Toon posts:

Utp cat 5e harde kern

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag of ik een wandcontactdoos daarin via lsa aangesloten een utp cat 5e harde kern naar een andere wandcontactdoos via lsa kan aansluiten.

En dan vanuit 1 wandcontactdoos naar de router , en van de andere wandcontactdoos naar de apparatuur,gaat dit? Of moet er dan een patchpanel oid tussen?

Verwijderd

Wil je een wandcontactdoos soms gebruiken als een soort koppelstuk om een cat5e kabel te verlengen?

Of ik begrijp niet helemaal wat je wil doen?

Het lijkt me dat dit in principe mogelijk moet zijn, mits de lengte niet boven de 100m uitkomt. Wat NIET kan is om vervolgens 2 devices aansluiten. Je kan niet 1 device op de ene wandcontactdoos aansluiten en een 2e op de andere, want ze maken uiteindelijk gebruik van dezelfde tieren.

Neemt niet weg dat het de voorkeur heeft om een kabel uit 1 stuk te laten bestaan.

Verwijderd

Topicstarter
Ja idd als koppelstuk.

Ik moet van het huis naar een stal een kabel hebben.

Nu dacht ik in het huis: router ---->utp cat5e --> wandcontactdoos-->utpcat5e harde kern --> wandcontactdoos in de stal--> utp cat5e naar devices

Verwijderd

Hou wel rekening met die 100m limiet. Tenzij je er een repeater tussen zet moet je daar wel binnen blijven.

Verwijderd

Topicstarter
Ok het is ongeveer 80 meter, maar het kan dus wel van wandcontactdoos naar wandcontactdoos? En dan verder via soepele utp cat 5e naar de router en apparatuur?

En kan ik trouwens bij de wandcontactdoos de lsa nadat ik die heb vast gezet met de pinchdowntool daara nog opnieuw aansluiten,dus de draden er weer uithalen? Of is het zo als de draden in de wandcontactdoos zitten,en ik de pinchdowntool gebruikt heb, en er is wcat fout ik een nieuwe wandcontactdoos moet gebruiken?

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:19
Met een beetje mazzel zit er in je pinchdowntool een haakje waarmee je de draden weer los kan trekken en dan kan je gewoon opnieuw aansluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat aan deze pinnchdown te denken:http://www.utptang.nl/index.php/lsa-punch-down-tool-met-schaar-lsa-montage-tang.html

Maar het andere verhaal dat kan dus van wandcontact doos naar wandcontactdoos en dan naar de router met een gewone utp en andere apparatuur aan de andere kant met andere apparatuur?

Verwijderd

Topicstarter
Krijg er nog niet duidelijk uit nu of het kan of niet,anders bestelde ik vast de dingen,twijfel nu nog

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Het kan.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Harde versus zachte kern gaat met name over de afwerking (RJ45/WCD) en de soepelheid van de kabel, beide varianten zijn geschikt voor de maximum afstand. Bedenk wel dat naast de maximum afstand ook alle contactpunten die de electronen onderweg tegen komen zorgen voor demping. Het zal dus best spannend worden of de kabel lekker werkt (let goed op de kleurvolgorde).

Zorg er daarom op zijn minst voor dat je goede (afgeschermde) kabel gebruikt!

Eerst het probleem, dan de oplossing

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

lier schreef op woensdag 05 december 2012 @ 08:48:
Zorg er daarom op zijn minst voor dat je goede (afgeschermde) kabel gebruikt!
Dat is voor een kabel die je in de grond legt echt niet nodig hoor.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Als je een lange kabel gebruikt moet je er even op letten dat hij van koper is en niet van CCA.

Alleen een afgeschermde kabel gebruiken als je ook goed gaat aarden, anders leg je enkel een antenne in de grond.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Pagina: 1