Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boogie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-11-2024
De Casus: bijna 65 jarige met zakelijke Samung Galaxy Advance met mobiel internet en privé toestel met 7,50/maand bel+SMS telefoonabbo. Binnenkort 65 en dan moet de Samsung + Abbo ingeleverd, maar inmiddels verwent met wordfeud, maps en dergelijke. Bellen en SMSen doet hij weinig, huidige abbo zou voldoen maar kan ook stopgezet.

Gezocht; leuk Anroid toestel, internet abbo 200 Mb of zo.

MAAR... Hij gaat 'een paar maanden' fietsen in Frankrijk; dan moet de smartphone mee en moet er enigsinds betaalbaar met het thuisfront gebeld, skype-ed (galaxy Tab2@home) worden, Maps kan handig zijn en WIFI zullen ze niet overal hebben en stopcontacten ook niet.

Nu zijn er inmiddels best leuke 'mid range' (1Ghz+, dualcore, 1Gb ram) Androids te krijgen met dual-sim
dus vroeg ik mij af; zou het wat zijn voor die periode een Franse SIM erbij te nemen en kan dat dan zo maar;
internetten via Frans netwerk, bellen ook, maar wel op +31 nummer gebeld kunnen worden.

Als dat niet kan; is het dan misschien handiger een 'internet only' bundel aan te schaffen met buitenland dekking en die erbij te zetten; bellen met oude abbo en data van een andere partij?

Of is de beste oplossing een nieuw abbonement van een provider waar je gemakkelijk buitenland dekking bij kan regelen en een nieuwe telefoon zonder dual-sim optie, wat de keuze weer groter maakt.

Money wise: toestel mag wat kosten maar natuurlijk moet het wel meerwaarde hebben. Abonnement; daar betaal je alleen meer voor als dat significant betere dekking/goedkopere buitenland regeling oplevert.

Zelf ben ik al een tijdje op zoek maar het is kiezen met teveel variabelen. Op GSM gebied kan ik mij wel redden, als ik weet wat nuttig is. Maar de Abbonement en zeker in combinatie met buitenland is helemaal een doolhof.

Iemand ideeën?

Voor dual-Sim phone heb ik de Lenovo P770 of een Philips op het oog; dual-sim en heel lang standby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Zover ik weet, zijn Philips telefoons al sinds jaren niet meer in Nederland te koop, of wilde je hem bij een buitenlandse webshop bestellen?
Ik denk dat je 't meer in de richting van Samsung en Sony zult moeten zoeken. Acer heeft ook een paar dual-sim Androids. Dan is er nog een dual-sim Alcatel, maar dat is meer een budget model.

Denk er ook aan, dat WiFi gebruik buitenshuis in Frankrijk verboden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-03 01:14
De Amoi N821 is een leuk toestel voor wat je zoekt. Voor 230 euro uit Engeland (ebay) te halen. Vergelijkbaar met die twee die je noemde. Heeft een goede accu, 4.5" scherm etc.

Enige nadeel is dat hij standaard geen google apps er op heeft, er zijn wel makkelijke guides om dat voor elkaar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mother_lepard
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15:05
Een Umi X1 niks voor hem? Ik doe de mijne weg omdat ik hem te groot vind. Zie mijn profiel voor V&A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:20

Sorbo

Uw hulp in huis!

Waarom zou een dualsim nodig zijn? Hij gaat "maar" een paar maanden naar Frankrijk, het is niet zo dat hij regelmatig heen en weer zal reizen. Koop in Nederland een prepaid smartphone, en laat hem zodra hij in Frankrijk is daar gewoon een prepaidpakketje met internetbundel halen. Zolang hij in Frankrijk is, heeft hij zijn Nederlandse nummer toch niet echt nodig, zolang het Franse nummer even doorgestuurd wordt naar familie.

Zodra hij dan terug is in Nederland is het zinvol om een abonnement te nemen, dan betaal je immers niet een paar maanden voor niets, en het abonnement in Frankrijk gebruiken levert een hoop extra kosten op.

Dat is voor hem goedkoper als ie daar wil bellen, dat scheelt in de aanschafkosten van het toestel, en zorgt ervoor dat je een veel bredere keuze aan smartphones hebt.

Denk daar eens over na :)

Qua telefoons zou je dan kunnen kijken naar de Xperia U, Motorola Defy+, of tegenwoordig mijn favoriet onder de 200 euro, de Panasonic Eluga (welke met zijn dualcore, qHD oled scherm en waterdichte behuizing stiekem toch een "high-end" toestel is)

Voor franse Prepaid-opties zou je even kunnen kijken op deze site: http://www.prepaidgsm.net/en/france.php. Hier staan alle franse prepaidproviders op een rijtje, inclusief datakosten en opwaardeermogelijkheden. Vergelijk deze tarieven eens met de buitenlandtarieven van sommige Nederlandse providers ;)

Mocht hij eenmaal terug zijn, en daarna toch aan het abonnement gaan, dan zijn er sim only abonnementen te krijgen die goedkoper zijn dan reguliere abonnementen (omdat je er geen telefoon bij krijgt), en voor zijn gebruik zullen voldoen. Zoek eens op namen als HollandsNieuwe, Bliep, Simpel of Ben. Dan betaalt ie per maand minder dan met toestel, heeft ie toch voldoende belminuten en MB's en kan hij zijn mooie nieuwe Panasonic Eluga (wink wink, nudge nudge) blijven gebruken :+

Edit: Nu stop ik echt met info toevoegen :+ TL;DR: Koop een single sim, een los prepaidkaartje in Frankrijk, en ga na zijn trip naar een abonnement kijken.

[ Voor 62% gewijzigd door Sorbo op 06-12-2012 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-07 22:48
Marly schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 22:57:

Denk er ook aan, dat WiFi gebruik buitenshuis in Frankrijk verboden is.
Hoe bedoel je dat wifi buitenshuis verboden is daar?

SFR heeft vollop hotspots welke ik gratis mag gebruiken met mijn Fonera account (http://corp.fon.com/en/support)
Pagina: 1