[Mediaspeler] Aankoop advies.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:23
Ah ja, het is er weer eens tijd voor: Pap's en Mam's zijn binnenkort jarig en ik en m'n zusje willen weer eens wat kopen.

Aangezien m'n pa steeds vaker moeilijk zit te doen met z'n laptop (Welke geen Full-HD Content can afspelen). Vonden we het wel eens tijd om een degelijke mediaspeler te kopen.

Wat is de bedoeling:
Een mediaspeler kopen met een budget tot ongeveer 120 euro. De mediaspeler moet om kunnen gaan met de meeste standaard content en extensies.

Welke eisen hangen hier aan:
- Budget tot €120,-
- Moet om kunnen gaan met veel beeldmateriaal. Voornamelijk .mkv's gecodeerd met H.264.
- Mogelijkheid om intern een HDD te plaatsen (Gaat een wat oudere 250GB SATA HDD in).
- Simpel interface, mijn vader heeft weinig problemen met technologie. Maar m'n ma is een typische leek.

Welke dingen zijn welkom, maar niet vereist:
- NAS mogelijkheid.
- Mogelijkheid tot het installeren van applicaties, denk aan Youtube of een Browser.
- Torrentclient.

Wat had ik zelf ondertussen al gevonden:
pricewatch: LaCie LaCinema Classic HD Bridge
+ Niet al te duur
+ Ondersteund alle eisen
- Geen apps (?)

pricewatch: Xtreamer Pro
+ Niet al te duur
+ Ondersteunt alle eisen
+ Tot 2 HDD's intern
+ NAS mogelijkheid
- Matige ondersteuning voor applicaties.

pricewatch: Raidsonic Icy Box IB-MP3011HW-B
+ Ondersteunt alle eisen
+ Torrent client? ("bt download")
- Wat duurder als bovenstaande 2.
- Geen apps als youtube.

Iemand nog aanraders of tips?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-07 18:26
Mijn eerste gedachte is een Dune 101 TV (geen inbouwmogelijkheid) of een 301 TV (wel inbouw maar alleen 2,5")

Simpele interface en goede prestaties. Standaard voorzien van Youtube en torrentclient.
Wellicht niet onbelangrijk: Bewezen stabiele firmware.
Helaas niet de goedkoopste.

Vrijwel alle mediaspelers hebben een NAS-mogelijkheid maar vergelijk het niet met een echte NAS, zelfs de goedkoopste echte NAS functioneer nog beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:23
Athome schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 19:22:
Mijn eerste gedachte is een Dune 101 TV (geen inbouwmogelijkheid) of een 301 TV (wel inbouw maar alleen 2,5")
De inbouwmogelijkheid van een 3.5" schijf is wel een must ja.
Simpele interface en goede prestaties. Standaard voorzien van Youtube en torrentclient.
Wellicht niet onbelangrijk: Bewezen stabiele firmware.
Helaas niet de goedkoopste.
150 euro ligt inderdaad ver boven het budget :/ .
Vrijwel alle mediaspelers hebben een NAS-mogelijkheid maar vergelijk het niet met een echte NAS, zelfs de goedkoopste echte NAS functioneer nog beter.
Hier ga ik ook niet van uit, meer de mogelijkheid om even iets te kunnen backuppen of verplaatsen naar de ingebouwde HDD's, zonder dit vanaf de mediaspeler zelf te moeten doen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken