Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Front door speakers peug 106 Sketch '96

Pagina: 1
Acties:

• CristianSchriev
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-09 07:58
Beste Tweakers/Auto liefhebbers,

Na aankoop van mijn leuke eerste autotje ben ik op zoek naar wat normale leuke speakertjes ter vervanging van de standaard speakers die er in zitten. Dit omdat of door de bekabeling slecht is(wat ik denk) het geluid valt steeds weg, en een speaker helemaal niks doet. Nu ga ik deze vervangen en hopelijk lukt dit met wat hulp van vrienden. Ik heb namelijk 0 kennis van auto's.

Maar hierbij wil ik dus direct een nieuw setje speakers. Zo ver ik kon vinden moet het een 5,25" hebben en verder weet ik nergens van. Het liefst rond de 50 euro. Mocht iemand zeggen maar voor 100eur heb je iets dat velen malen beter is, dan is dat ook goed (meer ook niet) ook moet ik niet gaan moeten snijden enzovoort. (voor tweeter enzovoort)

Mochten jullie iets weten hoor ik dit graag!

Groetjes,
Cristian

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:17

Christiano007

Ich bin der champion

Wat wil je, "helder" geluid of meer bas (hard) geluid ?

Voor het eerste, kies dan gewoon fatsoenlijke front speakers. Voor het laatste moet je aan de gang met een subwoofer en nog wat grote speakers achter.

Ter land, ter zee en in de kroeg

• CristianSchriev
Ik ben gewoon voor het heldere geluid. Dus alleen 2 front speakers, ideeen of tips over bepaalde merken enzovoort? :)

Verwijderd

CristianSchriev schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 19:43:
Ik ben gewoon voor het heldere geluid. Dus alleen 2 front speakers, ideeen of tips over bepaalde merken enzovoort? :)
met alleen 2 front speakers kom je er niet, heb je achter ooknog 2 speakers zitten?
zoja alle 4 speakers vervangen voor een 3-weg speaker van bijvoorbeeld pioneer, kenwood, etc.

van fabrieksaf heb ik tweaters onder de dashboard zitten, en de orginele speakers vervangen voor 4 Pioneer 3-weg speakers, en tuner is idem pioneer. kraakhelder geluid zowel voor als achter, en ook als er een nummer iets harder gedraait word zonder vervormingen zoals het met de goedkope speakers wel was.

prijs van 4 3-weg speakers waren ca 80 euro, 40 euro per set.

tip: ga naar een audio zaak voor autohifi, daar hebben ze een testmuur gemaakt voor diverse autoradio's en speakers, kun je gelijk kijken welke speaker voor jou gehoor het beste klinkt ;)

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Autospeakers beluisteren in de winkel heb je weinig aan, een auto heeft een compleet andere akoestiek en autodeuren zijn niet van hout. Ik denk dat wanneer de TS een willekeurige set tweewegspeakers van een beetje merk koopt en monteert, het al meer dan genoeg zal zijn. :)

@TS: Kijk hier eens: http://www.autohifi.nl/in...=127&merk=&sorteren=prijs Als je (bijvoorbeeld) de derde van boven zou kopen denk ik dat je erg tevreden zult zijn :)

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Wat voor een radio heb je? Met een fatsoenlijke headunit kun je uit de standaard speakers al vaak een behoorlijk goed geluid krijgen.

Vaak bu'j te bang!

• CristianSchriev
@screamer2003
Nee alleen 2 frontjes in de deuren, verder zit zover ik weet nergens een losse tweeter. En achter zit al helemaal niks.

@peenutzz
Daar ben ik het mee eens, in een open ruimte klinkt het al snel heel anders dan het in een kleine auto zou klinken.. Ik dacht ook een een 2weg systeem (deze hebben een tweeter boven op de woofer) toch? Dat is al stukken beter voor het hoge bereik althans dat lijkt mij.

@-tom-562
Niks geen goede radio een standaard ding die er altijd al in heeft gezeten, wel nog van de CD tijd en geen casette meer. Maar na de speakers toch ook wel aan vervanging toe.

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

Gewoon een setje 13cm speakers wat dr in zit, kan je vrij aardige 2wegjes voor kopen, die voor gewoon radioluisterwerk uitstekend werken.. Gewoon nieuwe speakerkabels trekken, de originele zitten door een rubber "slurfje" en krijgen daar altijd draabreuk..

Ja, je kan de hele auto in een mobiele discotheek veranderen en ten alle tijden een oorverbeschadigend muziekniveau hebben, maar daar zie ik het punt niet zo van in in een 106'je ;) ik heb ook "gewoon" een setje fatsoenlijke philips 50w 2weg 13cm speakers (die zijn qua magneet flink groter dan de standaard 10/15w kartonnen speakertjes die dr in zitten..) in mn AX, en ik heb dr meer dan genoeg aan om lekker naar een cd'tje te luisteren of naar de radio.. :)
Ik zit wel nog te twijfelen of ik 2 iets grotere speakers en een versterkertje in mn hoedenplank schroef, maar het is niet echt nodig, tenzei het doel is om de hele straat mee te laten genieten..

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Ik zou eerder een andere headunit kopen, daar bereik je veel meer mee

Vaak bu'j te bang!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

Voor mij? Of voor hem? Hij moet iig z'n gebroken speakerkabels vervangen :P en maybe zn kartonnen speakertjes..

Tja, andere headunit voor mij? Ik zie het punt niet zo, ik heb al een betere dan origineel he.. ;) Dan hang ik liever gewoon n fatsoenlijke versterker aan de line-out..

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
-tom-562 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 23:09:
Ik zou eerder een andere headunit kopen, daar bereik je veel meer mee
Hoe bereikt hij daar meer mee? Een van zijn huidige speakers doet het niet en naar mijn mening doet de head unit (tenzij hij gewoon niet functioneert) amper wat voor de klank(kleur). Uit nieuwe speakers haal je veel meer.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Ik had niet gelezen dat z'n speakers nu al kapot waren.
Bij mijn vorige en huidige auto merkte ik duidelijk verschil toen ik de headunit die erin zat (o.a. 1 of ander kijkshop ding) verving door mijn Alpine HU, zelfs uit de standaard fabrieksspeakertjes kwam toen al een stuk beter geluid. Idem voor mijn huidige Volvo, fabrieksafunit vervangen voor m'n Alpine, en het geluid is daar echt 10x beter van geworden

Vaak bu'j te bang!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
CristianSchriev schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 22:37:
@peenutzz
Daar ben ik het mee eens, in een open ruimte klinkt het al snel heel anders dan het in een kleine auto zou klinken.. Ik dacht ook een een 2weg systeem (deze hebben een tweeter boven op de woofer) toch? Dat is al stukken beter voor het hoge bereik althans dat lijkt mij.
Toen ik nog niet zoveel van caraudio wist, werden driewegspeakers in zo'n kleine maat me zelfs afgeraden door de verkoper. Ze zouden veel scheller klinken, omdat de middentoner en de tweeter de woofer 'blokkeren'. Een composet heeft daar geen last van, omdat die uit losse speakers en tweeters bestaat, zo was het verhaal. Zit wat in, maar ik heb dat verder nooit gecontroleerd of vergeleken.

Een drieweg composet inbouwen is een hoop meer werk en er zal in de auto geboord en/of gezaagd moeten worden en omdat je daar geen zin in hebt, raad ik je tweeweg aan :)

[ Voor 4% gewijzigd door Peenutzz op 05-12-2012 17:16 ]

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

• CristianSchriev
Het is een setje van Pioneer geworden de TS-A1313i speakers (3wegs) en ze klonken aardig goed. Dus ben benieuwd ga ze dit weekend in de auto zetten.
Pagina: 1