Tweakers,
Na een schone installatie van Windows 7 ben ik mijn drivers weer aan het updaten. Na het installeren van alle drivers, dus ook ATi CCC (Catalyst Control Center) heb ik geen idee wat de instellingen waren voor het gamen.
Dit zijn mijn specs:
Dell XPS 8300:
- i7 2600 3.40GHz
- 8GB 1333MHz DDR3
- Samsung 830 128GB SSD
- 2x Raid 0 HDD 1TB 7200RPM
- ATI Radeon HD 5870 1GB
Software/Driver versie: 12.10
Als voorbeeld wil ik graag FIFA 13 gebruiken. Dit spel functioneerde voorafgaand aan de schone Windows installatie erg goed en alles zag er haarscherp op- en top uit. Nu is het verschil duidelijk zichtbaar, details zijn heel vaag, tenues e.d. zijn met een vage laag of geblokt weergegeven.
Weet iemand wat de beste instellingen van CCC zijn?
Hiermee duid ik op het volgende lijstje:
- Anti-Aliasing Mode Use app settings/Enhance app settings/Override app settings
(Box/Narrow-tent/Wide-tent/Edge-tent)
Morphological filtering
- Anisotropic filtering
- Tessellation
- Catalyst A.I.
- Mipmap Detail Level
- Wait for vertical refresh
- Anti-Aliasing mode; Multi-Sample AA/Adaptive Multi-Sample AA/Super-sample AA
- OpelGL Settings : Triple buffering
Ik ben al een lange tijd aan het proberen geweest maar de juiste instelling zat er tot op heden niet tussen..
Bedankt voor reacties!
Na een schone installatie van Windows 7 ben ik mijn drivers weer aan het updaten. Na het installeren van alle drivers, dus ook ATi CCC (Catalyst Control Center) heb ik geen idee wat de instellingen waren voor het gamen.
Dit zijn mijn specs:
Dell XPS 8300:
- i7 2600 3.40GHz
- 8GB 1333MHz DDR3
- Samsung 830 128GB SSD
- 2x Raid 0 HDD 1TB 7200RPM
- ATI Radeon HD 5870 1GB
Software/Driver versie: 12.10
Als voorbeeld wil ik graag FIFA 13 gebruiken. Dit spel functioneerde voorafgaand aan de schone Windows installatie erg goed en alles zag er haarscherp op- en top uit. Nu is het verschil duidelijk zichtbaar, details zijn heel vaag, tenues e.d. zijn met een vage laag of geblokt weergegeven.
Weet iemand wat de beste instellingen van CCC zijn?
Hiermee duid ik op het volgende lijstje:
- Anti-Aliasing Mode Use app settings/Enhance app settings/Override app settings
(Box/Narrow-tent/Wide-tent/Edge-tent)
Morphological filtering
- Anisotropic filtering
- Tessellation
- Catalyst A.I.
- Mipmap Detail Level
- Wait for vertical refresh
- Anti-Aliasing mode; Multi-Sample AA/Adaptive Multi-Sample AA/Super-sample AA
- OpelGL Settings : Triple buffering
Ik ben al een lange tijd aan het proberen geweest maar de juiste instelling zat er tot op heden niet tussen..

Bedankt voor reacties!