Steeds beperkte toegang draadloos netwerk na verloop van tij

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3sje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-03-2021

3sje

DON't PANIC!

Topicstarter
Hallo,

Ik heb pasgeleden een Linksys E900 Wireless-N Router in gebruik genomen. Met mijn Laptop, iPad en Iphone werkt dit perfect door het hele huis (en tuin). Echter met mijn desktop die er schuin boven staat (hemelsbreed nog geen 6 meter) gaat het minder. Hij maakt prima verbinding en internetten en video streamen gaat dan ook goed, maar na verloop van tijd (soms 15 minuten soms 2 uur) gaast het netwerk op peberkte toegang. de remedie is usb adapter er uit trekken en opnieuw aansluiten. het betreft een Linksys AE1200 Wireless-N USB Adapter. Op de desktop draait windows 8 pro 32 bit

Ik heb het volgende geprobeerd:
-verschillende kanalen
-firmware router update
-drivers usb adapter update
-verschillende posities udapter en router.
-router op alleen N ipv combi BGN

Iemand een idee waaraan dit kan liggen en wat de oplossing is?

Do you know where your towel is? / specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:55

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Wat noem jij beperkte toegang? Gaat je snelheid naar beneden, wordt dat ook als zodanig door je router geregistreerd? Welke snelheid wordt door je PC aangegeven?

Ik heb zelf ook een LinkSys Router gehad en die werden nog wel eens te heet. Die van mij heeft er toen, na één à twee jaar, de brui aangegeven.
Nu heb ik een FritzBox en die wordt ook warm in de zomer. Dan moet ik hem soms ook uitzetten omdat hij het niet meer goed doet. De router zelf geeft dan niets aan, maar hij wordt rete traag.
-EDIT-
Laat maar, niet goed gelezen. Het zit hem in de PC. niet in de router, zo te zien. Sorry

[ Voor 8% gewijzigd door ElCondor op 04-12-2012 15:05 ]

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:06
Heb je er misschien al aan gedacht dat de netwerkkaart niet fully supported onder Windows 8 is? Windows 8 is nog niet heel lang uit, dus het zou best kunnen dat dit een of andere bug in de Linksys driver is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubenflush
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-07 18:56
Uit ervaring moet ik zeggen: kijk niet alleen naar jou laptop/pc maar ook eens naar je internet connectie in je router. Als jou router geen verbinding met de buitenwereld heeft, gaat Windows jou de melding 'Beperkte toegang' geven.

Dus als je weer eens beperkte toegang krijgt, log dan in in je router en check even of je wel überhaupt verbinding met internet heb. Dan pas weet je waar je moet kijken en troubleshooten;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3sje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-03-2021

3sje

DON't PANIC!

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Ik weet nu dat het aan de usb adapter of de drivers ligt. met een oude cheap ass g-adapter (sweex) heb ik het probleem niet. Even afwachten op een driver update dan maar.

Do you know where your towel is? / specs