[Geen beeld/signaal] MSI Radeon R7850 2GB twin frozr

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jildert
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-07 15:03
Hallo,

Heb vandaag mijn msi 7850 twin frozr binnen gekregen. Maar nadat ik dat ding op mijn moederbord had geklikt en alles had aangesloten. Kreeg ik helaas geen beeld. En na even wachten gaf mijn pc 1 lange piep met 3 korte piepjes.
Volgens de award bios codes:
1long, 3short No video card or bad video RAM

Het RAM is sowieso in orde, als ik mijn 250 GTS er weer inzet dan werkt het namelijk weer prima.
Mijn voeding is "Cooler Master Voeding Silent Pro M2 620W" dus dat zou ook voldoende moeten zijn.
Het moederbord is een Asus P5N-E sli dus dat is al een oudje maar dat zou toch geen probleem op moeten leveren? (Nieuwste bios is geinstalleerd, CPU: E8500 @ 3.8.ghz)

Iemand een idee of de videokaart gewoon niet lekker is of dat het aan mijn moederbord ligt. Had verder wel de 6-pin connector aangesloten. In principe zouden die PCIe sloten backwards compatibel moeten zijn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

In principe zouden die PCIe sloten backwards compatibel moeten zijn toch?
Klopt!
-Heb je al de nieuwste BIOS voor je mobo erop staan? Test ook is in een ander PCI-e slot
-Test is met een andere stroom kabel of test de kaart in een ander systeem en je weet of hij werkt of niet. Vrij duidelijk probleem maar je hebt helaas een ander systeem erbij nodig :)
Meer kan je niet doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jildert
Ja nieuwste bios staat er op. En heb al verschillende kabels geprobeerd. Het enige wat die videokaart doet is de ventilators vol gas laten draaien.

Zal wel kijken of ik vanavond die kaart in een systeem van iemand anders kan testen.

[ Voor 19% gewijzigd door Jildert op 05-12-2012 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-07 15:53
Je zegt 1 6-pins aangesloten te hebben? Hebben die kaarten er niet 2 of 1 x 8 en 1 x 6 pins? Bovendien geeft de foutmelding niet aan dat je RAM kapot is maar het geheugen van de videokaart. Ik denk dus een DOA.

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redinox
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-07 11:26
Als ik de foto's op de site van MSI zelf bekijk, zie ik maar 1x 6-pins aansluiting dus dat zou het probleem niet moeten zijn. Klinkt inderdaad als een probleem met het videogeheugen. In een andere PC prikken en kijken of de kaart het daar wel doet inderdaad.

En ik vraag het toch maar, je weet zeker dat de kaart echt goed in het PCI-e slot zit? Soms moet je toch net wat verder doordrukken dan je denkt (zonder de boel te forceren uiteraard)

D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jildert
Ja heeft inderdaad maar 1x 6-pin aansluiting. En kaart zat er zeker weten goed in :-)

Maar moet vanavond idd even kijken of ik hem in een andere pc testen kan om er zeker van te zijn dat die kapot is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jildert
Heb hem net in een bij iemand anders in de PC getest die had een moederbord met een PCI-e 2.0 slot en daar deed de kaart het wel zonder problemen. :-/

Dus ja geen idee waarom die het niet in mijn moederbord doet.
Vond hier nog wel een artikel over de verschillende PCI-e versies en compatibiliteit daarvan.
http://www.overclock.net/...x16-version-compatibility

Ben dus bang dat die kaart niet gaat werken op een 1.1 slot.

[ Voor 38% gewijzigd door Jildert op 05-12-2012 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:59
Gezien de wet kopen op afstand, kun je de videokaart nog retourneren zonder een reden op te geven. ;)

Succes!
Pagina: 1