2e videokaart Quadcore

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JRMN
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-10-2016
Beste Forum lezers

Ik zou graag een 2e videokaart willen plaatsen in mijn pc.

moederbord: Asus P9X79 ( 3 x PCIe )
videokaart: Asus GTX 560 DC 1GB (Nvidia)

Mijn vraag is, moet er een een identieke 2e videokaart geplaats worden? ( SLI / Quad-GPU / CrossFireX )

Of is er ook een mogelijkheid dat er een andere videokaart (Asus GTX of Radeon ) geplaatst worden?

Ik neem dan aan dat de beste videokaart als master wordt gebruikt dus kan een kaart met 1 GB of beter 2 GB.

Welke betaalbare Asus videokaart raden jullie mij aan?

Grtz

[ Voor 18% gewijzigd door JRMN op 04-12-2012 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-07 15:53
Moet zowiezo de zelfde familie zijn dus een 5xx serie. Verder gaan de kaarten draaien zoals de langzaamste kaart is. Zelfde geldt voor het geheugen. heeft de ene 1 en andere 2gb dan hebben ze allebei maar 1 gb per kaart beschikbaar. Denk dat je beter af bent door een 660 ti of 670 aan te schaffen.

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JRMN
Beste Joenino

Bedankt voor de reactie, ik denk dat mijn voorkeur dan uitgaat naar een Asus Radeon HD7770 2GB.

Wegens 2x Samsung 27" & Samsung 32" monitorschermen voor de resolutie ( 2560x1600 )

Dus dan ook maar meteen voor de 2 GB videogeheugen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 480250

Uhm, dat is niet genoeg. Je kunt beter 2x 7850 in Crossfire nemen.

[ Voor 127% gewijzigd door Anoniem: 480250 op 04-12-2012 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 403231

Weet niet wat je van plan bent te doen met je systeem maar de prestaties met gamen gaan erg hard achteruit met "slechts" een HD7770 op 2560x1600 resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JRMN
Bedankt voor de reactie's, maar het systeem is niet bedoeld voor te gamen.

En het systeem zelf heeft 32GB RAM dus qua prestatie's moet dat niet tegen gaan vallen lijkt mij.

Met het aanraden van de andere videokaarten is mij voorkeur voor een Asus

Waarbij ik graag een hoge resolutie heb en mij voorkeur denk ik toch naar nvidia gaat (wat is jullie opinie?)

Met als doel voor multimedia werk (grafisch & muziek) de 24" monitor als hoofdscherm en de 2x 27" als werk monitor.

En als optie voor uitbreiding van extra werkruimte de 32" smart tv.

Graag zou ik ook nog horen wat de kenmerken & voordelen zijn van SLI (Nvidia) tegenover Quad-GPU(AMD) en CrossFireX ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:08
Als het puur een videokaart is om een extra scherm op aan te kunnen sluiten voor wat desktop werk, dan volstaat elke willekeurige videokaart. Ze hoeven dan ook niet in SLI te kunnen draaien aangezien de workload niet verdeelt hoeft te worden, maar elke video kaart alleen zijn eigen schermen moet doen.

Elke willekeurige videokaart met de juiste aansluitingen zal dus volstaan, sterker nog, als je op de nieuwe schermen echt alleen maar desktop werk gaat doen (foto / video bekijken, geen grafisch zware dingen) dan zou ik geld besparen en er een goedkope kaart bij zetten. Echt grafisch zware berekeningen kan je dan altijd nog laten doen op je "hoofd" schermen door je zwaardere videokaart.

Verder zou ik bij een nvidia kaart blijven als het kan, aangezien ik geen idee heb wat ati en nvidia drivers mengen gaat doen met je pc.

Maar je behoefte hebt aan meer grafische kracht, gewoon een nieuwe goeie nvidia kaart aanschaffen en de oude als "erbij" gebruiken.

Als het niet alleen bij desktop werk blijft maar je ook grafische renders en video tegelijkertijd wilt overbruggen over meerdere schermen, kan je beter naar ATI kaarten gaan kijken met eyefinity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JRMN
Okee, het probleem is meer dat de asus GTX 560 niet meer geleverd kan worden.

En mijn punt nu is ik nu ik d.m.v 2 gelijke kaarten wil kopen ik de keuze kan hebben voor nvidia of ATI.

Waarbij als ik voorruit kijk toch beter voor een kaart met 2GB videogeheugen kan gaan en voor evt optie voor meerdere schermen.

Wegens wat je al aangeeft van render werk van grafisch en video editing ik dus beter voor een ATI kaart kan gaan.

Ook omdat mijn moederbord SLI / Quad-GPU / CrossFireX ondersteund en de 2x 27" & 32" schermen meer mijn voorkeur naar uitgaan.

De 24" monitor gebruik ik dus als start/hoofd scherm maar is wel een LED HD met (1920 x 1200)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-06-2024
JRMN schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 17:36:
Bedankt voor de reactie's, maar het systeem is niet bedoeld voor te gamen.

En het systeem zelf heeft 32GB RAM dus qua prestatie's moet dat niet tegen gaan vallen lijkt mij.

Met het aanraden van de andere videokaarten is mij voorkeur voor een Asus

Waarbij ik graag een hoge resolutie heb en mij voorkeur denk ik toch naar nvidia gaat (wat is jullie opinie?)

Met als doel voor multimedia werk (grafisch & muziek) de 24" monitor als hoofdscherm en de 2x 27" als werk monitor.

En als optie voor uitbreiding van extra werkruimte de 32" smart tv.

Graag zou ik ook nog horen wat de kenmerken & voordelen zijn van SLI (Nvidia) tegenover Quad-GPU(AMD) en CrossFireX ?
Elke videokaart tenzij je gebruik wil maken van Cuda acceleratie dan moet je Nvidia kaart hebben. (bij hoogstaande grafische programma's best wel veel voorkomend)
De nvidia kaarten kunnen niet meer dan twee monitoren aansturen in jou serie maar je kan wel gewoon goedkoop 20 euro kaartje bijsteken voor extra monitoren.
Een hoeveelheid ram maakt echt niet uit voor de prestaties van een systeem als het toch niet vol komt te zitten.
Zelfs met bewerken krijg ik mijn 20 niet vol.

Twee 27 inch 2560x1440 schermen naast elkaar als werk scherm vind ik persoonlijk het pretigst.
Zowieso dezelfde schermen is betrouwbaarder als je er grafische bewerkingen op doet ook het aftstellen met een Spyder is moeite waard.
Voor muziek maak het natuurlijk geen kloot uit wat je zelf het pretigst vind is hier dus het antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Je huidige kaart kan al 2 schermen aansturen, dus zoals eerder gezegd hoef je alleen nog maar een kaartje voor het 3e scherm, dit kan prima met de goedkoopste pcie kaart die je kunt vinden.
Nvidia en passief gekoeld: http://tweakers.net/categ...O9ePrVe98aiCmilfpR2VKi1Pg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Let wel even op de aansluitingen op de kaart. Hdmi levert bijvoorbeeld niet meer dan 1920x1200 je hebt dan dvi of displayport nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JRMN
Bedankt voor alle hulp.

Dus een simpele "Asus GTX 550 Ti,1GB" zal ook al volstaan dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETHART
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-05 18:24
Je moet wel drie kaarten kunnen aansluiten op de kaart.

[ Voor 61% gewijzigd door ETHART op 06-12-2012 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online

Aganim

I have a cunning plan..

Verder zou ik bij een nvidia kaart blijven als het kan, aangezien ik geen idee heb wat ati en nvidia drivers mengen gaat doen met je pc.
Geen idee wat de TS draait, maar vanaf W7 kan dat gewoon zonder problemen.

[ Voor 6% gewijzigd door Aganim op 06-12-2012 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JRMN
Heb dit moederbord: Asus PX79 Pro

Waarbij het dus mogelijk is om een 2e videokaart te gebruiken ( SLI / Quad-GPU / CrossFireX )

Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/websites/Global/products/qozuUIBauoP94eTQ/7k5Oc00pLi3ASO6W_500.jpg

Mijn vraag was meer wat hier de voordelen en nadelen van zijn met name in Nvidia & AMD

En hierbij wil ik 4 schermen kunnen aansluiten en een videokaart van Asus
Pagina: 1