Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 395692

Topicstarter
Tja, het zal wel aan mij liggen maareh... Net binnen tweedehands htpc met volgend moederbord (als je ff kijkt op e-bay vind je hem nog wel :-):

Desktop Home Theater PC Asus M4A785G HTPC Athlon II X2 240e 2GB 1TB Blue-Ray

Vorige eigenaar had er Linux oip draaien met XBMC.

Ik wil hem enkel opstarten maar krijg geen beeld.toetsen bord op de usb en tijdens boot heb ik geprobeerd in de BIOS te komen m,aar dat gaat helaas niet. F1 tm F12, del etc geprobeerd. Niets, ik krijg gewoon geen beeld... Monitor geprobeerd via VGA, HDMI en DVI, niets...

Systeem start wel op, er zit een display op die keurig de temp van CPU en Case aangeeft, moederbordlampje is groen, ventilatoren draaien en geen piepjes als error meldingen bij het opstarten.

Ik ben dus even lost... Hebben jullie nog ideeen? Het zou me enorm kunnen helpen.

Bij voorbaat dank!

OzOn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat zijn de volledige specs van je systeem?
Als je je geheugen eruit haalt, krijg je dan wel beepjes? En staat het geheugen dat je gebruikt op de QVL van dit bord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Tja, geheugen eruit gehaald en... geen piepje. Het MB doet dus ff helemaal niets. Ik ga ff kijken of ik het BIOS kan resetten en of dat zin heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ok Flashen heeft niets opgeleverd. BIOS reset volgens ATX methode zoals in de opstart troubleshooter ook niet. Lampje op het MB gaat dus wel op groen als ik de PC power geef.

Als ik de 220V inschakel kan ik de PC aanzetten met de power knop ik kan hem daar echter niet mee uit zetten ook lijkt er geen reactie te zijn als ik de reset knop indruk.

Begin het gevoel te krijgen dat het MB is overleden...

Alle hulp is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-03 20:32

LnC

The offending line...

Heb je al geprobeerd om een andere monitor / tv aan te sluiten op je systeem? Of gebruik voor de zekerheid eens andere kabels. Er is een kans dat de kabels draadbreuk hebben. (En staat er stroom op de monitor :9 ? En zijn de aansluitingen op de videokaart / moederboard nog goed?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee, het ligt niet aan de monitor. Het MB geeft geen piepjes (ja ik heb wel een luidsprekertje aangesloten). geheugen eruit alles afgekoppeld, Helaas, deze lijkt dood te zijn
Pagina: 1