asus v7700 werkt niet op Abit??

Pagina: 1
Acties:

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024
vanwege de niet-werkende searchfunctie(want het moet vast wel eens aan bod gekomen zijn) heb ik ff vraagje. Een maat van me hebt een Abit KT7 met daarin een tb 1100. Nu wilde hij daar een asus v7700 in steken maar dat wilde dus niet :? :? :? .

Hij de helpdesk opgebeld en eiden ze dat die asus niet compatible was met de abit plank :? :?

Dit vind ik wel een vaag iets. Misschien dat het al wel x² voorbij is gekomen maar ik heb het nog nooit gezien in ieder geval.

Maar uuhhmm meer tweaker(tjes) met deze ervaring??

EDIT: smileys verkeerd geplaatst. :z

specs

• b-gone
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-07 15:24
Zal ik er maar op reageren dan....

Ik heb een 7700 GTS2 Pure op een KT7A (voorheen op een KT7Raid) werkt prima!

Maar wat wil niet???? De kaart in het slot? Booten?? Installeren??

pls, meer specifiek

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:01

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik heb een KT7 met TB 1GHz en Asus 7700 Deluxe. Werkt allemaal prima met Win98/Win2K/Linux, dus er moet iets anders aan de hand zijn denk ik :?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Er zijn alleen problemen met de KA7 mobo's i.c.m. sommige GTS kaarten (Elsa en nog een paar)

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 21:22
laatst hetzelfde gehad met een abit raid + 7700 wilde niet draaien onder w2k

• Tripp
OK, ff iets specifieker: hij heeft hem er in zitten en als hij de bak aanzet begint ie te piepen.(ik was er niet bij). En bij de helpdesk van Abit zeiden ze dat ie niet compatible was :? :?

Ik vind dit ook vaag net als jullie.
Ik denk dat die miep achter de telefoon gewoon wat dom heeft zitten lullen en
1 me maat heeft de v7700 er niet goed in geduwd
2 die kaart was gewoon niet lekker/kapot
3 exemplarisch probleem moederbord/asusv7700 combo.

Hij heeft er nu een cardexpert(PRO 64MB :P ) inzitten en die doet het wel. :?

specs

• cazzie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05:56
als het om een asus v7700 met chipset 213 is
dan kan je inderdaad probleempjes ondervinden
als je een abit mobo hebt, ga terug naar de
winkel en vraag om v7700 met een 214 chipset.

control alt oeps deleted

Verwijderd

Er zijn inderdaad problemen met de Abit KT7(-Raid) icm. een GF2 vga-kaart.
Dus niet alleen Asus, maar ook Hercules.

• Tripp
ah ok

kan dus wel aardig kloppen.
weet ik dat ook weer :)

specs

Verwijderd

Ik heb deze combo ook gehad en had dezelfde problemen. Maarja ik heb nu een Asus A7V133 en ben dik tevree....... ;)

• ddZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-08 15:14

ddZ

:? Hiero iemand met een abit kt7a-raid met een asus v7700 deluxe. Draait echt prima...

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-08 15:51

GekkeR

key = key

Nou hier een slachtoffer van de Asus-Abit kwestie.

Ik heb dus al sinds ik me v7700dlx heb al cold boot problemen.
Ik krijg ze niet weg !
Als je slim bent en je wilt die problemen niet neem je gewoon een MSI mobo met een Hercules kaart.

Ik koop ook NOOIT meer iets van abit of asus..
Als ze beide niet verantwoordelijkheid willen claimen zijn ze geen klant waard.

Maar even weer terug op t probleem , er is een manier om hem alsnog op te booten (Ik ben hier heel behendig in geworden :) ) en dat is als je de piepjes gehoord hebt de pc power knop in te drukken en op het moment dat ie uit gaat/wilt gaan meteen weer de power knop in drukken (Je zou je power led dus misschien een 0,5 sec uit moeten zien gaan en daarna meteen weer aan)als je het niet PRECIES goed timed werkt t niet (hier niet tenminste).
Eh schijnt een mistery .15 bios rondt te dwalen van asus die het zou oplossen maar die heeft niemand ooit gepost op welk forum dan ook dus ik denk dat dat gewoon een hoax is.(Als iemand die dit leest een .15 bios heeft maak er dan AUB een flash file van , je zult massas mensen helpen)
Je kan een 400watt+ voeding proberen dat schijnt voor sommigen te helpen (Ik heb het niet kunnen proberen want die krengen zijn (nog)te duur voor mij) en ik vindt persoonlijk dat elke 300~w voeding het goed moet doen voor een pc.
Kennis draait alles wat ik draai op een msi k7t Turbo met een 230w voeding en alles draait perfect.
Kortom mijn advies: probeer nou maar gewoon het probleem te vermijden en koop iets anders :)
Zekerheid voor alles.

[ pctje te zien hier ] - Miauw

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op zaterdag 02 juni 2001 13:51 schreef GekkeR het volgende:
Nou hier een slachtoffer van de Asus-Abit kwestie.

Ik heb dus al sinds ik me v7700dlx heb al cold boot problemen.
Ik krijg ze niet weg !
Als je slim bent en je wilt die problemen niet neem je gewoon een MSI mobo met een Hercules kaart.

Ik koop ook NOOIT meer iets van abit of asus..
Als ze beide niet verantwoordelijkheid willen claimen zijn ze geen klant waard.

Maar even weer terug op t probleem , er is een manier om hem alsnog op te booten (Ik ben hier heel behendig in geworden :) ) en dat is als je de piepjes gehoord hebt de pc power knop in te drukken en op het moment dat ie uit gaat/wilt gaan meteen weer de power knop in drukken (Je zou je power led dus misschien een 0,5 sec uit moeten zien gaan en daarna meteen weer aan)als je het niet PRECIES goed timed werkt t niet (hier niet tenminste).
Eh schijnt een mistery .15 bios rondt te dwalen van asus die het zou oplossen maar die heeft niemand ooit gepost op welk forum dan ook dus ik denk dat dat gewoon een hoax is.(Als iemand die dit leest een .15 bios heeft maak er dan AUB een flash file van , je zult massas mensen helpen)
Je kan een 400watt+ voeding proberen dat schijnt voor sommigen te helpen (Ik heb het niet kunnen proberen want die krengen zijn (nog)te duur voor mij) en ik vindt persoonlijk dat elke 300~w voeding het goed moet doen voor een pc.
Kennis draait alles wat ik draai op een msi k7t Turbo met een 230w voeding en alles draait perfect.
Kortom mijn advies: probeer nou maar gewoon het probleem te vermijden en koop iets anders :)
Zekerheid voor alles.
Sonde, Abit maakt toch mooie mobo;'s hoor.

• Arfman
  • Laatst online: 24-08 14:42

Arfman

Drome!

Hier een ABIT KT7A-RAID met ASUS V7700 gebruiker. Alles draait toppie toppie.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Verwijderd

Op zaterdag 02 juni 2001 22:51 schreef Arfman het volgende:
Hier een ABIT KT7A-RAID met ASUS V7700 gebruiker. Alles draait toppie toppie.
Er staat KT7(-Raid), niet de KT7A-Raid |:(

Verwijderd

ja ik heb ook al zo'n combinatie
abit kt7-a met asus v7700/t 64 mb

ik heb ook problemen met opstarten en als ik een spel aan het doen ben en de videokaart moet echt werken dan kanl tie eruit. zowel win2000 als winme slaan helemaal vast.

nu ben ik een beetje aan het rond kijken wat ik het beste kan gaan omruilen.
mijn abit of mijn asus.
als jullie weten wat ik het beste kwijt kan en waarmee ik het moet vervangen help me dan.

Verwijderd

kijk eens op http://go.to/kt7faq

er zijn inderdaad problemen met deze combo van abit borden en asus 7700 videokaarten.
Weet alleen zo de oplossing niet meer.

• Zipdrive
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-10-2022
Met mijn Asus V7700 op een Abit KT7 Raid draait onder Win ME alles OK.
Onder Win2K (driver ver 6.49) loopt het zelfde systeem vast bij het booten.
Wat kan dat zijn????
Pagina: 1