Ik ben voor mijn zoon een nieuwere pc aan het samenstellen. Een paar jaar geleden zat ik hier nog uitgebreid in wat betreft kaartprestaties/prijzen, maar na een paar jaar loop je hier toch wel erg achter mee.
Hij krijgt de asus m5a97 met 8 gb ddr3 1600 mhz geheugen
cpu word de amd fx 6100 am3+ (6x3300)
Bovenstaand kan strakjes nog mooi uitgebreid worden met meer geheugen en een 8xcpu, maar dat is toekomst.
Nu moet ik nog een keuze maken voor de graphickaart. Hij speelt graag de 3d shooter spellen, dus de kaart moet wel wat aankunnen. Echter mijn beurs ook. Ik zoek dus een kaart tot ongeveer 150 euro.
Welke kaart adviseren jullie voor bovenstaande configuratie? Een Nvidia of liever een ATI kaart?
1 of 2 gb geheugen.
De winkel waar ik het wil halen heeft de volgende kaarten op voorraad:
gtx550ti 1gb gigabyte
gtx650 1gb asus
gtx650 2gb gigabyte
gtx650ti 1gb gigabyte
radeon hd7750 1gb passief gekoeld
AMD hd7750 1gb powercolor
Zou één van bovenstaande kaarten voldoende zijn voor de eerste tijd? zoja welke?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Hij krijgt de asus m5a97 met 8 gb ddr3 1600 mhz geheugen
cpu word de amd fx 6100 am3+ (6x3300)
Bovenstaand kan strakjes nog mooi uitgebreid worden met meer geheugen en een 8xcpu, maar dat is toekomst.
Nu moet ik nog een keuze maken voor de graphickaart. Hij speelt graag de 3d shooter spellen, dus de kaart moet wel wat aankunnen. Echter mijn beurs ook. Ik zoek dus een kaart tot ongeveer 150 euro.
Welke kaart adviseren jullie voor bovenstaande configuratie? Een Nvidia of liever een ATI kaart?
1 of 2 gb geheugen.
De winkel waar ik het wil halen heeft de volgende kaarten op voorraad:
gtx550ti 1gb gigabyte
gtx650 1gb asus
gtx650 2gb gigabyte
gtx650ti 1gb gigabyte
radeon hd7750 1gb passief gekoeld
AMD hd7750 1gb powercolor
Zou één van bovenstaande kaarten voldoende zijn voor de eerste tijd? zoja welke?
Alvast bedankt voor jullie reacties.