Hallo allemaal,
Recent ben ik wat aan het rondsneupen (met name hier en op kieskeurig) om te kijken naar een aantal nieuwe onderdelen voor mijn sinds-5-jaar-niet meer ge-update pc. Ik moet toch zeggen dat hij het nog heerlijk doet op de huidige games en geniet ik nog steeds van de graphics. Toch wil ik een nieuwe grafische kaart; maar ook wil ik een nieuwe processor. Eerst zet ik hier mijn huidige systeem even neer:
- Processor: Intel core 2 duo e8500 (3.16ghz)
- RAM : 2x 2 gb (4gb RAM)
- Moederbord: Asus P5KPL-AM
- Videokaart: Asus Nvidia GeForce 9800gtx
- Systeem: Windows 7 enterprise
____
Ik heb de volgende zaken op het oog:
- Processor: Intel Core i5 3570 (4x 3.4 ghz) - 187 euro
Daarvoor heb ik een sockett 1155 moederbord nodig: Asus P8B75-M LX, niet al te complex en duur - 55,-
- Videokaart: Asus Nvidia GeForce GTX660 --- 220 euro
____
Nu is de titel ''Keuzes'' en nu waarom:
Ik weet niet wat handiger is om te doen:
- alles kopen (gelijk klaar)
- eerst processor en moederbord kopen en nog even wachten met videokaart (verder met de 9800gtx)
- eerst de GTX660 kopen en wachten met processor en moederbord.
Ik lees namelijk op verscheidene forums (ook hier), dat de processor ook al een grote invloed heeft op de framerate en dergelijke.
In 1 keer 450 euro uitgeven voor de hele set of in 2 delen voor rond de 200 euro ps doen.
Wat zeggen jullie? Ben erg benieuwd, want misschien gaan de prijzen nog wel zakken en daar heb ik geen ervaring mee.
___
Alvast super bedankt voor het lezen en misschien reageren!
Groet,
Daan
Recent ben ik wat aan het rondsneupen (met name hier en op kieskeurig) om te kijken naar een aantal nieuwe onderdelen voor mijn sinds-5-jaar-niet meer ge-update pc. Ik moet toch zeggen dat hij het nog heerlijk doet op de huidige games en geniet ik nog steeds van de graphics. Toch wil ik een nieuwe grafische kaart; maar ook wil ik een nieuwe processor. Eerst zet ik hier mijn huidige systeem even neer:
- Processor: Intel core 2 duo e8500 (3.16ghz)
- RAM : 2x 2 gb (4gb RAM)
- Moederbord: Asus P5KPL-AM
- Videokaart: Asus Nvidia GeForce 9800gtx
- Systeem: Windows 7 enterprise
____
Ik heb de volgende zaken op het oog:
- Processor: Intel Core i5 3570 (4x 3.4 ghz) - 187 euro
Daarvoor heb ik een sockett 1155 moederbord nodig: Asus P8B75-M LX, niet al te complex en duur - 55,-
- Videokaart: Asus Nvidia GeForce GTX660 --- 220 euro
____
Nu is de titel ''Keuzes'' en nu waarom:
Ik weet niet wat handiger is om te doen:
- alles kopen (gelijk klaar)
- eerst processor en moederbord kopen en nog even wachten met videokaart (verder met de 9800gtx)
- eerst de GTX660 kopen en wachten met processor en moederbord.
Ik lees namelijk op verscheidene forums (ook hier), dat de processor ook al een grote invloed heeft op de framerate en dergelijke.
In 1 keer 450 euro uitgeven voor de hele set of in 2 delen voor rond de 200 euro ps doen.
Wat zeggen jullie? Ben erg benieuwd, want misschien gaan de prijzen nog wel zakken en daar heb ik geen ervaring mee.
___
Alvast super bedankt voor het lezen en misschien reageren!
Groet,
Daan