Voor twee maanden terug heb ik de mediaspeler 'Mede8er MED400X2' gekocht. Ik stream de content via mijn normale 'woon-werk-PC'. Dit is echter geen ideale situatie. Daarom wil ik een server aanschaffen welke wordt aangesloten op de MED400X2. En juist dat is het onderdeel waarbij ik graag advies zou willen.
Via Google/GoT/etc. heb ik mijn keuzes teruggebracht naar:
Een tweede optie vormt een zelf te bouwen streaming-server. Daarbij heb ik meer vragen. Heb ik aan een onboard-GPU voldoende om Full HD te streamen? Of is een videokaart helemaal niet van belang omdat ik de content stream naar de MED400X2? Indien ja, dan is mijn inziens de CPU en het netwerk belangrijker. Wordt een bepaalde CPU voor dit doeleinde aangeraden/afgeraden?
Graag uw hulp. Ik kom er zelf niet uit.
Via Google/GoT/etc. heb ik mijn keuzes teruggebracht naar:
- Een product uit de Synology reeks;
- Een zelf te bouwen streaming-server
Een tweede optie vormt een zelf te bouwen streaming-server. Daarbij heb ik meer vragen. Heb ik aan een onboard-GPU voldoende om Full HD te streamen? Of is een videokaart helemaal niet van belang omdat ik de content stream naar de MED400X2? Indien ja, dan is mijn inziens de CPU en het netwerk belangrijker. Wordt een bepaalde CPU voor dit doeleinde aangeraden/afgeraden?
Graag uw hulp. Ik kom er zelf niet uit.