[fp/feat] Uitzetten user-icons op de frontpage

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Eigenlijk zegt de titel het al helemaal. Ik zou graag een optie zien om de user-icons uit te zetten op de frontpage, want momenteel is dit alleen mogelijk op het forum. Aangezien de user-icons nu ook overal op de frontpage opduiken wil ik van ze af :P .

Ze verschijnen nu oa. op de frontpage en bij de reacties. Om mensen tegemoet te komen die user-icons storend vinden (of dat nu om visuele of ethische redenen is) lijkt me dit een goede feature!
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Heeft dit soms met dat ene icon te maken waar elk jaar opnieuw rond deze tijd van het jaar een topic voor wordt geopend? :P Gister was die van dit jaar. Ondertussen gesloten. Vind het wel onzin, je ziet meer in de gemiddelde shampoo reclames. En dan ben ik nog niet eens over de vele flash-reclames begonnen die je soms (weliswaar niet hier) tegenkomt.

[ Voor 59% gewijzigd door Raven op 05-12-2012 11:37 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Niet online
Dit topic moet je niet verwarren met het topic wat gisteren geopend was. Dat topic vraagt om een beleidsaanpassing, ik vraag om een feature die vroeger eigenlijk bestond en nu niet meer.

Aangezien deze feature voor de helft van de site al bestaat (forum) is het best apart dat de andere helft niet meedoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ah okee :)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Niet online
Niemand die dit ook een nuttige feature vindt? -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Hmm, gezien het feit dat ruim 46.000 gebruikers op het forum usericons uit hebben staan is dat wellicht wat vreemd inderdaad; het is wat dat betreft geen feature die we zouden moeten afschaffen iig.

Wel ben ik benieuwd naar de redenen erachter. Je noemt 'visueel' en 'ethisch', maar zou je dat wat meer willen specificeren? En op welke plekken is het precies storend? Bij reacties op de frontpage worden usericons bijvoorbeeld al behoorlijk klein weergegeven (30x30 pixels); maakt dat het al minder storend dan bijvoorbeeld een usericon dat op de frontpage in het blokje 'Uit de community' wordt weergegeven?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Niet online
Ik heb de user-icons uitstaan omdat ik de plaatjes gewoon afleidend vind bij het lezen, het neemt de rust een beetje weg, maar dat is lastig uit te leggen. Het ergste zijn dan nog de animated gifs en soms stoor ik mij aan een icon, nu hoef ik er mij nooit aan te storen.

Op de frontpage kan ik mij weinig storen aan de user-icons, ze staan onderin en daar horen ze er eigenlijk ook wel bij. Bij de reacties wil ik ze eigenlijk best graag weg hebben (en dan kan de naam/datum combinatie ook wel op 1 regel, scheelt weer wat verticale ruimte), want daar gaat dat "afleidend" verhaal weer op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Op de frontpage tonen we alleen maar uploaded icons welke een limiet hebben van 10KB; animated icons zal je daar dus waarschijnlijk niet snel tegenkomen.

Als het gaat om ruimtebesparing zou het misschien een optie zijn om ze in de 'compact'-mode te verbergen bij reacties. Als alternatief zijn ze natuurlijk ook makkelijk met custom CSS te verbergen :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Niet online
Custom css zou inderdaad een optie zijn, daar ga ik dan maar eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

code:
1
2
3
.usericonsmall{
display:none;
}

Dat zou 't waarschijnlijk al op moeten lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Niet online
Dat blijkt inderdaad voldoende te zijn, bedankt :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Mocht je het via Custom CSS willen doen dan heb ik hier voor je de code:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
/* Geen usericons FP */
.thumb.community, .usericonsmall {display: none;}
.reactieHeader {padding-top: 10px;}
.reactieHeader .scoreButton {margin-top: 6px}
/* Geen icons GoT */
img.usericon {display: none;}

Kleine edit: Die haalt ook de community iconen weg en tevens fixt die wat padding problemen die normaliter geen probleem zijn met de standaard CSS.

[ Voor 19% gewijzigd door alex3305 op 09-12-2012 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
TERW_DAN schreef op zondag 09 december 2012 @ 23:39:
code:
1
2
3
.usericonsmall{
}

Dat zou 't waarschijnlijk al op moeten lossen.
Deze optie lijkt niet meer te werken. Zowel in IE10.0.2 als FF19.0.2 gebeurt er niets. Andere dingen die aanpas in de span werken wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Zet er een !important bij (tussen de none en de puntkomma) en kijk nogmaals of hij werkt.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Maak er eens dit van:
code:
1
2
3
4
.usericonsmall,
.usericonsmall img{
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
TERW_DAN schreef op maandag 25 maart 2013 @ 15:44:
Maak er eens dit van:
code:
1
2
3
4
.usericonsmall,
.usericonsmall img{
}
Dit zorgt ervoor dat mijn icoontje wel verdwijnt, maar de span zelf blijft nog zichtbaar. Het witte vlak dus.
Wiethoofd schreef op maandag 25 maart 2013 @ 15:39:
Zet er een !important bij (tussen de none en de puntkomma) en kijk nogmaals of hij werkt.
Dit werkt wel, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-09 15:44

FlyEragon

Alien Monkeys

Sorry dat ik dit omhoog tik, maar misschien kan het opgenomen worden als feature i.p.v klooien met css scripts etc?
Pagina: 1