Totaalprijs

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppo ©
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Is het mogelijk om de productenlijst een totaalprijs te zien van de producten (dus inclusief verzendkosten)?

Nu zoek ik bijv geheugen en sorteer het op de laagste prijs. Dan kan het voorkomen dat het goedkoopste geheugen met verzendkosten duurder is dan duurder geheugen inclusief verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:10

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Dit is iets waar wij bij de Pricewatch geen invloed op hebben, dus mag deze als featurerequest naar Lieve Devvers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite de Jong
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-07-2024

Maite de Jong

Online Product Manager
We hebben de totaalprijs wel op het prijstabblad maar niet bij het productentabblad, ervan uitgaande dat je eerst een keuze maakt voor een product of uitvoering van een product en daarna pas de prijzen vergelijkt voor het product waarin je geïnteresseerd bent.

Zou je een andere uitvoering of zelfs een ander product kiezen als je wist dat de totaalprijs lager is? En is dan je voornaamste motief om een zo goedkoop mogelijke uitvoering te kiezen boven de eigenschappen van de uitvoering, maak je de keuze dan puur op prijs? Hoor graag je motivatie, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:09

HaTe

haat niet

+1, dit mis ik ook. Ik heb vaak genoeg dat ik een ander product zal kiezen als de prijs beter is. Eigenschappen kies ik namelijk met de flitsers en in principe voldoen alle producten die er dan nog staan. Vervolgens is alleen de totaalprijs nog belangrijk.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppo ©
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Zoals HaTe ook al aangeeft, bij sommige producten heb je producten van verschillende producenten met dezelfde specificaties maken en dan is de prijs doorslaggevend. Ik had het bijv bij intern geheugen, maar zou het bijv ook kunnen voorkomen bij harde schijven, multimedia geheugen, enz.

De specificaties heb ik al aangegeven bij de filters, dus alles wat naar voren komt heeft al de specificaties die ik nodig heb. Dan is het voor mij het belangrijkste hoe duur iets is (en daar kan de pricewatch ook netjes op sorteren, dus blijkbaar ben ik niet de enige die de prijs meeneemt in overweging), maar dan wil ik wel de totaal prijs weten.

Voorbeeld:
Ik zoek bijvoorbeeld geheugen, dus ik geef mijn specificaties in bij de pricewatch. Daar vindt hij een x aantal producten, dus sorteer ik hem netjes op prijs. Dan komt product A het goedkoopst naar boven, maar als ik dan door klik kom ik erachter dat product A (€10,-) + verzendkosten (€10,-) totaal (€20,-) duurder is dan product B (€12,-) + verzendkosten (€5,-). Misschien is zelfs product G goedkoper (€16,50 met gratis verzendkosten) en misschien zelfs nog wel beter (aangezien ik mijn minimale specs heb opgegeven...). Nu moet ik na mijn zoekactie dus alle producten openen en kijken of deze situatie niet voorkomt.

• Maite de Jong
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-07-2024

Maite de Jong

Online Product Manager
Bedankt voor je heldere uitleg. Ik zal eens nagaan wat de mogelijkheden zijn. Bij het maken van het ontwerp hebben we keuze moeten maken omdat de ruimte beperkt is. Maar in het geval van dergelijke producten kan ik met voorstellen dat prijs de doorslaggevende factor kan zijn.

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
De oplossing van Misha in "[feat][pw]aantal winkels bij productlijst + mouse-over prijs" zou hier ook prima kunnen werken. Femme vond die dingen blijkbaar heel irritant, maar ik vond ze juist heel prettig.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:09

HaTe

haat niet

Het hoeft toch niet persé extra ruimte in te nemen? Je kan nu toch ook extra kolommen met extra specificaties toevoegen? Waarom dan niet de optie om een kolom 'prijs+porto' te maken en de optie om 'prijs' weg te halen.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Pagina: 1