ATi CCC Game instellingen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeleNL
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-07 15:46
Tweakers,

Na een schone installatie van Windows 7 ben ik mijn drivers weer aan het updaten. Na het installeren van alle drivers, dus ook ATi CCC (Catalyst Control Center) heb ik geen idee wat de instellingen waren voor het gamen.

Dit zijn mijn specs:

Dell XPS 8300:
- i7 2600 3.40GHz
- 8GB 1333MHz DDR3
- Samsung 830 128GB SSD
- 2x Raid 0 HDD 1TB 7200RPM
- ATI Radeon HD 5870 1GB

Software/Driver versie: 12.10

Als voorbeeld wil ik graag FIFA 13 gebruiken. Dit spel functioneerde voorafgaand aan de schone Windows installatie erg goed en alles zag er haarscherp op- en top uit. Nu is het verschil duidelijk zichtbaar, details zijn heel vaag, tenues e.d. zijn met een vage laag of geblokt weergegeven.

Weet iemand wat de beste instellingen van CCC zijn?
Hiermee duid ik op het volgende lijstje:

- Anti-Aliasing Mode Use app settings/Enhance app settings/Override app settings
(Box/Narrow-tent/Wide-tent/Edge-tent)
Morphological filtering
- Anisotropic filtering
- Tessellation
- Catalyst A.I.
- Mipmap Detail Level
- Wait for vertical refresh
- Anti-Aliasing mode; Multi-Sample AA/Adaptive Multi-Sample AA/Super-sample AA
- OpelGL Settings : Triple buffering

Ik ben al een lange tijd aan het proberen geweest maar de juiste instelling zat er tot op heden niet tussen.. 8)7

Bedankt voor reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik nooit aanpassingen doe in de CCC, maar gewoon alles ingame. Kun je daar niet de instellingen gewoon zetten zoals jij ze wilt hebben, waarschijnlijk staan deze niet optimaal ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeleNL
De spelinstellingen van FIFA staan zelf allemaal op optimaal, voor zover je instellingen kan aanpassen.

Resolution; 1920x1080 full screen
Rendering quality; High
MSAA Options; 4x
Frame rate; No limit on fps
Rendering; Wait voor vsync

Meer opties zijn er niet in de instellingen van FIFA, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
TERW_DAN schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 21:40:
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik nooit aanpassingen doe in de CCC, maar gewoon alles ingame. Kun je daar niet de instellingen gewoon zetten zoals jij ze wilt hebben, waarschijnlijk staan deze niet optimaal ingesteld.
Hier net zo.

Het enige wat ik in CCC doe zijn de overklok instellingen, verder helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeleNL
Bedankt. Ik ga het proberen! Ik zet de instellinge op Default en verwijder de game profiles. Bedankt tot zover!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeleNL
Momenteel zien de instellingen er een stuk beter uit met de default waarden.
Zit nog wel met een klein puntje, wanneer er bij FIFA wat snellere bewegingen in beeld gebracht worden is er een aardig vervelende vorm van stotteren te zien, dit is helaas niet te verhelpen icm het 'vinkje' in de FIFA settings om 'stuttering' te voorkomen.

Iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-07 17:43

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Dillenvd schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 21:37:
- Anti-Aliasing Mode Use app settings/Enhance app settings/Override app settings
(Box/Narrow-tent/Wide-tent/Edge-tent) = Verschillende modi voor Anti Aliasing(wat karteltjes weghaald), Narrow-tent en Wide-tent kunnen er voor zorgen dat de randen iets blurry worden. Box is default, Edge Detect is het zwaarst maar geeft het mooiste resultaat.

- Morphological filtering = Anti Alisasing doormiddel van "Photoshop Filter", om het maar even lomp een naam te geven. Dit kan ervoor zorgen dat dingen een beetje blurry worden. Maar alles wordt wel ge-anti-aliased

- Anisotropic filtering = filtering zodat textures op grote afstanden scherp blijven en je geen "banding" krijgt.

- Tessellation = gewoon op default laten, zorgt bij spellen ervoor dat er meer vertices worden gecreerd zodat objecten die horen te zijn ook echt rond zijn.

- Catalyst A.I. = Op default laten, dit geeft het niveau van de optimalisatie van de driver aan die wordt toegepast voor een bepaald spel. Tenzij je problemen hebt met een spel niet aanraken.

- Mipmap Detail Level = Hogere setting zorgt voor scherpere textures.

- Wait for vertical refresh = Laat dit door je spel bepalen, dit zorgt ervoor dat de framerate wordt gelocked op een bepaalde frequentie zodat het er goed uitziet op je tft.

- Anti-Aliasing mode; Multi-Sample AA/Adaptive Multi-Sample AA/Super-sample AA = Multi-Sample alleen randen van objecten worden ge-anti-aliased, Adaptive doet hetzelfde plus dingen met een alpha texture (blaadjes van bomen!) worden ge-anti-aliased, super-sample alles wordt ge-anti-aliased.

- OpelGL Settings : Triple buffering = zorgt er voor dat vertical refresh soepeler werkt.
Settings in beetje Jip en Janneke taal uitgelegd. Kan zijn dat ik hier en daar een fout heb gemaakt ;).

Settings in Fifa iets lager zetten en kijken of dat helpt met de stuttering. Kan zijn dat je te weinig werk/video geheugen hebt of dat je vsync aan hebt staan.

[ Voor 3% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 05-12-2012 09:56 ]

Pagina: 1