Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuwe laptop Autocad civil 3D 2013

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Ik ben opzoek naar een nieuwe laptop voor mijn opleiding. Hiervoor moet hij een aantal programma's goed kunnen draaien, maar de belangrijkste (en zwaarste) is AutoCAD civil 3D 2013. Dit programma moet ie gewoon op en top kunnen draaien. Het beeldscherm zou ik het liefste rond de 16 inch hebben, niet veel kleiner in ieder geval.
De laptop mag rond de 900-1000 euro kosten, maar aangezien ik een student ben met weinig geld het liefst wat minder. Verder zou het fijn zijn als de accu redelijk lang meegaat, aangezien ik hem veel versleep.
Mijn voorkeur gaat uit naar het merk Asus vanwege goed ervaringen.
Kunnen jullie mij enkele laptops aanraden?

Groeten Jip

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21:09

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Sjezus... nou 's ff kijken....

www.tweakers.net [Enter]
Klikken op Pricewatch...
Kiezen voor laptops...
Eisen van TS invoeren....

et voila!:
1 resultaat!

http://tweakers.net/categ...hqbCWu-Yu2CiOlrIK_l55z_gE

Nou klaar, topic kan dicht zou ik zeggen!

/edit:
oh sh*t te duur... nee sorry dan is er géén laptop die aan je eisen voldoet. Hè wat jammer zeg!

[ Voor 10% gewijzigd door Icephase op 04-12-2012 16:14 ]

Verwijderd

Nou nou, een tandje minder mag wel hoor.

Zie het als een uitdaging om met een beperkt budget toch een geschikte laptop te vinden ;)

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 16:52
Even mijn antwoord uit een ander vergelijkbaar topic gekopieerd:

Dus de opties:

Dell 15 R SE:

+ goedkoop (~650)
+ full hd scherm
+ Redelijke gpu (7730M)

- log
- zwaar
- matige accuduur

Sony S15:

+ Beste scherm (IPS 1080p)
+ licht en dun
+ goede accuduur

- sub top grafische kaart

Asus N56 series:

+ goed scherm (1080p)
+ goede grafische kaart (650M) let wel; je krijgt de versie met ddr3 geheugen, die is zo'n 10-20 langzamer als de versie met gddr5 geheugen).
+ goede bouwkwaliteit
+ redelijke accuduur
+ i7

- zwaar

Lenovo Y500 series:

+goede hardware
+ goed scherm (1080P)
+ mSATA slot (Kun je een SSD inzetten zonder je HDD te hoeven vervangen).
+ goede grafische kaart (650M met ggdr5).

- niet mooi (persoonlijke mening)
- zwaar (2.9kg)

Het zijn wel allemaal 15.4 - 15.6 inch laptops. Ik denk persoonlijk niet dat het een onoverkombaar probleem is sinds je liever een 16 inch laptop hebt. Maar bovenstaande laptops zijn de enige (naar mijn menig) laptops die aan te raden zijn voor je budget en je gebruikersdoeleinden.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

• M0nkeymen
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:26

M0nkeymen

Monkeystyle!

Ik zou deze dell aanraden. Met kortingsbonnen kan er nog wat af, en dan zelf een SSD een 16GB intern geheugen erbij kopen.

Komt neer op:
Windows 8 64bit
i7-3630QM
2 GB nVidia GeForce GT 650M
17.3" 1.920 x 1.080

Kosten:
€ 949,00- € 50,00(kortingsbon)- € 44,95(EPP) + € 180,00(SSD en geheugen) = € 1034,06 incl. BTW

Wil je minder uitgeven dan kun je voor een 15 inch gaan of geen extra geheugen kopen.

[ Voor 9% gewijzigd door M0nkeymen op 04-12-2012 17:49 ]

psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians

Verwijderd

M0nkeymen schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 17:47:
Ik zou deze dell aanraden. Met kortingsbonnen kan er nog wat af, en dan zelf een SSD een 16GB intern geheugen erbij kopen.

Komt neer op:
Windows 8 64bit
i7-3630QM
2 GB nVidia GeForce GT 650M
17.3" 1.920 x 1.080

Kosten:
€ 949,00- € 50,00(kortingsbon)- € 44,95(EPP) + € 180,00(SSD en geheugen) = € 1034,06 incl. BTW

Wil je minder uitgeven dan kun je voor een 15 inch gaan of geen extra geheugen kopen.
-Is de gt650m die bij dell zit een gddr5?
-is het wel makkelijk om in een dell ssd te zetten en dell hierop te installeren op een makkeljke manier?

Twijfel ook tussen de 17r - lenovo y500 - asus n56 en de sony vaio s15 door de gewicht met name (wel mindere grafische kaart een 640m). Neig wel meer naar de lenovo y500

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 16:52
@M0nkeymen: Hij wou ook een laptop die makkelijk mee te nemen is. De 17 R SE is 3.2kg. Wel erg zwaar.

@Gsmplaneet: De 17 R SE heeft (correct me if I'm wrong) 2 HDD slots, dus een SSD + HDD voor opslag kan makkelijk.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Verwijderd

En hij heeft GDDR5.

Maar GDDR5 of niet lijkt me niet het juiste criterium om te kiezen tussen de sony S15, de Y500 en inspiron. Het zijn 3 laptops die voor andere doelen geschikt zijn.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 19:01:
En hij heeft GDDR5.

Maar GDDR5 of niet lijkt me niet het juiste criterium om te kiezen tussen de sony S15, de Y500 en inspiron. Het zijn 3 laptops die voor andere doelen geschikt zijn.
Net gekeken bij saturn naar de sony en asus. Wat ziet die Sony er mooi uit, erg licht en dun tegenover de Asus. Daarnaast kon ik het gewoon optillen met 1 hand terwijl ik voor de Asus echt twee handen nodig had.

Morgen ga ik langs Paradigit om ook te kijken naar de Lenovo. Maar de Asus is nu wel afgevallen voor mij.
Pagina: 1