Geluidsset d.m.v. S/PDIF header aansluiten op desktop pc

Pagina: 1
Acties:

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 27-01 11:55
Beste menschen,

Wat wil ik?
Ik wil mijn 5.1 Logitech Z906 d.m.v. een optische/glasvezel/toslink-kabel (hoe het ook heet) aansluiten op mijn W7 desktop pc.

Wat is ze problem?
Probleem is dat ik geen dergelijke aansluiting op de pc heb en er geen fysieke ruimte meer is voor een simpel geluidskaartje op een PCI ingang. (Heb ik hier wel liggen maar dus voor Jan l*l gekocht |:(). Daarom ik wil de S/PDIF Out header gaan gebruiken en hier zo een header? op aansluiten. Hier staat dit beschreven.

Ik kan alleen nergens op het interwebz een webshop vinden die een dergelijke kaart verkoopt. Zijn die dingen zo duur, zeldzaam, ouderwets of heb ik mijn zoektocht te snel gestaakt?

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Volgens mij is dit gewoon een connector die op je moederbord zit en hetzelfde doet als de S/PDIF connector op de backpane. Ik denk dat je de pin-out van die connector moet zoeken en kijken of je er niet gewoon je kabel op kunt aansluiten/modden.

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-01 11:06
Maak even een item aan in de v&a afdeling.
Vast iemand die er nog 1 heeft liggen.
Gaat om 3 pins uitvoering:

Pin No.Definition
1
Power
2
SPDIFO
3
GND

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Nou, een draadje aan pin 2 (de kern van de kabel naar je versterker) en de ommanteling knoop je aan pin 3, klaar... ;)

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-01 11:06
Kan idd.
Maar als je het mooi wilt hebben kun je beter een bracket hebben.
Dan moet je een 12CR1-1SPOUT-02R hebben.
Ook in hongkong te verkrijgen:
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...iewItem&item=260682438945

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 27-01 11:55
Duidelijk. Thanx voor de reacties jongens! Ik ga eens op zoek naar zo een bracket (als ik dat woord als zoekterm had gebruikt was ik al een stuk verder gekomen :P). Die dingen kosten zo te zien geen drol dus moet goed komen.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-01 07:02

player-x

Disruptive by design

Heb zelf ook een DD-versterker aangesloten via S/PDIF, maar houd er wel rekening mee dat DD over S/PDIF alleen 5.1 geluid geeft voor audio en video files.

Games zullen alleen in DD 2.0 afgespeeld worden, alleen stereo dus!

Om daar omheen te komen heb je dus een DD-Live geluidskaart nodig, of een van de High End GigaByte borden die ook DD-Live ondersteunen.

Heb hier een review geschreven over de Xonar DD-Live kaart, op de zelfde manier aangesloten zo als jij die ook wilt doen.

Dit zijn alle DD-Live kaartjes, maar als je geen plaats meer hebt voor een losse kaart zijn, er zijn 3 verschillende USB DD-Live externe geluidsapparaatjes die dan een optie zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door player-x op 04-12-2012 23:45 ]

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Pagina: 1