Hoi lieve lezer,
Dit is dan mn eerste topic op tweakers, maar ik val gelijk met mn vraag binnen:
Ik wil graag een laptop kopen voor het nieuwe jaar (mogelijke aanschaf zou ook in Januari kunnen)

Dat is natuurlijk super leuk, laptops kijken. Ik zit vaak bij een 530 van Lenovo, op een of andere manier zijn die vaak i5 of i7 met redelijk tot mooie video.
Want ik wil een nette videokaart: NVIDIA GeForce GT 635M lijkt me uitstekend, maar een NVIDIA NVS 5400M is toch ook niet fout? helaas lees ik dat de 5400M een undercloked 630M is... keuzes.
Ik weet dus wel een beetje wat ik wil maar mischien hebben jullie ideen? GPU: moet ik voor een 630 of 635 of hoger gaan?
Maakt een NVS 5400M of full 635 echt verschil?
i5 of een i7 ? het liefst 3 Ghz of hoger maar met multi cores maakt de speed niet meer uit toch? het ligt aan de apps die je draait.
Mochten er vragen zijn of iets dergelijks beandwoord ik deze graag (of bewerk ik de vraag.)
Hartelijk dank voor je/uw aandacht,
Nico
ps. Hardeschijf boeit me niet zo, 350 Gig is net zo goed als 500. Ssd? vind ik wat duur en dat is een upgrade die altijd nog kan vind ik, net als een geheugen uitbreiding. Voornamelijk selecteer ik de laptops op CPU en GPU, met een klein oogje naar de mem upgrades voor over een paar jaar. (naar 8 gig ofzo)
ik hoop dat het linken zo werkt, ik heb met de pricewatch wat dingen geselecteerd (of juist zo geselcteerd dat ik die Intel HD dingen niet krijg) http://tweakers.net/categorie/496/laptops/producten/#filter:VY-xbsMwDET_hbMHihIpyR8QoEOnjkUG1_bgwkgCOegS-N8rkl06PfB4PJ1e8NWm2_K2HDB-iqTrAPe2rO2yrfsCIzza9n3An_hxb8-uTcfclb6Z1_ftBmMmHOB4rPNl259r60kviJwUP9Pec0EIqZ8I1WCgosAqCiYFY1ALB7ZJklq4SDCxRgWhQiJWD6t-YDvEbHdS3IKGYBNbShfVIiEnReolrucAUehf02o1SrTCzOQn1lTEpxi9vlv8T-gVczEx5eCwMEpWWBI7cn_4PH8B
Dit is dan mn eerste topic op tweakers, maar ik val gelijk met mn vraag binnen:
Ik wil graag een laptop kopen voor het nieuwe jaar (mogelijke aanschaf zou ook in Januari kunnen)

- Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Voornamelijk Visual Studio 2012,
CXBX (Nvidea kaart nodig)
Unity, Photoshop CS5 en heleboel Linux ook (Owjee, een multibooter hier)
Voornamelijk C# en Cpp compilen. Portal2,Skyrim en straks Far Cry 3 moeten aardig kunne draaien (kan wel een andere game noemen maar dit lijkt me 2012 een redelijke standaard) ow, ik ben voornamelijk ook ps2 emu fan en Dreamcast. - Wat mag je laptop gaan kosten?
van 0 tot ongeveer 1200 (maar als er echt een hele mooie snelle bak voor 1300 is...) - Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Nee, ik ben bijna klaar met de studie en heb al een netbook (gebruik al een netbook 3 jaar voor studie)
dus deze is veelal thuisgebruik, maar omdat ik het weekend wel in een andere plaats zit neem ik de "pc" liever wel mee. (daarom geen desktop) - Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Lenovo (E, T, of whatever, als het maar een THinkpad serie is) want dit merk maakt naar mijn smaak kwalitatief goede producten (Voorheen IBM) en Space aproved weet u
Dat is natuurlijk super leuk, laptops kijken. Ik zit vaak bij een 530 van Lenovo, op een of andere manier zijn die vaak i5 of i7 met redelijk tot mooie video.
Want ik wil een nette videokaart: NVIDIA GeForce GT 635M lijkt me uitstekend, maar een NVIDIA NVS 5400M is toch ook niet fout? helaas lees ik dat de 5400M een undercloked 630M is... keuzes.
Maakt een NVS 5400M of full 635 echt verschil?
i5 of een i7 ? het liefst 3 Ghz of hoger maar met multi cores maakt de speed niet meer uit toch? het ligt aan de apps die je draait.

Mochten er vragen zijn of iets dergelijks beandwoord ik deze graag (of bewerk ik de vraag.)
Hartelijk dank voor je/uw aandacht,
Nico
ps. Hardeschijf boeit me niet zo, 350 Gig is net zo goed als 500. Ssd? vind ik wat duur en dat is een upgrade die altijd nog kan vind ik, net als een geheugen uitbreiding. Voornamelijk selecteer ik de laptops op CPU en GPU, met een klein oogje naar de mem upgrades voor over een paar jaar. (naar 8 gig ofzo)
ik hoop dat het linken zo werkt, ik heb met de pricewatch wat dingen geselecteerd (of juist zo geselcteerd dat ik die Intel HD dingen niet krijg) http://tweakers.net/categorie/496/laptops/producten/#filter:VY-xbsMwDET_hbMHihIpyR8QoEOnjkUG1_bgwkgCOegS-N8rkl06PfB4PJ1e8NWm2_K2HDB-iqTrAPe2rO2yrfsCIzza9n3An_hxb8-uTcfclb6Z1_ftBmMmHOB4rPNl259r60kviJwUP9Pec0EIqZ8I1WCgosAqCiYFY1ALB7ZJklq4SDCxRgWhQiJWD6t-YDvEbHdS3IKGYBNbShfVIiEnReolrucAUehf02o1SrTCzOQn1lTEpxi9vlv8T-gVczEx5eCwMEpWWBI7cn_4PH8B
[ Voor 15% gewijzigd door CodeAsm op 05-12-2012 13:24 . Reden: Link toegevoegd en spr mooi voorbeeld plaatje ]