Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199803

Topicstarter
Vorige week een bosje rozen gekocht bij de supermarkt, speciaal om er foto's van te maken. Normaal gesproken koop ik nooit bloemen, maar het leek me wel leuk om eens te kijken in hoeverre ik zinnige of mooie foto's kon maken van 'zomaar' een bosje rozen. Oorspronkelijk waren de rozen donkerrood met een paarse gloed. Heb tijdens de nabewerking de kleur aangepast naar roze, waardoor het geheel een soort trouwkaart uitstraling krijgt.

Gebruikte spullen: Canon 500D, 18-55mm kitlens, 100mm macro, statief, rozen, sproeier, een wit laken als achtergrond. Verder gebruik gemaakt van natuurlijk licht. De nabewerking is gedaan met CameraRaw en PhotoshopCS5.

Rozen

1: Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8479/8241752303_6407585bb0.jpg

2: Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8481/8242821424_dec8231e4a.jpg

3: Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8486/8241752897_74aef5df35.jpg

4: Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8487/8241753043_bc13f2e292.jpg

5:Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8062/8241753213_515684d968.jpg

6: Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8488/8241753425_8500dacbbd.jpg

7: Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8061/8241753627_56b6d7b331.jpg

8: Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8068/8242820610_60c5502864.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:58
Erg mooie serie, lekkere lichte frisse toning, werkt goed hier. 2 en 8 zijn mijn favoriet, verder weinig opmerkingen over te maken omdat het gewoon goed is. Van mij had het gerust een showcase mogen zijn ! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWfx
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-02 20:18
Kunnen voor 14 februari zo bij de Expo de rekken in en dat bedoel ik zeker niet negatief! d:)b

Ik moet zeggen dat je echt een hele 'romantische' kleur roze hebt weten te fabriceren van diep donkerrood!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-07 15:26

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Zouden leuke trouwkaarten maken Sargonaut, zou ze als ik jou was eens door spelen naar een fabrikant van die kaarten ;)

Het zijn voor mij persoonlijk geen foto's waar ik eeuwen naar kan kijken of een "wow" gevoel bij heb, ondanks dat vind ik het toch heel knap dat je wat meet te maken van "zomaar" een bosje rozen!

Een paar opmerkingen though:

#4: Links een beetje overbelicht en dan met name met een harde overgang, niet zo smooth als de rest helaas.

#8: Ik zie in het grijze overal nog stukjes roze en overduidelijk randjes rond de bloem (chromatische abberatie?)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:43
Leuke set, al vind ik die negatieve vignetting niet altijd even fijn.
Lijkt mij erg goed voor stockfotografie. Misschien dat je daar nog wat mee kunt verdienen ook.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199803

Topicstarter
Dank voor alle comments en complimenten! :)

@Ventieldopje: Denk dat die randjes van nr8 door het masker komen wat ik heb gebruikt om de rommel rondom zwart/wit te maken. Was me op groot formaat niet opgevallen, maar nu ik wat beter kijk zie ik het wel. Volgende keer toch iets netter afwerken dus..., en 4 is inderdaad iets te licht geworden. ;)

@Wat bijverdienen betreft: Daar moet ik als 'niet werkende' een beetje mee oppassen. Op het moment dat de bijverdiensten interessant beginnen te worden, mag ik gelijk gaan inleveren met een hoop administratief gedoe eromheen. -O- En ik verwacht niet zoveel ermee te gaan verdienen, dat het genoeg is om mezelf te kunnen onderhouden. Maar ik vind de suggestie op zich al wel een groot compliment. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-07 15:26

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Anoniem: 199803 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 22:43:
Dank voor alle comments en complimenten! :)

@Ventieldopje: Denk dat die randjes van nr8 door het masker komen wat ik heb gebruikt om de rommel rondom zwart/wit te maken. Was me op groot formaat niet opgevallen, maar nu ik wat beter kijk zie ik het wel. Volgende keer toch iets netter afwerken dus..., en 4 is inderdaad iets te licht geworden. ;)

@Wat bijverdienen betreft: Daar moet ik als 'niet werkende' een beetje mee oppassen. Op het moment dat de bijverdiensten interessant beginnen te worden, mag ik gelijk gaan inleveren met een hoop administratief gedoe eromheen. -O- En ik verwacht niet zoveel ermee te gaan verdienen, dat het genoeg is om mezelf te kunnen onderhouden. Maar ik vind de suggestie op zich al wel een groot compliment. _/-\o_
Hehe, ik zit in het zelfde schuitje ja ;) Legaal (bij) verdienen is bijna een no-go dus maar af en toe wat zwart moet toch kunnen :> Met dit soort dingen gaat dat wat lastiger natuurlijk haha.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Ventieldopje schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 16:04:
Zouden leuke trouwkaarten maken Sargonaut, zou ze als ik jou was eens door spelen naar een fabrikant van die kaarten ;)
Na kerstkaartjes nu ook nog trouwkaartjes :p. Heel mooi. 3 en 4 vind ik wel wat leeg. De zwart-witte achtergrond bij 7 vind ik ook wat vreemd, maar het stoort me niet echt.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 350960

Erg mooi gedaan! Misschien wat veel foto's van hetzelfde, maar ze zien er wel top uit!

#1 en #2 vind ik de beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:38

Polariteit

Fietsende fotografeur

Mooie scherpte + kleuren, netjes gedaan. Vooral die druppeltjes op sommigen vind ik geslaagd.

Qua variatie vind ik de serie echter wat minder. Na de vierde foto had ik het idee dat ik het wel gezien had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Heel erg netjes. Erg moeilijk onderwerp, want het is al 789423798423x gedaan. Je hebt er wel iets bijzonders van gemaakt, en dat is een compliment waard vind ik.

4 en 5 vind ik erg op elkaar lijken. Ik had ze in ieder geval niet na elkaar geplaatst denk ik.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-05 13:21
Mooi gedaan, thinking out of the box ;) Zo zien we ook dat je wat meer kan dan enkel bokeh panorama's ;) Over de hele serie heen, ik vind het allemaal erg netjes gedaan, rekening gehouden met het feit dat het oorspronkelijk donkerrode bloemen zijn!

1 Deze mag voor mij ietsje lichter (omdat de andere foto's zo op het randje te licht zijn), dan past het meer in de serie. De negatieve vignetting vind ik net iets te veel denk ik. Wel een mooi compositie, kleuren en druppeltjes.

2 Ook hier iets te veel negatieve vignetting, je ziet te weinig van de rozen voor mij. De druppeltje vind ik hier wel erg mooi op de rozen.

3 Iets te krap aan de bovenkant voor mij, wel mooi met die druppeltjes!

4 hier had ik ze ietsje meer naar het midden gezet, ik vind het nu wat krap rechts en te veel wit links. Als valentijnskaartje is deze dan weer perfect, op het wit kan je je tekstje schrijven ;)

5 Deze lijkt voor mij ook wat te veel op 4 en ik vind 4 sterker.

6 Mooi closeup, maar wat te weinig dof voor mij, er is niets echt haarscherp, op f/4-f/5.6 was deze mooier geweest denk ik.

7 Prima foto, niet veel op aan te merken.

8 Ik zie nog roze stukjes in de grijze bloemen onderaan? Dat zou ik nog even wegwerken.

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Pagina: 1