Zoals HaTe ook al aangeeft, bij sommige producten heb je producten van verschillende producenten met dezelfde specificaties maken en dan is de prijs doorslaggevend. Ik had het bijv bij intern geheugen, maar zou het bijv ook kunnen voorkomen bij harde schijven, multimedia geheugen, enz.
De specificaties heb ik al aangegeven bij de filters, dus alles wat naar voren komt heeft al de specificaties die ik nodig heb. Dan is het voor mij het belangrijkste hoe duur iets is (en daar kan de pricewatch ook netjes op sorteren, dus blijkbaar ben ik niet de enige die de prijs meeneemt in overweging), maar dan wil ik wel de totaal prijs weten.
Voorbeeld:
Ik zoek bijvoorbeeld geheugen, dus ik geef mijn specificaties in bij de pricewatch. Daar vindt hij een x aantal producten, dus sorteer ik hem netjes op prijs. Dan komt product A het goedkoopst naar boven, maar als ik dan door klik kom ik erachter dat product A (€10,-) + verzendkosten (€10,-) totaal (€20,-) duurder is dan product B (€12,-) + verzendkosten (€5,-). Misschien is zelfs product G goedkoper (€16,50 met gratis verzendkosten) en misschien zelfs nog wel beter (aangezien ik mijn minimale specs heb opgegeven...). Nu moet ik na mijn zoekactie dus alle producten openen en kijken of deze situatie niet voorkomt.