Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

mobiel workstation

Pagina: 1
Acties:

• leenm
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 29-11 07:05
Voor de studie en mn werk op zoek naar een andere laptop. De keuzes zijn echter beperkt, dus ik ben nog erg aan het twijfelen.

- Geschikt voor 3d applicaties: AutoCAD, Revit, Sketchup e.d.
- Gaming: niet belangrijk
- Schermresolutie > 1366x768
- Intern Geheugen >4GB
- CD / DVD: niet noodzakelijk
- HDD: maakt niet zoveel uit, ik heb hier nog een Samsung 830 512Gb liggen evt.
- <15" scherm

additionele wensen:
- Schermresolutie > 1440x900
- Chiclet keyboard, multitouch trackpad
- Cardreader, webcam
- Prijs <1500 euro
- Beetje representatieve look

Mogelijkheden welke in nu in gedachten heb:
- Dell XPS 14: Wel wat veel bucks for the bang
- ASUS Zenbook UX32VD met 1920x1080. Prijs valt ook mee volgens mij en geheugen is bij deze uitbreidbaar
- MBP 13: weet niet of deze de 3d tasks goed aan kan & kliederen met bootcamp oid voor bepaalde software

Zijn er nog mogelijkheden of overwegingen die ik over het hoofd gezien heb? Wat zouden jullie kiezen?

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 16:52
De MBP 14 inch heeft een 1280x800 resolutie, dus die zou ik sowieso niet nemen.

Een andere goede optie is de Sony S15. Die komt met een 1080p IPS paneel, i5/i7 (te configureren via de Sony site) 4GB RAM en als optie een 640M LE mocht je die willen.

Een andere optie is zoals je zelf al zei de UX32. Maar zie komen vaak wel met een ultra low voltage chip, die hebben niet de power van een full voltage chip die de sony wel heeft.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

• leenm
Die resolutie heb je op 15", op 13,3 is het 1600x900 (S13P). Op 15" heb ik echter wel meer mogelijkheden, maar ik heb nu een 15" en ik wil eigenlijk kleiner. Achter mn bureau gebruik ik wel een externe monitor.

• Iekozz
Als je perse 13 inch wilt is de UX32 inderdaad een betere keuze. Maar dan zit je wel weer vast aan een ulv cpu. Voor 3d applicaties is een full voltage cpu wel beter.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

• leenm
Heb eens naar die Vaio S modellen gekeken, maar die zien er toch erg goed uit en er zijn veel configuratiemogelijkheden. Bovendien zit ik dan niet met een ulv CPU. De schermresolutie is niet zo hoog als de UX32, maar 1600x900 op een 13,3" is niet zo heel slecht volgens mij.

• Iekozz
De S13 zou ik niet nemen, de zenbooks hebben een veeeeel beter scherm. Ook de S15 heeft een stuk beter scherm.

• leenm
Wil wel graag <15" blijven. Overigens is het scherm dat ik nu heb ook bagger, dus dat kan niet veel slechter. De UX32 is wel een stuk voordeliger dan de Vaio, dus in combinatie met het scherm wel een plus. Ik heb alleen niet zo veel aan een goed scherm als de laptop te traag is op 3d applicaties. Met de Vaio heb ik de optie voor een 2GB GT 640. de asus heeft slechts een 1Gb GT 620.

Al met al denk ik toch dat de Vaio een betere keuze is, zeker gezien de power die erin zit.

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
leenm schreef op woensdag 05 december 2012 @ 16:25:
Wil wel graag <15" blijven. Overigens is het scherm dat ik nu heb ook bagger, dus dat kan niet veel slechter. De UX32 is wel een stuk voordeliger dan de Vaio, dus in combinatie met het scherm wel een plus. Ik heb alleen niet zo veel aan een goed scherm als de laptop te traag is op 3d applicaties. Met de Vaio heb ik de optie voor een 2GB GT 640. de asus heeft slechts een 1Gb GT 620.

Al met al denk ik toch dat de Vaio een betere keuze is, zeker gezien de power die erin zit.
Als je kleiner wilt gaan dan 15". En een top scherm wilt hebben, en de performance wilt hebben om 3D applicaties wilt draaien dan is de Vaio Z series van Sony de enige echt goede keuze...

Deze bieden Full Voltage CPU aan op bizar klein en licht formaat (1,15kg). Daarnaast kun je deze ook configureren met een 1080p scherm met daarbij zo een beetje de beste kleurenweergave die je kunt vinden. Tevens is deze ook configureerbaar met 8GB ram... Ook is de koeling en accuduur erg sterk.

Er is maar 1 echt groot nadeel, dat is de prijs... hij is met de 8GB, 256GB Raid 0 SSD en de quad core i7QM n de 1500 euro... Misschien als je voor de studentenkorting gaat kom je uit rond de €1.670 euro.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• leenm
De Vaio Z heeft een externe GPU, dat is wel een groot nadeel.
Ik zag dat Lenovo ook een aantal 'mooie' kleine laptops met goede specs heeft, bijv. de T430 of T430s. Iemand een idee hoe deze zich verhoud tot de Vaio S13 wat betreft de schermkwaliteit?
Pagina: 1