Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ceekah
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-06 17:13
Al een tijdje ben ik opzoek naar een koper voor mijn Dialogic DI/SI 24 kaart.
Gisteren kreeg ik een mail terug van David Scott(voorzitter van Acesystems) waarin stond dat Acesystems er $650 voor wou geven.
Ik vond de site er "cheap" uit zien dus ging wat informatie ophalen over Acesystems en David Scott.
Kon er helemaal geen reviews over vinden, geen negatieve of positieve.
Helaas is er (bijna) geen vraag naar deze kaarten 2e hands dus andere koper is moeilijk te vinden.
Iemand tips om de erachter te komen of deze site betrouwbaar is?

Groeten ceekah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:34

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

Als de kaart eerst betaald wordt voor je hem naar hun stuurt is er toch geen probleem imo :)

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ceekah
Ze willen dat ik hem opstuur.
Binnen 21 dagen na ontvangst word de kaart getest en het geld overgemaakt via banktransfer of paypal.

Aangezien het een winkel is vind ik het niet raar dat ze eerst de kaart binnen willen hebben voordat ze geld overmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Opsturen en dan afwachten of je geld krijgt? If it is too good to be true, etc etc. Dit stinkt nogal, omdat het risico volledig aan jouw kant ligt, dat zie je toch zelf ook wel? :)

Wat is jouw waarborg? Of ben je gewoon je kaart kwijt en moet je maar hopen dat het te goeder trouw is?

[ Voor 35% gewijzigd door gambieter op 04-12-2012 18:01 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:34

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

Hm, mja opzich ziet de site er "cheap" uit maar somehow zie het er best geloofwaardig uit.
Is $650 "normaal" of "te mooi om waar te zijn", miss kan je een dealtje met ze sluiten dat ze eerst de helft betalen?

edit:

even het domain whoissen:
Reverse Whois:
"ACE Systems, Inc" owns about1 other domains
Email Search:
is associated with about 2 domains
Registrar History:
2 registrars
NS History:
10 changes on 9 unique name servers over 9 years.
IP History:
80 changes on 46 unique IP addresses over 8 years.
Whois History:
52 records have been archived since 2001-10-23 .
Reverse IP:
2 other sites hosted on this server.
Log In or Create a FREE account to start monitoring this domain name

Registrant:
ACE Systems, Inc
9290 BAY HILL DR
GAINESVILLE, GA 30506-6738
US

Domain Name: ACESYSTEMS.COM

Administrative Contact, Technical Contact:
ACE Systems, Inc
9290 BAY HILL DR
GAINESVILLE, GA 30506-6738
US
770 781 4650 fax: 123 123 1234

Record expires on 26-May-2014.
Record created on 20-Jul-2009.

Domain servers in listed order:

NS1.WEBGOKU.COM 208.72.56.2
NS2.WEBGOKU.COM 208.72.57.2
Miss kan je met deze gegevens wat meer info verkrijgen.

[ Voor 72% gewijzigd door Mattie112 op 04-12-2012 16:29 ]

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-07 23:54

FaceDown

Storende factor.

ceekah schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 16:26:
Ze willen dat ik hem opstuur.
Binnen 21 dagen na ontvangst word de kaart getest en het geld overgemaakt via banktransfer of paypal.

Aangezien het een winkel is vind ik het niet raar dat ze eerst de kaart binnen willen hebben voordat ze geld overmaken.
Nooit doen natuurlijk. Als jij iets bij hun bestelt, dan verwachten ze waarschijnlijk ook dat jij eerst betaalt.

Zelfs al laat je eerst hun betalen dan nog loop je het risico dat ze dat via een ongedekte cheque doen, waardoor het geld op je rekening verschijnt, jij je kaart verstuurt, en vervolgens het geld door de bank doodleuk wordt afgeboekt. Dat is zoals de beroemde marktplaatsnigerianen te werk gaan.

Overigens is het wel zo dat wanneer het hier om oplichting gaat het logischer is wanneer ze dat met gangbare artikelen als ipads en laptops doen. Iemand met een of ander obscure printplaat oplichten ligt niet zo voor de hand. Zakkenrollers werken tenslotte ook in een druk warenhuis met kerst en niet bij de ingang van de voedselbank.

[ Voor 17% gewijzigd door FaceDown op 04-12-2012 16:33 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

Onzin eerst betalen en dan kan die zijn kaart krijgen. Hij mag de kaart ook komen ophalen en dan bij jou testen en dan betalen. Is hij het daar niet mee eens dan gaat hij mooi verder zoeken. Als je zelf zoals al gezegd is hierboven niet ziet dat je belazerd wordt moet je je misschien ook maar gewoon in het ootje laten nemen. Dan is je kaart weg en heb je geen geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:29

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Anoniem: 16328 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 17:50:
Onzin eerst betalen en dan kan die zijn kaart krijgen. Hij mag de kaart ook komen ophalen en dan bij jou testen en dan betalen. Is hij het daar niet mee eens dan gaat hij mooi verder zoeken. Als je zelf zoals al gezegd is hierboven niet ziet dat je belazerd wordt moet je je misschien ook maar gewoon in het ootje laten nemen. Dan is je kaart weg en heb je geen geld.
Je weet dat het bedrijf in de US zit? 'even langskomen om te testen' is ws nog prijziger dan de kaart zelf ;)

Ze lijken wel reseller van refurbished Dialogic spul te zijn, bel hem desnoods gewoon op en leg de situatie uit? Dan heb je in iedergeval al iets waarmee je kan werken. De vraag naar jou is natuurlijk, is $650 een redelijke prijs? Te veel is het vaak nep (zie nigerian zut), te laag wil je natuurlijk niet verkopen.

Je zegt zelf als dat er geen koper bijna voor te vinden is, ene kant als het allemaal legitiem is (ik ken genoeg van zulke US/UK bedrijven die gewoon een ruksite hebben), heb je wel een koper. Veel van zulke kleinere bedrijven zal je bijna nooit reviews over lezen, ik doe al jaren zaken met een webhoster uit UK waar bijna niets over te vinden is.

http://maps.google.nl/map...e+Staten&t=m&z=16&iwloc=A
Zit ook in de middle of nergens, kan best dat hij dus gewoon een eigen bedrijfje heeft en alles zelf regelt.

[ Voor 12% gewijzigd door SinergyX op 04-12-2012 17:58 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:19
Het is wel echt, maar dan is nog maar de vraag of je je geld krijgt.

Hij verkoopt ze in ieder geval voor een hoop op eBay.

http://www.ebay.de/itm/Di...5887cd53a4#ht_1472wt_1414

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het lijkt wel om een echte zaak te gaan daar Ace Systems in 2007 een schikking heeft moeten treffen met 'The Bureau of Industry and Security, U.S. Department of Commerce' omdat hij Dialogics kaarten ging exporteren. http://efoia.bis.doc.gov/exportcontrolviolations/e1096.pdf

De schikking is ondertekend door:
ACE SYSTEMS INC.
David L. Scott
Chief Executive Officer

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 04-12-2012 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:19
Anoniem: 16328 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 18:07:
Het lijkt wel om een echte zaak te gaan daar Ace Systems in 2007 een schikking heeft moeten treffen met 'The Bureau of Industry and Security, U.S. Department of Commerce'. http://efoia.bis.doc.gov/exportcontrolviolations/e1096.pdf

De schikking is ondertekend door:
ACE SYSTEMS INC.
David L. Scott
Chief Executive Officer
On or about July 3, 2006, Ace attempted a violation of the Regulations by attempting to export
dialogic voice cards to Mayrow General Trading (“Mayrow”) in Dubai, United Arab Emirates,
without the Department of Commerce license required by General Order No. 3 of Supplement
No. 1 to Part 736 of the Regulations. Dialogic voice cards are items subject to the Regulations
and are designated as EAR99 items3 Ace tendered ten dialogic voice cards items to its freight
forwarder with instructions to export such items to Mayrow. The export did not reach Mayrow
because the U.S. Government ordered its return pursuant to the Regulations. In so doing, Ace
committed one violation of Section 764.2(c) of the Regulations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hij lijkt me redelijk betrouwbaar gelet dat hij een echte zaak heeft, een bestaand persoon is en een eBay store heeft met tal van goede reacties. http://stores.ebay.com/Ace-Systems-the-Worldwide-Leader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Wikipedia: Escrow

Lijkt me voor beide partijen een zinvolle oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-07 14:28

Ardana

Moderator General Chat

Mens

En als hij niks betaald, ben je slechts een kaart kwijt die je anders ook niet had kunnen verkopen en enkel waarde ligt te verliezen op 'n plank.

Doet me 'n beetje denken aan die mop over theorie en praktijk: in theorie heb je 650 dollar, in praktijk niets.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ceekah
Bedankt voor alle informatie. :)
Ondanks het advies om het niet te vertrouwen heb ik besloten hem toch op te sturen.
De Ebay waarderingen geven mij vertrouwen in deze (ver)koper.
Het is wat Ardana aangeeft, de kaart ligt hier stof te happen en ik kan hem waarschijnlijk toch niet kwijt.
Jammer dat ik geen koper in NL kan vinden.

Ik laat weten hoe het is gegaan.

[ Voor 6% gewijzigd door ceekah op 05-12-2012 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:49

talin

ES-MA

waarom dan niet via ebay gedaan, hij heeft een account, jij kan een account aanmaken en je hebt garantie als je het met paypal zou doen!

hij maakt via paypal zijn centen over, jij stuurt pas op als hij betaalt heeft.

[ Voor 23% gewijzigd door talin op 06-12-2012 14:46 ]

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:35
Is het niet zo dat je via Ebay een bepaald percentage moet afdragen? We blijven wel Nederlanders natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Dagion schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 01:57:
Is het niet zo dat je via Ebay een bepaald percentage moet afdragen? We blijven wel Nederlanders natuurlijk ;)
Een investering van een paar procent voor meer zekerheid... Tsja, dan vraag je er natuurlijk wel een beetje om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:43
Je draagt 8% af aan Ebay en volgens mij ook nog een 2% (of zoiets) aan Paypal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-01 18:58

ago

Niet zo krenten. We hebben het over een flink bedrag. Een beetje zekerheid mag wel wat kosten. Straks krijg je geen rooie rotcent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ceekah
De kaart is verkocht en het geld is binnen!
Netjes binnen 3 dagen na ontvangst het bedrag van €529,93 op mijn rekening gekregen.
De site is dus wel te vertrouwen.
Bedankt voor jullie reacties en suggesties, dit topic kan nu gesloten worden.

Gr ceekah
Pagina: 1