Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Advies bij aankoop streaming server

Pagina: 1
Acties:

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:48
Voor twee maanden terug heb ik de mediaspeler 'Mede8er MED400X2' gekocht. Ik stream de content via mijn normale 'woon-werk-PC'. Dit is echter geen ideale situatie. Daarom wil ik een server aanschaffen welke wordt aangesloten op de MED400X2. En juist dat is het onderdeel waarbij ik graag advies zou willen.

Via Google/GoT/etc. heb ik mijn keuzes teruggebracht naar:
  • Een product uit de Synology reeks;
  • Een zelf te bouwen streaming-server
Echter, hoe functioneert de Synology i.c.m. de MED400X2? Google toont resultaten waarin wordt aangegeven dat de connectie met gedeelde mappen soms erg lastig is. En dat acht ik toch van belang voor een soepelwerkend geheel.

Een tweede optie vormt een zelf te bouwen streaming-server. Daarbij heb ik meer vragen. Heb ik aan een onboard-GPU voldoende om Full HD te streamen? Of is een videokaart helemaal niet van belang omdat ik de content stream naar de MED400X2? Indien ja, dan is mijn inziens de CPU en het netwerk belangrijker. Wordt een bepaalde CPU voor dit doeleinde aangeraden/afgeraden?

Graag uw hulp. Ik kom er zelf niet uit.

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-11 19:03
Synology is gewoon een top-NAS. Verbinden gaat via NFS voor de beste prestaties. Het lastige zit'm in het toekennen van de juiste rechten.

Bij een zelfbouwserver zou je Windows Home Server in overweging kunnen nemen. Deze heeft ook voordelen voor je PC's.
Aangezien een NAS ook geen GPU heeft waarom zou het type GPU bij een zelfbouw server wel van belang zijn.

Op zich maakt het type CPU niet zo veel uit. Wel kan het zijn dat CPU's als de Atom en AMD E-serie een lagere netwerkouput kunnen hebben. Wanneer je de Server ook wilt gaan gebruiken voor News en Torrent, zou ik wel minimaal I3 of AMD variant aanraden.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-11 08:04

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Er is veel over de SYnology NAS`en terug te vinden op GoT. Veel goede ervaringen ook :)

Ik verplaats je even naar CEA, aangezien dit aankoopadvies is ;)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A