Toon posts:

msi overklokbios????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een paar keer iets over een overklokbios, van MSI, gelezen. Nu ben ik benieuwd welk bios dit is en waar ik dit kan halen.

Oh ja, ik heb een MSI K7T turbo

Verwijderd

Ik dacht zelf dat dat gewoon overclock software was.
Als je zelf de snelheden in je bios kunt instellen (softwaremarig dus, ipv jumpers) heb je ook een overclock bios.

Verwijderd

De bios voor overclockers kan je gewoon op de website van MSI zelf vinden.

Ik heb zelf een overklok bios voor de MSI KT7 Pro 2-a erop staan :)

Verwijderd

gewoon op de msi site :(
Hoe lui kun je zijn, moeten we ook nog een link voor je zoeken?

• xiphoid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10-2023

xiphoid

I am just me

ik wil die troep ook !

http://mrfloris.com

• Fireman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-10-2025

Fireman

We talk about luxury problems

Op vrijdag 01 juni 2001 18:06 schreef Sinterklaas het volgende:
gewoon op de msi site :(
Hoe lui kun je zijn, moeten we ook nog een link voor je zoeken?
Sorrie dat ik dit topic omhoog schop maar ik heb gesearch voor die OC bios maar nix te vinden :(

Nu weet ik dat het alweer een tijd geleden is maar is er een ander plekkie waar ik die oc bios kan vinden?

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:00
Gewoon op de MSI site, moet je ff wat creatief zijn met de URL. Je neemt de URL voor de K7TTurbo2 updates, dan verander je V5 in V3 en zit je op de Turbo site:
http://www.msi.com.tw/support/bios/bios.php?model=MS-6330+V3.0

• Fireman

Fireman

Op donderdag 21 maart 2002 15:50 schreef _JGC_ het volgende:
Gewoon op de MSI site, moet je ff wat creatief zijn met de URL. Je neemt de URL voor de K7TTurbo2 updates, dan verander je V5 in V3 en zit je op de Turbo site:
http://www.msi.com.tw/support/bios/bios.php?model=MS-6330+V3.0
Deze ken ik al maar als ik die bios zal installeren dan ga ik toch weer terug naar af? of geeft deze een extra perfomance bij mijn huidige bios?

Met andere woorden; er gewoon bij zetten/flashen en ik ben nog steeds up to date?

• _JGC_
Is een oud BIOS die alleen lagere multipliers toevoegt. Je kunt dat oude BIOS flashen, dan je TB op 5X multiplier zetten en dan het nieuwste (3.30) BIOS flashen.
De normale MSI BIOSsen houden de laagste multiplier van de processor aan die er ooit ingezeten heeft. Probleem is wel dat je weer opnieuw kunt beginnen als je je CMOS geleegd hebt.

Met een normaal BIOS kan het ook op de volgende manier: Duron 600 erin, TB 950 er weer in -> laagste MP=6X.

• Fireman

Fireman

Op donderdag 21 maart 2002 17:48 schreef _JGC_ het volgende:
Is een oud BIOS die alleen lagere multipliers toevoegt. Je kunt dat oude BIOS flashen, dan je TB op 5X multiplier zetten en dan het nieuwste (3.30) BIOS flashen.
De normale MSI BIOSsen houden de laagste multiplier van de processor aan die er ooit ingezeten heeft. Probleem is wel dat je weer opnieuw kunt beginnen als je je CMOS geleegd hebt.

Met een normaal BIOS kan het ook op de volgende manier: Duron 600 erin, TB 950 er weer in -> laagste MP=6X.
Hier heb ik dan niet veel aan. Wat ik wil is een hoger voltage instellen. Ik nl. nu alleen maar tot 1.850 Volt en het liefst zou ik tot 2.25 gaan of zo om te proberen :)

Mijn temp is nu max. 50 graden stressed dus hij kan nog wel wat hebben.

Als ik mijn MP hoger zet dan start 'ie niet goed op in windows (onstabiel) en met een iets hoger voltage hoop ik 'm stabieler te houden of krijgen.

• _JGC_
1.85V is het max wat je uit een Socket A bord kunt trekken, alles daarboven is niet gegarandeerd en moet je met soldeerbout en weerstandjes bereiken helaas :(

Dat overclockbios is gewoon voor mensen die hun Duron 900 op 8x133 willen draaien, zoals ik destijds.

• Fireman

Fireman

Op vrijdag 22 maart 2002 17:00 schreef _JGC_ het volgende:
1.85V is het max wat je uit een Socket A bord kunt trekken, alles daarboven is niet gegarandeerd en moet je met soldeerbout en weerstandjes bereiken helaas :(

Dat overclockbios is gewoon voor mensen die hun Duron 900 op 8x133 willen draaien, zoals ik destijds.
Dus voor mijn K7T Turbo mobo met een TB 800@950 is zo ongeveer het matje.

Anders een andere CPU en dan kom ik wél hoger?

kom ik dit zelfde probleem dan ook niet tegen als ik dadelijk een 1800+ heb en wil overklokken?

Op hoeveel draait zo'n opgevoerde 1800+ ongeveer?

• _JGC_
Voor alles hoger dan de 1800+ mag je om een ander moederbord kijken, het spanningscircuit van de K7TTurbo(-R) is daar niet op berekend. Het werkt wel, maar hoelang kan ik je niet zeggen.
Veel mensen negeren het gewoon en zetten er toch een 2000+ in, wat ook wel werkt, maar je zult dan niet de eerste zijn die problemen krijgt.

Ik heb zelf een DFI P5BV3+ Rev B gezien die z'n voltageregulators gewoon miste, soldeer was er gewoon afgesmolten omdat die gast er zonodig een K6/2-550 2.3V in moest zetten, terwijl DFI altijd al heeft gezegd dat het spanningscircuit te zwak is voor de latere AMD CPUs (K6/3-400 2.2V was max, dan weet jij wel wat een K6/2-550 2.3V doet :) )

• Fireman

Fireman

Op vrijdag 22 maart 2002 21:50 schreef _JGC_ het volgende:
Voor alles hoger dan de 1800+ mag je om een ander moederbord kijken, het spanningscircuit van de K7TTurbo(-R) is daar niet op berekend. Het werkt wel, maar hoelang kan ik je niet zeggen.
Veel mensen negeren het gewoon en zetten er toch een 2000+ in, wat ook wel werkt, maar je zult dan niet de eerste zijn die problemen krijgt.

Ik heb zelf een DFI P5BV3+ Rev B gezien die z'n voltageregulators gewoon miste, soldeer was er gewoon afgesmolten omdat die gast er zonodig een K6/2-550 2.3V in moest zetten, terwijl DFI altijd al heeft gezegd dat het spanningscircuit te zwak is voor de latere AMD CPUs (K6/3-400 2.2V was max, dan weet jij wel wat een K6/2-550 2.3V doet :) )
Dus maximaal een 1800+ zonder te OC'en op mijn K7T Turbo?

Niet dat ik je niet geloof maar staat dit alles nog ergens anders beschreven?

• _JGC_
Op de MSI site staat dat ie maar tot 1800+ kan, dus neem ik maar aan dat dit de reden is. De K7TTurbo2 heeft toch niet voor niets een extra P4 voedingsplug op het moederbord zitten?
Pagina: 1