtgetimmerd, dus mogelijkheid tot port forwards, NAT, DMZ, etc. Net zoals vroeger met Demon en Chello e.d.
- zelfde betrouwbaarheid als KPN Glasvezel, dus dat het ALTIJD werkt
- internet, tv en bellen in 1 pakket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:12

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Als je je postcode op 1 van de diverse glasvezel sites invult, welke ISP bieden er dan allemaal een dienst aan op jouw adres?

En van die diensten, welke voldoen er wel en niet aan jouw wensen?

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-07 21:41

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Geeft KPN toe dat er poorten dichtzitten? Zou ook nog kunnen dat het aan je eigen router ligt. Anders moet je bij XS4ALL kijken of een zakelijke lijn nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thawietz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-07 12:39
Probeer XMS, heb ik goede ervaring mee en iig geen problemen met port forwards.
Voor zover ik weet is XMS glas beschikbaar waar KPN glas dat ook is.
Triple play is mogelijk tegen concurrerende tarieven.
Het lijkt me dat geen enkele ISP een gegarandeerde 'No-Limit' geeft maar naar mijn ervaring is XMS coulant in zijn FUP.
Daarnaast was een van mijn overwegingen de beschikbaarheid van analoog TV signaal. Als kers op de taart DVB-C en ik was om.
Maar misschien prijs ik nu een ISP aan waar het je meer gaat om meer specifieke zaken, die je denk ik ook niet op de ISP website gaat vinden.

[ Voor 13% gewijzigd door thawietz op 05-12-2012 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzy
Ok bedankt, dat klinkt interessant, had er nog niet van gehoord dat XMS, ga snel eens een kijkje nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzy
@Mr_gadget

Ja, je zou KPN Glasvezel eigenlijk meer kunnen zien als een Surf/Download abonnement dan als een internet abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-07 20:26

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

XS4ALL. Geen poortblokkades, geen verbod op hosting, geen datalimieten, alles in één pakket en het is ook nog KPN.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

thawietz schreef op woensdag 05 december 2012 @ 14:38:
Probeer XMS, heb ik goede ervaring mee en iig geen problemen met port forwards.
Voor zover ik weet is XMS glas beschikbaar waar KPN glas dat ook is.
Triple play is mogelijk tegen concurrerende tarieven.
Het lijkt me dat geen enkele ISP een gegarandeerde 'No-Limit' geeft maar naar mijn ervaring is XMS coulant in zijn FUP.
Daarnaast was een van mijn overwegingen de beschikbaarheid van analoog TV signaal. Als kers op de taart DVB-C en ik was om.
Maar misschien prijs ik nu een ISP aan waar het je meer gaat om meer specifieke zaken, die je denk ik ook niet op de ISP website gaat vinden.
XMS heet tegenwoordig Telfort en het is gewoon van KPN. Verwacht bij een nieuwe XMS/Telfort aansluiting geen technisch verschil met KPN :z

Dan nog denk ik niet dat je probleem aan KPN ligt.

Je noemt namelijk ook Demon en Chello. Het is even geleden, maar mijn moeder had ooit Demon en daarop kon ik prima ports forwarden. Chello, tegenwoordig UPC, is hetzelfde, alleen poorten 135-139 (RPC) en 445 (SMB) worden geblokkeerd, de rest kan ik vrolijk vrij gebruiken. Terwijl ik dit tik zit ik op poort 22 te SSH-en met m'n server thuis.

Als jij bij Demon, Chello en KPN ervaart dat dat niet kan, vermoed ik sterk dat het probleem ligt bij de gemeenschappelijke factor: datgene wat je erop aansluit of hoe je het instelt :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:25
Waarom is glasvezel een criteria? Wat als kabel ook voldoet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAn52
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 22:07

xAn52

Whatever...

Ik gok zo de up en download ratio die bij glasvezel 1:1 is. De TS geeft al aan te willen hosten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thawietz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-07 12:39
@dion_b: De relatie xms-kpn wist ik, maar niet dat dat via Telfort gaat. Nut daarvan zal waarschijnlijk bedrijfstechnisch zijn en daar ligt mijn expertise niet.
Wel is XMS pas sinds kort onderdeel van KPN en ik heb nog geen veranderingen in service gezien in negatieve zin.
Ik houd het wel in de gaten; even de jaarlijkse ISP check bij aflopen jaarcontract kan nooit kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluebe
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:44

Bluebe

Roar

Mr_gadget schreef op woensdag 05 december 2012 @ 14:38:
Geeft KPN toe dat er poorten dichtzitten? Zou ook nog kunnen dat het aan je eigen router ligt. Anders moet je bij XS4ALL kijken of een zakelijke lijn nemen.
KPN levert tegenwoordig alleen nog maar modems waar je niks meer aan kan veranderen dus ook geen port-forwarding etc. Als je dat dus nodig bent zal je zelf een modem moeten kopen waarmee het wel kan. Het probleem is alleen als je interactieve tv hebt dan ben je het kpn modem nodig volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddo-79
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-06 19:53
Voor interactieve TV hoef je geen KPN modem te hebben, een managed switch is voldoende (KPN TV is VLAN 4Tagged als ik t goed heb, intern als Untagged VLAN doorsturen en het werkt.)

Zelfde met Internet, komt binnen als VLAN6T.

Voor IPTelefonie (VLAN 7T) heb je nog wel de Experiadoos nodig helaasch omdat KPN de SIP niet verstrekt.

Ik begrijp nog steeds niet of je nou een probleem hebt met het daadwerkelijk dichtstaan van poorten op het KPN-netwerk, of dat je de Experiadoos te beperkend vindt.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02:39
Sorry, maar wat je hier schrijft is totale onzin. Alle punten die je schrijft zijn zo NIET waar dat ik mij afvraag, waar haal je het vandaan :/
dion_b schreef op woensdag 05 december 2012 @ 14:54:
[...]

XMS heet tegenwoordig Telfort en het is gewoon van KPN.
XMS heet xms en geen telfort en is nog niet eens officieel bevestigt.
dion_b schreef op woensdag 05 december 2012 @ 14:54:
[...]

Verwacht bij een nieuwe XMS/Telfort aansluiting geen technisch verschil met KPN :z
Nergens op gebaseerd. Heb je wel enige idee hoe groot de technische afwijking zijn tussen xms en telfort?
Bij xms heb je een eigen router keuze en alle diensten worden vanuit het modem getrokken.
Bij telfort word er op het modem maar 1 dienst gezet en door middel van een extra modem/router alle diensten gespiltst.
Daarnaast ziet de leverstraat er heel anders uit en is het totale netwerk wat er achter hangt ook helemaal anders.

XMS is open, blokkeert geen poorten.
Je zult echter wel een router zelf moeten aanschaffen als je xms neemt. Maar dat geeft je natuurlijk wel de ultieme vrijheid :)

[ Voor 20% gewijzigd door White_Collar op 05-12-2012 15:32 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83

White_Collar schreef op woensdag 05 december 2012 @ 15:28:

[...]

XMS heet xms en geen telfort en is nog niet eens officieel bevestigt.
Ik denk dat hij hierop doelt: http://www.internetten.nl...ncepts-gaan-Telfort-heten

Echter zijn ze nu nog zeker inhoudelijk verschillend. Ik vraag me ook af wat er met Vodafone gaat gebeuren wat nu inhoudelijk word afgehandeld door XMS / KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02:39
Anoniem: 83 schreef op woensdag 05 december 2012 @ 15:32:
[...]

Ik denk dat hij hierop doelt: http://www.internetten.nl...ncepts-gaan-Telfort-heten

Echter zijn ze nu nog zeker inhoudelijk verschillend. Ik vraag me ook af wat er met Vodafone gaat gebeuren wat nu inhoudelijk word afgehandeld door XMS / KPN.
Telecompaper heeft wel vaker zaken gepubliceerd die achteraf gewoon niet klopte, dus die bron is totaal niet betrouwbaar in mijn ogen.

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

White_Collar schreef op woensdag 05 december 2012 @ 15:34:
[...]

Telecompaper heeft wel vaker zaken gepubliceerd die achteraf gewoon niet klopte, dus die bron is totaal niet betrouwbaar in mijn ogen.
Kennis van me werkt bij XMS, vandaag nog mee gechat. Hij zit in de zakelijke tak dus gaat over naar KPN ITNS, maar bevestigde dat de consumententak overgaat naar Telfort, al is exact wanneer nog niet bekend.

Maar goed, bovenstaande kan ik natuurlijk niet hard maken. Wat wel hard is, is dat XMS tegenwoordig eigendom van KPN is, en dat in het verleden alle dergelijke opgekochte bedrijven geintegreerd werden in KPN's grote brands. De vraag is niet of dat gebeurt, het is wanneer en welk van die brands het wordt. Voor mijn verhaal maakt het trouwens buitengewoon weinig uit of het Telfort of KPN zou worden.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Je kunt ook gewoon met je KPN-verbinding het vlan-uitsplits-truukje doen. Waar jij last van hebt is de experiabox, niet de verbinding zelf.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzy
Bedankt voor alle reacties tot zover.

Ik ben er inderdaad van overtuigd dat het hem zit in de experiabox die gewoon zeer beperkt is. Het probleem is alleen dat KPN ALLEEN de experiabox levert en geen fatsoenlijk configurable apparaat. Ik heb inderdaad gehoort van het VLAN splits trucje, maar ik ben van mening dat dit niet nodig zou moeten zijn. Je praat dan namelijk wel over een eigen investering in een behoorlijk dure switch en bovendien heb je dan 3 apparaten aanstaan in de meterkast; switch, router en experiabox. Het is gewoon niet zoals het zou moeten, ik wissel dan liever van aanbieder als ik dan gewoon 1 of 2 kastjes heb waarmee het werkt. Een router heb ik nog wel ergens liggen :)

XMS, Telfort en XS4ALL hebben mijn aandacht, ik ga daar eens uitvoerig naar kijken.

De reden dat ik per see glasvezel wil is omdat ik er nu eenmaal aan gewend ben. Geloof mij maar, als je het een keer gehad heb dan wil je niet meer terug. Dit komt vooral door de upload snelheid die even hoog is als de download, de extreem snelle respons (bij speedtest.net ping ik tussen de 0 en 5 ms), en je kunt gewoon met maximale snelheid een torrent downloaden (en uploaden) terwijl je aan het gamen bent, zonder enige lag. Als ik dat deed met ADSL dan vloog mn ping meteen omhoog naar 350 ofzo :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Investering in goed apparatuur is provider-onafhankelijk en altijd een goed idee. MI zinloos om tijd, moeite en geld te stoppen in een andere provider als je huidige provider een verbinding levert wat prima voldoet aan je eisen, maar alleen een stuk shitapparatuur meelevert.

Het hoeft nog niet eens zoveel te kosten, als je een router hebt waar een van de WRT-smaken op kan kun je dat ding ook je VLANs laten doen. Probleem van kosten en van meerdere kastjes gelijk opgelost ;)

Trouwens, ik zou je niet aanraden om terug te gaan naar ADSL, maar pings die omhoog vliegen bij een overvolle upload is niet uniek daarvoor, sterker nog het kan gewoon bij glasvezel ook gebeuren. Je bent er alleen (nog) niet tegenaan gelopen doordat de upload zoveel groter en symmetrischer is. Ik zou desondanks altijd aanraden om programma's waarmee je uploadt te beperken tot een bandbreedte wat lager is dan je maximumbandbreedte. Doe je dat, dan heb je nooit last van ping die zo omhoog schiet, of het nu DSL, kabel of glas betreft.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Bluebe schreef op woensdag 05 december 2012 @ 15:18:
[...]

KPN levert tegenwoordig alleen nog maar modems waar je niks meer aan kan veranderen dus ook geen port-forwarding etc. Als je dat dus nodig bent zal je zelf een modem moeten kopen waarmee het wel kan. Het probleem is alleen als je interactieve tv hebt dan ben je het kpn modem nodig volgens mij.
Lol en waar heb je die wijsheid vandaan in de nieuwe Experiaboxen kun je gewoon portforwarden en een DMZ instellen en ga zo maar door helemaal bij glasvezel. Het punt is en ook bij meer modems en routers is het zo dat de persoon die het instelt niet het totale plaatje snapt betreft het instellen van port forwarding of DMZ. Heb zelf ook op 1 locatie glasvezel liggen van de KPN maar zit keurig netjes een Webserver achter geen enkel probleem SSH kan ik met gemak ga zo maar door. Het is gewoon een kwestie van JUIST instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:42
Wisper, dan ben je bij een onafhankelijke partij en zul je nooit meer iets met KPN te maken hebben.

EDIT: overigens zijn die snelheden ook om te smullen :>

[ Voor 23% gewijzigd door BeefHazard op 06-12-2012 20:58 ]

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzy
Ok, ik heb gekeken naar alle door jullie genoemde providers, alleen zijn de meesten (vooral de betere) niet beschikbaar waar ik woon (Almere). Het is nogal een gedoe om het allemaal uit te zoeken, sommigen zijn weer alleen in bepaalde buurten beschikbaar, etc. Ga er nog wel een tijdje mee bezig zijn maar de informatie hier heeft in elk geval goed geholpen. Ik laat weten welke het wordt en hoe het bevalt.

@Dion_b

Het is leuk om te investeren in goede apparatuur, alleen na een paar jaar is het weer verouderd en kun je opnieuw beginnen, dat weet jij ook. Dan hebben ze weer VLAN v2.0 ofzo en werkt alles niet meer. Daarom ga ik niet zelf investeren in iets wat eigenlijk gewoon door de provider goed geregeld hoort te zijn.

Overigens is glasvezel wel degelijk heel anders dan andere verbindingen, ik krijg echt nooit lag terwijl ik aan het downloaden ben, ook al upload ik met de volle 100%. Vroeger met mijn oude kabel en ADSL verbindingen was gamen en torrents tegelijk eigenlijk onmogelijk, no matter hoe laag je de uploadlimiet afstelde.

@Bobsquad

Een http server is inderdaad het enige wat ik ook aan de praat krijg via KPN, alle andere poorten zijn onmogelijk. De experiaboxen zitten wel degelijk dichtgetimmerd, je kan idd forwards instellen maar die werken niet daadwerkelijk. De technical support heeft me uitgelegd dat dat de intended functionaliteit is.
Pagina: 1