Ah ja, het is er weer eens tijd voor: Pap's en Mam's zijn binnenkort jarig en ik en m'n zusje willen weer eens wat kopen.
Aangezien m'n pa steeds vaker moeilijk zit te doen met z'n laptop (Welke geen Full-HD Content can afspelen). Vonden we het wel eens tijd om een degelijke mediaspeler te kopen.
Wat is de bedoeling:
Een mediaspeler kopen met een budget tot ongeveer 120 euro. De mediaspeler moet om kunnen gaan met de meeste standaard content en extensies.
Welke eisen hangen hier aan:
- Budget tot €120,-
- Moet om kunnen gaan met veel beeldmateriaal. Voornamelijk .mkv's gecodeerd met H.264.
- Mogelijkheid om intern een HDD te plaatsen (Gaat een wat oudere 250GB SATA HDD in).
- Simpel interface, mijn vader heeft weinig problemen met technologie. Maar m'n ma is een typische leek.
Welke dingen zijn welkom, maar niet vereist:
- NAS mogelijkheid.
- Mogelijkheid tot het installeren van applicaties, denk aan Youtube of een Browser.
- Torrentclient.
Wat had ik zelf ondertussen al gevonden:
pricewatch: LaCie LaCinema Classic HD Bridge
+ Niet al te duur
+ Ondersteund alle eisen
- Geen apps (?)
pricewatch: Xtreamer Pro
+ Niet al te duur
+ Ondersteunt alle eisen
+ Tot 2 HDD's intern
+ NAS mogelijkheid
- Matige ondersteuning voor applicaties.
pricewatch: Raidsonic Icy Box IB-MP3011HW-B
+ Ondersteunt alle eisen
+ Torrent client? ("bt download")
- Wat duurder als bovenstaande 2.
- Geen apps als youtube.
Iemand nog aanraders of tips?
Aangezien m'n pa steeds vaker moeilijk zit te doen met z'n laptop (Welke geen Full-HD Content can afspelen). Vonden we het wel eens tijd om een degelijke mediaspeler te kopen.
Wat is de bedoeling:
Een mediaspeler kopen met een budget tot ongeveer 120 euro. De mediaspeler moet om kunnen gaan met de meeste standaard content en extensies.
Welke eisen hangen hier aan:
- Budget tot €120,-
- Moet om kunnen gaan met veel beeldmateriaal. Voornamelijk .mkv's gecodeerd met H.264.
- Mogelijkheid om intern een HDD te plaatsen (Gaat een wat oudere 250GB SATA HDD in).
- Simpel interface, mijn vader heeft weinig problemen met technologie. Maar m'n ma is een typische leek.
Welke dingen zijn welkom, maar niet vereist:
- NAS mogelijkheid.
- Mogelijkheid tot het installeren van applicaties, denk aan Youtube of een Browser.
- Torrentclient.
Wat had ik zelf ondertussen al gevonden:
pricewatch: LaCie LaCinema Classic HD Bridge
+ Niet al te duur
+ Ondersteund alle eisen
- Geen apps (?)
pricewatch: Xtreamer Pro
+ Niet al te duur
+ Ondersteunt alle eisen
+ Tot 2 HDD's intern
+ NAS mogelijkheid
- Matige ondersteuning voor applicaties.
pricewatch: Raidsonic Icy Box IB-MP3011HW-B
+ Ondersteunt alle eisen
+ Torrent client? ("bt download")
- Wat duurder als bovenstaande 2.
- Geen apps als youtube.
Iemand nog aanraders of tips?
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken