Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Mijn vraag
Ik zou graag de films van de afgelopen Batman trilogie ergens willen kopen op DVD. Echter een goed overzicht hierover ontbreekt bij mij. Ik heb wel vaker "fysieke" films gekocht, maar dat is niet altijd even goed gegaan. Zo hebt ik eens losse films aangeschaft terwijl er een box versie te verkrijgen was (die bovendien goedkoper was), gewoon omdat ik het erg moeilijk vond te vinden en te vergelijken. Bovendien zijn de meeste webshops er ook niet zo nauwkeurig in het bijhouden van dergelijke product specificaties. Zelf kom ik dan ook niet verder dan de (web)winkels Free Record Shop (FRS) of Bol waar je films op DVD kan kopen. Dus op opnieuw een kleine teleurstelling te voorkomen, wilde ik dit aan jullie vragen.

Wat heb ik nu zelf gevonden
Zoals ik al zei heb ik gezocht op de voor mij bekend (web)winkels FRS en Bol. Daar heb ik de volgende versies gevonden:
  • Alle versies van de The Dark Knight Trilogy bij Bol
  • Alle versies van de The Dark Knight Trilogy bij FRS
Als ik dan in meer detail naar de DVD versies kijk van FRS en Bol lijken het zeer vergelijkbare versies wat betreft prijs en de (eerste) afbeeldingen. Echter bij bol staat dat het 6 DVD's bevat en terwijl de FRS 3 DVD's. Ook de derde afbeelding van Bol lijkt niet op de rest. Ik vermoed dat Bol het fout heeft en ik heb ze al via mail gevraagd of ze dat na kunnen gaan.

Dus iemand die weet of er elders nog de The Dark Knight Trilogy (DVD) te koop is, zou ik dat graag willen weten. Een wat speciale editie met "making of/behind the scenes", interviews, boekjes enz. ben ik (afhankelijk van de prijs) ook wel in geïnteresseerd.

Tot slot
Mocht het gewenst zijn, kan ik later dit topic uitbreiden met meer algemene informatie over het vinden, vergelijken en kopen van fysieke films, voor degene die net als ik liever nog fysieke DVD / Blu-rays willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-06 08:10
Ik zou ook s bij de Mediamarkt langsgaan. Daar hebben ze ook wel Box versies van films.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-06 16:22
Regeneration schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 19:53:
Als ik dan in meer detail naar de DVD versies kijk van FRS en Bol lijken het zeer vergelijkbare versies wat betreft prijs en de (eerste) afbeeldingen. Echter bij bol staat dat het 6 DVD's bevat en terwijl de FRS 3 DVD's. Ook de derde afbeelding van Bol lijkt niet op de rest. Ik vermoed dat Bol het fout heeft en ik heb ze al via mail gevraagd of ze dat na kunnen gaan.
Wat bedoel je precies? de FRS heeft volgens mij ook de 6-dvd versie als je naar de afbeelding kijkt. Ik denk dat de tekst foutief is.

http://www.freerecordshop...uv-copy-dvd-5051892119115

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
FragDaddy schreef op woensdag 05 december 2012 @ 13:20:
[...]

Wat bedoel je precies? de FRS heeft volgens mij ook de 6-dvd versie als je naar de afbeelding kijkt. Ik denk dat de tekst foutief is.

http://www.freerecordshop...uv-copy-dvd-5051892119115
Dat is dan wel de import versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-06 21:00
wat ik zelf veel doe, is op bol.com en frs kijken, en dan de volgende sites checken of de film daar goedkoper is (is vaak het geval):
http://www.ezydvd.com.au en http://www.play.com

De eerste is een Australische site, dus wel een regiovrije dvd speler nodig.

Vooral Play heeft echt belachelijk veel, en bijna altijd stukken goedkoper dan in NL, zonder verzendkosten.
Nadeel: Vaak geen NL ondertiteling (als het erop zit, staat het bij de details), maar daar heb ik geen enkel probleem mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-06 20:07

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Wat zijn je eisen?

Wil je ondertiteling in het Nederlands? Of Engels? In het laatste geval heb je véél meer keuze uit webshops in het buitenland. Amazon bijvoorbeeld. Die zijn veel goedkoper dan de FRS'en en Bollen, waar ik echt nooit iets koop.

Zomaar wat tips:
Play.com
Amazon (.co.uk, .fr, .de, .com etc.)
Zavvi.nl
TheHut.com
WowHD.nl

Vaak hebben dvd's en blu-ray's ook nog wel NL subs. Het is dus maar net wat je wilt.

Ben je nog niet over op Blu-ray? Voor de prijs hoef je het neit meer te laten, en dvd is zoooo 2000 :P

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Botticelli
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-06 11:56
Een vraagje over Zavvi; hoe weet je (of kan je nagaan) of een film NL ondertiteling heeft? Ik heb een aantal films op het lijstje staan die ze wel hebben, maar kan dan in de omschrijving niet terug vinden of ze wel of niet zijn ondertiteld. Is er een mogelijkheid om dit te zien / na te gaan? (ze hebben voor zover ik kan zien ook niet echt een support waar je het kan navragen, of ik moet stekeblind zijn (ook nog een mogelijkheid natuurlijk...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Op een film klikken en dan staat er links ergens een tab "meer details", daarachter staat meestal al die informatie wel.

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

Eerst een bluray speler kopen. Dit soort films moet je toch gewoon op hoge kwaliteit kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Allereerst allemaal heel erg bedankt voor de suggesties! :) Om de vraagjes even te beantwoorden:

- In buitenland kopen is bijna altijd creditcard. Ik heb geen creditcard (en ik hoef en wil er verder ook geen).
- Over de ondertitels, dit zou ik liever wel in het Nederlands hebben.
- Hier thuis hebben we momenteel geen HD-TV en ook geen blu-ray (stand alone) speler. Daarnaast zijn de blu-ray spelers voor de PC ook nog steeds best duur. Ik laat het dus voorlopig nog bij DVD's.

Ik heb even gekeken naar de genoemde websites:
- Ezydvd: omgerekend €39.95, wat dus zo goed als niet goedkoper is.
- Play: €36.49 is ook maar een paar euro goedkoper.
- Op Amazon en TheHut.com heb ik geen kunnen vinden die voor regio 2 werken en/of ontbraken de Nederlandse ondertitels en/of moet betaald worden met creditcard.
- Zavvi: €32,19, te betalen met iDEAL en PayPal. Geen Nederlandse en bij de "The Dark Knight Rises" enkel Engels voor slechthorende.
- Wowhd: € 27,99 te betalen met iDEAL en Paypal. Hier geldt hetzelfde als hierboven enkel Engelse ondertitels met bij de "The Dark Knight Rises" enkel Engels voor slechthorende.

Bij de laatstegenoemde Wowhd is de prijs wel een stuk lager, zou ik gewoon met iDEAL kunnen betalen en gezien het een Nederlandse webshop is zou deze ook redelijk snel moeten aankomen. Nu eens overwegen hoe belangrijk ik de ondertiteling vind. Ik vind het dan wel weer jammer dat de "The Dark Knight Rises" ook geen "normaal" Engelse ondertiteling heeft, dat had al wat gescheeld. Ook weer net bij de film die ik het leukste vind van de drie...

[ Voor 14% gewijzigd door Regeneration op 06-12-2012 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-06 13:06
Engels voor slechthorende ondertitels zijn de normale ondertitels... je zult hooguit dingen zoals *music playing* zien staan, maar kan me absoluut niet inbeelden waarom dat een probleem zou moeten zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Viccers schreef op donderdag 06 december 2012 @ 20:44:
Engels voor slechthorende ondertitels zijn de normale ondertitels... je zult hooguit dingen zoals *music playing* zien staan, maar kan me absoluut niet inbeelden waarom dat een probleem zou moeten zijn...
Het zal wel persoonlijk zijn, maar ik vind dat best vervelend kijken. Bovendien wil ik het liefst gewoon Nederlandse ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-02-2024
Regeneration schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 00:01:
[...]

Het zal wel persoonlijk zijn, maar ik vind dat best vervelend kijken. Bovendien wil ik het liefst gewoon Nederlandse ondertiteling.
En daar mee beperk je het aanbod al een hoop op het gebied van goedkope dvd's ;) Nederland is gewoon duur qua dvd's, zeker de special editions. Des te meer 'eisen' je neerlegt (subtitles, betaalwijze) des te duurder het wordt om dvd's te kopen. Zeker als je het nieuwste van het nieuwste wil.

Wat dat betreft ben ik blij met mijn voorkeur voor engelse subs en een creditcard tot mijn beschikking heb. Lang leve het buitenland ;)

|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-06 14:26
Omdat niet de inhoud van de film, maar het kopen centraal staat, bij deze een move naar SF.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Mik! schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 10:02:
En daar mee beperk je het aanbod al een hoop op het gebied van goedkope dvd's ;)
Dus dan moet ik het maar doen met Engels ondertitels voor slechthorende? Nederlands is mijn voorkeur, maar "gewoon" Engels moet toch wel kunnen?
Nederland is gewoon duur qua dvd's, zeker de special editions. Des te meer 'eisen' je neerlegt (subtitles, betaalwijze) des te duurder het wordt om dvd's te kopen. Zeker als je het nieuwste van het nieuwste wil.
Ik snap alleen niet goed waar het prijsverschil vandaan komt, maar dat is een andere discussie.

argro schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 11:43:
Omdat niet de inhoud van de film, maar het kopen centraal staat, bij deze een move naar SF.
offtopic:
Bedankt argro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-06 13:06
Ik vrees dat je "gewoon" Engelse ondertitels sowieso niet vaak gaat zien, aangezien het nogal nutteloos is om ondertiteling in je moerstaal neer te zetten tenzij je slechthorend bent.

Ik snap nou niet zo goed waar je nou precies naar op zoek bent. Wil je nu wel of niet Nederlands ondertitels er bij? Wil je de goedkoopste versie, of juist een special edition box met alles er op en er aan waar je natuurlijk wel de hoofdprijs moet voor betalen. Als je daarop zelf al geen antwoord kan geven dan kunnen we ook niet echt nuttige ideeen bijdragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Viccers schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 12:03:
Ik vrees dat je "gewoon" Engelse ondertitels sowieso niet vaak gaat zien, aangezien het nogal nutteloos is om ondertiteling in je moerstaal neer te zetten tenzij je slechthorend bent.
Daar heb je ook wel een punt. Maar waarom heb dan twee van de drie films wel "gewoon" Engelse ondertiteling en de derde film niet? Dat vind ik wel wat vreemd.
Ik snap nou niet zo goed waar je nou precies naar op zoek bent.
Volgens mij ben ik daar best wel duidelijk in geweest, maar dan nogmaals even samenvattend:

Ik ben op zoek naar
- Films DVD's van de Batman trilogie
- Liefst met Nederlandse ondertiteling
- Te betalen met iDEAL of PayPal

Zelf heb ik dus FRS en Bol gevonden, maar dat lijkt me eigenlijk verbazingwekkend weinig aanbod. Ik vroeg me dus af of er dus meer (web)winkels waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:17
Ebay al geprobeerd? Er zijn waarschijnlijk wel een aantal verkopers te vinden daar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Gewoon op het dvd.nl forum kijken bij de pricewatch "subforum : Info over (internet)winkels en handelaren" bijv. ...
Denk dat de NL versie nu nog overal wel zo'n 40 euro is. Je zou nog los kunnen halen, the Dark Knight is nu 7 euro bij de Blokker. Batman Begins kan nooit duur zijn neem ik aan en die nieuwste moet toch wel onder de 20 euro kosten? Zie de limited edition voor 17 euro ook bij de Blokker ...

Maar het lijkt erop dat in de trilogy box nog een boek zit als extraatje. In Amerika op Amazon is deze 3-dvd box maar $18 :9 . Wel andere boxart net als de Engelse, dan vind ik die NL wel weer de mooiere ...

edit: begin te begrijpen hoe verwarrend deze release is 7(8)7 . Zie nu deze boxart bij Tesco in Engeland waar deze trilogie op dvd overigens maar 18 pond is: http://www.tesco.com/dire...y-dvd-boxset/776-5564.prd

Gelukkig heb ik geen haast en ga voor de import bluray als er een leuke actie is d:)b . Toevallig bij Tesco maar 25 pond nu en laat ik nou ook nog iemand in Engeland kennen die dat vast wel voor me wil bestellen 8)

[ Voor 140% gewijzigd door apis29 op 08-12-2012 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
apis29 schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 19:51:
Gewoon op het dvd.nl forum kijken bij de pricewatch "subforum : Info over (internet)winkels en handelaren" bijv. ...
Wow, heel erg bedankt voor deze tip! _/-\o_ Daar staat echt heel wat nuttige info! Zoals een grote lijst van DVD winkels: betaling zonder credit card en een overzicht van online aanbieders met beoordelingen. Bijzonder dat ik deze niet zelf heb gevonden met al mijn zoekwerk, maar ben erg blij dat ik deze nu wel ken en kan daar nu zeker nu even goed naar kijken. Eigenlijk precies allemaal wat ik zoek. Nogmaals bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Nog even ter info. Ik heb ze uiteindelijk bij Media Markt gehaald. Ik wilde de box toch even eerst zien, daar alle onduidelijkheid, 3 of 6 DVD's wel of geen boekje. Ook was/is DVD versie niet goed leverbaar en had geen zin om er een paar weken op te wachten. Ik was dus langs de MediaMarkt gegaan zoals Mandrake466 had gezegd. Ze waren daar met Nederlandse ondertiteling voor 37,99 te koop, wat goedkoper is dan bij Bol en FRS. Ze waren daar ruim op voorraad en dus iets goedkoper. Ik had ze besloten dus daar maar gelijk te kopen. De blu-ray versie was volgens mij €42,99 als ik me goed herinner, voor degene die het willen weten. De DVD versie bevat inderdaad 6 DVD's een boekje en een coupon voor extra digitale downloads. Voor 38 euro vind ik dat eigenlijk een best goede koop.

Allemaal bedankt voor het meedenken. :)
Pagina: 1