ik heb een paar keer iets over een overklokbios, van MSI, gelezen. Nu ben ik benieuwd welk bios dit is en waar ik dit kan halen.
Oh ja, ik heb een MSI K7T turbo
Oh ja, ik heb een MSI K7T turbo
Verwijderd
Verwijderd
http://mrfloris.com
Sorrie dat ik dit topic omhoog schop maar ik heb gesearch voor die OC bios maar nix te vindenOp vrijdag 01 juni 2001 18:06 schreef Sinterklaas het volgende:
gewoon op de msi site
Hoe lui kun je zijn, moeten we ook nog een link voor je zoeken?
Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)
Deze ken ik al maar als ik die bios zal installeren dan ga ik toch weer terug naar af? of geeft deze een extra perfomance bij mijn huidige bios?Op donderdag 21 maart 2002 15:50 schreef _JGC_ het volgende:
Gewoon op de MSI site, moet je ff wat creatief zijn met de URL. Je neemt de URL voor de K7TTurbo2 updates, dan verander je V5 in V3 en zit je op de Turbo site:
http://www.msi.com.tw/support/bios/bios.php?model=MS-6330+V3.0
Hier heb ik dan niet veel aan. Wat ik wil is een hoger voltage instellen. Ik nl. nu alleen maar tot 1.850 Volt en het liefst zou ik tot 2.25 gaan of zo om te proberenOp donderdag 21 maart 2002 17:48 schreef _JGC_ het volgende:
Is een oud BIOS die alleen lagere multipliers toevoegt. Je kunt dat oude BIOS flashen, dan je TB op 5X multiplier zetten en dan het nieuwste (3.30) BIOS flashen.
De normale MSI BIOSsen houden de laagste multiplier van de processor aan die er ooit ingezeten heeft. Probleem is wel dat je weer opnieuw kunt beginnen als je je CMOS geleegd hebt.
Met een normaal BIOS kan het ook op de volgende manier: Duron 600 erin, TB 950 er weer in -> laagste MP=6X.
Dus voor mijn K7T Turbo mobo met een TB 800@950 is zo ongeveer het matje.Op vrijdag 22 maart 2002 17:00 schreef _JGC_ het volgende:
1.85V is het max wat je uit een Socket A bord kunt trekken, alles daarboven is niet gegarandeerd en moet je met soldeerbout en weerstandjes bereiken helaas
Dat overclockbios is gewoon voor mensen die hun Duron 900 op 8x133 willen draaien, zoals ik destijds.
Dus maximaal een 1800+ zonder te OC'en op mijn K7T Turbo?Op vrijdag 22 maart 2002 21:50 schreef _JGC_ het volgende:
Voor alles hoger dan de 1800+ mag je om een ander moederbord kijken, het spanningscircuit van de K7TTurbo(-R) is daar niet op berekend. Het werkt wel, maar hoelang kan ik je niet zeggen.
Veel mensen negeren het gewoon en zetten er toch een 2000+ in, wat ook wel werkt, maar je zult dan niet de eerste zijn die problemen krijgt.
Ik heb zelf een DFI P5BV3+ Rev B gezien die z'n voltageregulators gewoon miste, soldeer was er gewoon afgesmolten omdat die gast er zonodig een K6/2-550 2.3V in moest zetten, terwijl DFI altijd al heeft gezegd dat het spanningscircuit te zwak is voor de latere AMD CPUs (K6/3-400 2.2V was max, dan weet jij wel wat een K6/2-550 2.3V doet)