Toon posts:

Temp cpu is echt hoog!

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
mensen ik vat het niet meer, ik heb een amd 1,2 (niet overgeclocked) met een asus a7v133 bord. ik had hiervoor de grootste coolmaster en een een chassi fan en kwam op een graden van boven de 65 :( . en omdat het warmer word dacht ik dus effe andere cooler erop, heb dus gisteren een global win fop 38 erop gezet, met cool sprut en nog een blower (op pci slot, zuigt warme lucht naar buiten) maar mijn temp is nog steeds heel hoog, namelijk 62. Het vage is namelijk dat als ik mijn hand achter mijn pc hou dan voelt het niet echt warm aan, kan het zijn dat de temp proggie niet goed werkt? ik gebruik de asus probe ervoor. wie kan me een verklaring geven hiervoor? of heeft iemand een link naar een temp proggie die wel goed werkt?

alvast bedank voor jullie reacties

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:43

Exirion

Gadgetfetisjist

1. BIOS update
2. Nieuwe versie van Asus meetproggie

:)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Een aantal tips:

• Probeer eens koelpasta op je core te smeren en het liefst Arctic Silver II!
• Zit de koeler wel recht op de core?
• Kijk eens hoe hoog het voltage staat?
• Heb je het plasticje wel van je koelpadje gehaald? >:)

Succes!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:04
Check je temperatuur eens na een paar uurtjes stress (gamen o.i.d.) in je bios, die is altijd naukeurig.

Verwijderd

Topicstarter
er zit coolpasta erop, en de cooler zit er goed recht op, en ik heb de laatste versie van bios en asus probe, vandaar dat ik ook niet weet waar het aan kan liggen.

over voltages heb ik geen verstand maar ik post ze effe voor jullie tweakers die er wel verstand van hebben :)
Vcore 1,792
+3.3V 3,568
+5V 4,919
+12V 11,855

dit zijn toch de standaard instellingen? ik heb hier niets aan veranderd namelijk

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:57
Hoe zit het met de airflow in je kast? Doe de Vcore eens na beneden, zoveel heeft ie waarschijnlijk niet nodig. Mijn Tbird 1ghz@1,2ghz draait op een Vcore van 1,65V perfect stabiel.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb 1 fan aan de voorkant die lucht naar binnen zuigt en 2x naar buiten (ene is de voeding die naar buiten blaast en nog een pci zuigen, heb op inet gekocht)

o ben net een nieuweling, maar hoe zet ik mijn vcore omlaag? moet dat in de bios?

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

gewoon in de bios, of met de hand op het mobo. Kijk even in je boekje, dan vind je het wel denk ik. Vcore of core voltage staat er ongetwijfeld in..

Geen inspiratie

• _FiReFoX_
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-06-2025
Kijk eens in je bios hoe warm je cpu word. Bij mij werkte asus probe voor geen meter. Motherboard Monitor geeft bij mij wel goeie temps door.

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:39

FFF

lol wisten jullie dat je aan het aantal posts de temperatuur van een tweaker pc kan zien:D
nee geintje, hoe zit het met je airflow in de kast, je kunt nog zo'n dikke fop hebben, als dit niet goed is houdt het gewoon op, plaats toch minstens 2 kastkoelers, op gunstige plaatsen, als je dan van 0 naar 2 kastkoelers gaat, kan de cpu temp, wel 10 graden schelen.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Zit er toevallig zo'n kauwgum ding onder die FOP? Als dat zo is snel eraf halen!

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Probeer eens koelpasta op je core te smeren en het liefst Arctic Silver II!
Koelpaste boeid geen hol scheeld misschien 2 graden...
Goedkope rotzooi mag ook wel... Standaard dingetje op de fop ook wel.... Controleer of ie goed contact maakt...

Verwijderd

DUMP ASSUS PROBE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dat kut proggie telt er iets van 8 graden bij op!!!!!!!!!!!!!!!! :(

Is bij mij ook zo!! Check je bios daar staat het goed. :)

Verwijderd

Op vrijdag 01 juni 2001 19:50 schreef Sn@ke het volgende:

[..]

Goedkope rotzooi mag ook wel... Standaard dingetje op de fop ook wel.... Controleer of ie goed contact maakt...
Koelpasta geen nut???? :?

Misschien dat het bij jou niet zoveel effect had, maar een hoop tweakers hier waaronder ik werkt het zeker goed en scheelt het wel meer dan 2c!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Op vrijdag 01 juni 2001 19:50 schreef Sn@ke het volgende:

[..]

Ik had laatst zo'n bagger Q-motion voor me staan en daar zat ook kauwgom onder de koeler, die er ff afgekrabt en er pasta onder gedaan.
Dat scheelde dus 18 graden :) was trouwens een Spire koeler zo'n grote.

Alle proemn in n drek

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Goede tip (vind ik zelf) :

Plaats een fan aan de achterkant van je plank !

Ik heb net een gat in de bodemplaat van mijn InWin Q500 zitten zagen, en daar een fan op geplaatst (recht onder de CPU socket) . Temp is nu 33 graden. Voorheen was het wel 10 graden hoger! Dit is op 1350 Mhz, 1.75 V (jumpered).

Concrete Loop Watercooling

Verwijderd

Of ik boutpasta of Arctic II onder me processor pleur... Hij word echt niet warmer hoor... Denk je nou echt dat 1 laagje met een beetje zilver zoooooooooooo veel meer warmte doorlaat dan een standaard goedje ?

• HENNEP
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 11:06

HENNEP

Just Someone

Die Asus Probe geeft bij mij 58 graden aan.
Ik vind dat nogal veel.
Iemand zei dat dat proggie er 8 graden bij telt.
Toen ik nog dat kauwgom erop had was ie nog 61 graden volgens Asus Probe.
Ik deed er wat Artic Silver op en het scheeld nu echt wel 2 graden.
Ik had zelfs wel wat meer verwacht.
Trouwens mijn voltage settings zijn:

Vcore 1,792
+3.3V 3,504
+5V 4,838
+12V 12,159

Is dit wel goed?en zo niet hoe kan ik dit dan aanpassen?

grt. :)

• RTBravo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-08 02:26

RTBravo

Verkopen jullie ook jojn?

Op vrijdag 01 juni 2001 22:04 schreef Sn@ke het volgende:
Of ik boutpasta of Arctic II onder me processor pleur... Hij word echt niet warmer hoor... Denk je nou echt dat 1 laagje met een beetje zilver zoooooooooooo veel meer warmte doorlaat dan een standaard goedje ?
:D

Is dat errug duur die boutpasta ? Ik wil wel een tubetje of 2 daarvan als ie 1 graden minder koelt dan AS :)
Nee ff serieus, ik denk ook dat dat niet in de tientallen graden lopen. Hoogstens 5 graden ofsow denk ik. Ik zou je meer kans geven dat ie er scheef opzit, maar jah dan zou je ze allebei (coolermaster/FOP) er scheef op hebben gezet :P

Verwijderd

Wat is de temp van je mb BSOD??? Als die veel meer dan 35 graden is, is er echt iets mis met je airflow. Ik heb het zelfde mb met een 1 gig 266 en bij mij is het idle 33/47 en gestressed 34/51 en ik heb 2 casefans, de bovenste blaast veel en warm uit. Alles kan je wijzigen maar als je airflow niet goed is dan maakt niets uit. En er zit bij mij ook een goedkope coolermasterfan op, btw wel de allernieuwste voor 1,2gig en meer.

Verwijderd

Topicstarter
mijn stressed mb temp is 36 graden, is dit te veel dan? en de koeler zit er wel goed op, heb al 2 keer eraf en erop gezet.

btw ik heb trouwens ook nog een spacer ertussen zitten, maar die zit er pas op sinds mijn nieuwe cooler, dus denk ik dat het niet hier aan ligt.

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Die spacer maakt niets uit in temp.
De 36 van je case is ook wel redelijk. Toch wel boven normaal, maar toch acceptabel.
Als je nu eens met je hand aan die koeler voelt of die warm (heet) is.
Beste programma voor a7v133 is hardware sensors pro. Asus probe geeft een grote afwijking en mbm is leuk maar heeft ook een afwijking tov de bios en hardware sensors pro.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Topicstarter
als ik mijn hand boven mijn koeler, of achter mijn pc hou, dan is er haast geen warmte (vroeger wel met de coolmaster) vandaar dat ik het ook zo vaag vindt dat hij boven de 60 graden aan geeft.

o weet iemand soms op hoeveel mijn Vcore moet zitten? (amd 1,2 en niet overgelocked)

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Standaard voltage is 1.75volt. Als je hem lager zet dan staat ie automatisch toch op 1.75v. Als een programma bijv. 1.81v ofzo aangeeft dan is dit omdat de stabilisatie op het moederboard niet echt super nauwkeurig is en de sensors die dit meten ook niet altijd even goed geijkt zijn.
Wat voor temps geeft ie in de bios aan dan na ca. 5min ?

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Op vrijdag 01 juni 2001 20:40 schreef Xtreem_Machine het volgende:
DUMP ASSUS PROBE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dat kut proggie telt er iets van 8 graden bij op!!!!!!!!!!!!!!!! :(

Is bij mij ook zo!! Check je bios daar staat het goed. :)
Maar dan was de eerste temp nog te hoog. Dan is het verschil nog steeds 3 graden
Pagina: 1