Toon posts:

monitor donkerder ?!?!

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb m'n monitor op een andere computer aangesloten maar nu is het beeld donkerder! ;(

Ik kan duwen op de knopjes wat ik wil maar hij wordt niet lichter, ik kan hem alleen maar donkerder zetten :?

Ik denk zelf dat er iets kapot is gegaan met vervoeren ofzo!

Weten jullie hoe ik dit op kan lossen ofzo?!

Alvast bedankt
Rik

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Mijn monitor deed ook raar op een gegeven moment. Bij mij was de brightness altijd te hoog. Ik heb het opgelost door de monitor open te maken en daar aan een wieltje met het opschrift "screen" te draaien. Het is een beetje uitzoeken welke kant je em op moet draaien. Nu doet ie het weer perfect.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• Baxlash
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Baxlash

Its a boy Genius!

Ik heb ook zo'n probleem al heel lang met mn monitor. Beeld is veel donkerder dan op andere monitoren!
In windows wel wat hoger gezet, maar zou't aan me monitor liggen dan?

Kep btw een Targa 15", met zo'n digi draaiknop in het midden...

Verwijderd

je kan bij sommige monitors instellen welke gevoeligheid ze hebben, misschien kan je dat eens proberen?

(kan in elk geval bij mijn LG wel! dit noemt'video level')

Verwijderd

Anders kan je misschien wat met Adobe Gamma knoeien? Ik weet niet of deze te downloaden is, maar hij zit iig bij Adobe Photoshop

• Demo
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Misschien een domme vraag, maar zit je kabel wel goed? Mijn monitor gaf nl. een wazig (dubbel) beeld en dat was ook omdat de kabel scheef zat (schroefjes niet vast |:( )

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Mijn HP was ook te donker, ook opgelost door de regelpotmeter (screen) op de lijntrafo iets rechsom te draaien. Voorzichtig, is nogal gevoelig.

• AceRimmer
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:33

AceRimmer

What a guy...

De helderheid is afhankelijk van het uitgangs voltage van je videokaart. Die verschillen nog wel eens flink.

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast

Verwijderd

Of je stelt de gamma van de videokaart dus gewoon bij :)

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hmm mijn 17" begon eerst ook met donkerder beeld te geven, zowel op m'n GF2MX als mijn Stealth 3, later werd het beeld onduidelijk en nu kan je zelfs op 800x600 niets lezen.

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Aikeleer: Dat betekend dat je monitor zogezegd op is. Word dus nieuwe kopen. >:)

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op zaterdag 02 juni 2001 03:19 schreef Rick2001 het volgende:
Aikeleer: Dat betekend dat je monitor zogezegd op is. Word dus nieuwe kopen. >:)
Weet ik ;(

word een 19 of 22

• Rody
  • Laatst online: 01-08 10:13
die van mij gaf ook opeens donkerder beeld
maar dan op dezelfde compu.

ligt gewoon aan de videokaart, ik had nieuwe drivers gedowned. dus toen maar ff met adobe gamma shit shit gedaan :)

• [TazZ]
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-06-2025
probeer maar es wa te klooien met je refresh-rate enzo, wil welles (vooral bij oudere monitoren) wat schelen...

Owja... als je aan je lijntrafo gaat schroeven... pas wel op... kan erg spannend zijn >:)

If it ain't broke, fix it till it is...

Verwijderd

Met sommige videokaarten kan je het regelen gewoon via je pc ( dus niet op monitor ).
Vaak hebben diamond karten deze feature.

>:)
Pagina: 1